موارد آموزشی در بخش متد آموزشی

1تعریف دوره ها

ویدئو آموزشی تعریف دوره ها با کیفیت معمولی
ویدئو آموزشی تعریف دوره ها با کیفیت عالی

برای ورود به این بخش ابتدا از منوی آموزشی وارد اطلاعات پایه شده و سپس بر روی دوره ها کلیک نمایید.
منظور از دوره ، مجموعه از کلاس می باشد که یک زبان آموز قرار است در طول مدت فراگیری خود آنها را سپری کند. بنابراین به عنوان مثال اگر شما برای کودکان خود کتاب family & firend را کار می کنید باید یک دوره با عنوان family & firend تعریف کرده و سپس در بخش های بعدی مشخص کنید که این دوره در چند ترم و چگونه برگزار می شود. بنابراین دوره یک مجموعه ی آموزشی می باشد که دسته بندی کلاس ها را برای ما انجام می دهد. ورود بخش دوره ها بسیار حائز اهمیت می باشد بنابراین در ثبت این موارد دقت فرمایید.
برای افزودن دوره جدید بر روی کلید + کلیک نمایید.
در این فرم هر یک از فیلدها را به تفصیل شرح می دهیم.
عنوان : عنوان دوره که می تواند نام مجموعه کتاب و یا حتی رده سنی قرار بگیرد. به عنوان مثال Family & Firend یا کودکان 1
توجه داشته باشید در قسمت های مختلف نام دوره به نمایش گذاشته می شود بنابراین بهتر است به شکلی وارد شود که همه ی پرسنل و زبان آموزان با آن آشنا باشند.
مخفف : مخفف عنوان دوره - در برخی گزارش ها ممکن است به علت کمبود فضا از مخفف دوره استفاده شود.
شرح : به صورت اختیاری می توانید متنی در آن وارد کنید. فقط در همین بخش نمایش داده می شود.
نمایش : فقط دوره های فعال در نرم افزار نمایش داده می شوند . بنابراین باید این گزینه را فعال کنید.
عمومی : در صورتی که از سایت تبلیغاتی لیمس استفاده می کنید می توانید این گزینه را فعال کنید.
زبان آموزشی : زبان آموزشی دوره که در قسمت اطلاعات پایه نحوه ثبت آن آموزش داده شده است.
چارت آموزشی : نحوه برگزاری دوره از نظر زمانی می باشد که نحوه ثبت آن در اطلاعات پایه آموزش داده شده است.
گروه سنی : رده سنی دوره می باشد که این فیلد به صورت اجباری نمی باشد اما پیشنهاد می شود وارد شود تا در گزارش گیری ها وسنجش سود دوره ها بتوان گزارش های مناسبی دریافت کرد. نحوه ثبت آن در قسمت اطلاعات پایه آموزش داده شده است.
نوع دوره : دسته بندی دوره ها بر اساس نیاز شما که بتوانید گزارش های جامع و کلی از آن دریافت کنید. نحوه ثبت آن در قسمت اطلاعات پایه آموزش داده شده است.
تا این قسمت ، اطلاعات اصلی مربوط به دوره ها وارد شده است اما در ادامه برای سهولت در امر چاپ و انتخاب طرح های پیشفرض چاپ برای این دوره می باشد.
طراحی کارنامه : شما می توانید تعریف کنید که برای این دوره از چه طرح کارنامه ای به صورت پیشفرض استفاده شود.
طراحی مدرک پایان دوره : شما می توانید در پایان هر دوره ، یک مدرک پایان دوره به زبان آموز اختصاص دهید و می توانید برای هر دوره قالب منحصر به فردی در این قسمت مشخص کنید.
طراحی لیست نمرات کلاسی : در این قسمت قالب لیست نمرات کلاسی پیشفرض برای این دوره را می توانید مشخص کنید.
لیست حضوروغیاب : در این قسمت می توانید قالب پیشفرض برای چاپ لیست حضوروغیاب را در این بخش مشخص کنید.
لیست تقویم آموزشی : در این قسمت شما می توانید قالب پیشفرض را برای لیست تقویم آموزشی کلاس مشخص کنید.
لیست نمرات پایانی : در این قسمت می توانید قالب پیشفرض نمرات پایانی را مشخص کنید.
توجه داشته باشید که انتخاب قالب های طراحی به صورت کاملا اختیاری می باشد و ورود آنها الزامی نمی باشد.
پس از ثبت موارد بر روی کلید ثبت کلیک نمایید.
برای مدیریت دوره های ثبت شده به فرم مدیریت دوره ها بازگشته و سپس در قسمت عملیات در جلوی نام هر دوره اقدام به ویرایش یا حذف اطلاعات کنید.
توجه داشته باشید در صورتی که یک دوره برگزار کرده باشید و سپس به ویرایش رفته و اطلاعات آن را تغییر دهید در تمام سوابق آن نیز تغییرات جدید اعمال خواهد شد و در تمام خروجی ها تاثیر خود را خواهد گذاشت.
همچنین در صورتی که تمایل به حذف اطلاعات دارید می توانید از کلید حذف استفاده کنید.
نکته : در صورتی که دوره در سیستم استفاده شده باشد قابلیت حذف را نخواهد داشت و شما می توانید به قسمت ویرایش رفته و آن را غیر فعال کنید.

2تعریف استاندارد ها

ویدئو آموزشی تعریف استاندارد ها با کیفیت معمولی
ویدئو آموزشی تعریف استاندارد ها با کیفیت عالی

برای ورود به این بخش ابتدا از منوی آموزشی وارد اطلاعات پایه شده و سپس بر روی استانداردها کلیک نمایید.
پس از ثبت اطلاعات مربوط به دوره ها ، شما باید متد آموزشی در آن دوره را تعریف کنید و منظور از استاندارد در این بخش این می باشد که شما بتوانید متدهای مختلفی را برای آموزش خود داشته باشید و در صورت نیاز به تغییر در متد آموزشی خللی در سوابق اطلاعاتی شما پیش نیاید.
به عنوان مثال شما ممکن است دوره ای تحت عنوان Family & Firend تعریف کرده باشید و در ابتدای کار این دوره را در طول 16 ترم برگزار کنید اما بعد گذشت چند سال تصمیم بگیرید که این دوره را در 18 ترم برگزار کنید. بنابراین تنها کافی است یک استاندارد جدید تعریف کرده تا مشکلی برای زبان آموزان گذشته و سوابق آنها پیش نیاید.
برای تعریف استاندارد جدید بر روی کلید + کلیک کرده تا فرم افزودن برای شما باز شود.
هر یک از فیلدهای این فرم را به اختصار شرح می دهیم
عنوان : عنوان نمایشی که در قسمت های مختلف نرم افزار به نمایش درخواهد آمد . پیشنهاد می شود بر اساس تعداد ترم و یا نام کتاب وارد شود . به عنوان مثال 18 ترم.
تاریخ شروع : تاریخی که این استاندارد در موسسه شما تدریس شده است
تاریخ پایان : تاریخی که دیگر از این استاندارد در موسسه استفاده نمی شود. در صورتی که استانداردی که تمایل به ثبت آن دارید در حال اجرا می باشد یک تاریخ فرضی برای سال های آتی وارد کنید.
دوره : دوره ای که قصد دارید استاندارد آموزشی را برای آن تعریف کنید را در این بخش وارد کنید
فعال : وضعیت فعال یا غیرفعال بودن استاندارد را مشخص می کند .(در سیستم فقط استاندارد های فعال نمایش داده خواهند شد.)
تعداد محدودیت مشروطی : در صورتی که برای یک زبان آموز در طول تحصیل ، در این استاندارد ، محدودیتی در تعداد مشروطی ها وجود دارد ، آن را در این بخش وارد کنید.
پس از ثبت موارد فوق بر روی تایید کلیک کنید تا اطلاعات شما ثبت شود.
برای مدیریت استاندارد ها می توانید در قسمت عملیات در جلوی هر استاندارد بر روی ویرایش و یا حذف کلیک نمایید.
نکته : در صورت استفاده شدن استاندارد در سیستم ، شما قادر به حذف آن نخواهید بود ، بنابراین می توانید آن را به جای حذف غیرفعال کنید.

3تعریف کتاب ها

ویدئو آموزشی تعریف کتاب ها با کیفیت معمولی
ویدئو آموزشی تعریف کتاب ها با کیفیت عالی


برای تعریف و مدیریت کتاب های آموزشی که در موسسه تدریس می کنید از منوی تنظیمات ، وارد بخش اطلاعات پایه شده و سپس نوع داده ای را "کتاب" انتخاب کنید
کتاب های آموزشی ، مربوط به کتاب هایی می باشد که شما در سیستم آموزشی خود تدریس می کنید. شما برای ترم بندی که مرحله بعدی آموزش می باشد باید برای هر ترم کتابی که تدریس می شود را مشخص کنید بنابراین ورود کتاب ها برای ادامه کار لازم می باشد.
برای تعریف مورد جدید در این بخش باید بر روی کلید + کلیک کرده و سپس با ورود عنوان و تیک زدن گزینه فعال بر روی کلید تایید کلیک نمایید.
در جدول موجود موارد ثبت شده توسط شما نمایش داده می شود که شما می توانید اطلاعات را ویرایش و یا حذف نمایید.
توجه فرمایید که فقط موارد بلااستفاده را قادر خواهید بود تا حذف نمایید و موراد استفاده شده در سیلابس آموزشی قابلیت حذف را نخواهند داشت

4تعریف ترم بندی

ویدئو آموزشی تعریف ترم بندی با کیفیت معمولی
ویدئو آموزشی تعریف ترم بندی با کیفیت عالی

برای ورود به این بخش ابتدا از منوی آموزشی وارد اطلاعات پایه شده و سپس بر روی ترم بندی کلیک نمایید.
پس از ثبت اطلاعات مربوط به دوره ها ، و استاندارد های آموزشی ، شما باید برای هر استاندارد آموزشی نحوه برگزاری هر ترم را مشخص کنید . منظور از نحوه برگزاری این است که شما در هر ترم از استاندارد باید چه کتابی خوانده شود و ترتیب آنها مشخص شود.
به عنوان مثال شما دوره ای با عنوان Family&Firend تعریف کرده اید و سپس استاندارد آموزشی آن را 18 ترم در نظر گرفته اید
حال باید برای آن استاندارد آموزشی در قسمت ترم بندی ، 18 مورد ثبت کنید و در هر کدام کتاب و سطح مورد نظر خود را وارد کنید.
برای افزودن مورد جدید بر روی + کلیک کرده تا فرم ثبت آن باز شود.
در ادامه هر یک از فیلدها را به تفصیل شرح می دهیم.
دوره : دوره ای که می خواهید برای آن ترم بندی ثبت کنید.
استاندارد : استانداردی که در آن می خواهید ترم جدیدی را ثبت کنید.
سطح : سطحی که زبان آموز بعد از گذر از این ترمی که شما در حال ثبت آن هستید به دست خواهد آورد.
کتاب : کتابی که باید در این ترم تدریس شود . (همچنین شما می توانید یک کتاب را برای چند شماره ترم انتخاب کنید)
شماره ترم : شماره ترم از استاندارد مذکور . به عنوان مثال اگر شما استاندارد را 18 ترم در نظر گرفته اید باید از شماره 1 تا 18 در این مقدار وارد شود.
تا این قسمت فیلدها مربوط به ترم بندی بوده و برای ثبت اجباری هستند.
در ادامه فیلدهای مربوط به ثبت کلاس می باشد که شما می توانید مقدار پیشفرض آنها را در این قسمت وارد کنید تا در هنگام ثبت کلاس ، عملیات با سهولت بیشتری همراه شود. پیشنهاد می کنیم این فیلدها را وارد کنید.
توجه داشته باشید در صورت وارد کردن مقادیر پیشفرض کلاس ، در هنگام ثبت کلاس ، فیلدها به صورت پیشفرض مقدار دهی خواهند شد و در آنجا شما خواهید توانست مقادیر را برای یک کلاس خاص تغییر دهید.
هر یک از این فیلدهای پیشفرض را خدمت شما معرفی می کنیم.
عنوان : عنوان کلاس که در تمامی گزارش ها و فیلدهای نمایش قرار می گیرد. به عنوان مثال family1
آزمون مشترک : در صورتی که تمایل دارید از آزمون مشترک برای این ترم استفاده شود این گزینه را فعال کنید. نحوه تنظیم آزمون مشترک در آموزش ترم های آموزشگاهی ارائه شده است.
نمایش : وضعیت کلاس می باشد . در سیستم فقط کلاس های فعال نمایش داده می شوند.
تعداد جلسات : تعداد جلساتی که برای کلاس باید برگزار شود.
سقف ظرفیت : ظرفیت حداکثری کلاس
حد نصاب : حداقل تعداد افراد برای شروع کلاس
سقف نمره : حداکثر نمره برای کلاس(به عنوان مثال 100)
نمره قبولی : حداقل نمره برای قبولی (به عنوان مثال 70)
نمره مشروطی : بازه نمره مشروط ( به عنوان مثال 65)(در صورتی که نمره قبولی 70 باشد و شما این نمره را 65 قرار دهید ، در صورتی که شخصی بین نمره قبول و مشروط یعنی از 65 تا 69 باشد سیستم وضعیت آن را مشروط قرار می دهد و در صورت دادن مجوز توسط مدیریت قادر به ثبت نام در ترم بالاتر خواهد بود)
توجه داشته باشید در صورتی که تمایل به استفاده از حالت مشروط را ندارید می توانید این فیلد را برابر و یا بزرگتر از نمره قبولی قرار دهید.
نمره فوق برنامه : در صورتی که از کلاس های فوق برنامه استفاده می کنید میزان تاثیر نمره آن را مشخص کنید. (به عنوان مثال 10)
در صورتی که تمایلی به استفاده از آن ندارید آن را 0 قرار دهید.
فوق برنامه : در صورتی که از فوق برنامه استفاده می کنید باید این گزینه را فعال کنید تا زبان آموزان این کلاس قادر به ثبت نام در کلاس های فوق برنامه باشند.
انتخاب استاد : در صورتی که می خواهید استاد پیشفرض همیشه برای این ترم یک استاد خاص باشد می توانید استاد را نیز انتخاب کنید.
توجه داشته باشید که در هنگام ثبت کلاس قادر به تغییر آن خواهید بود و فقط این فیلدها به منظور افزایش سرعت کار می باشد.
مبلغ ثبت نام هر زبان آموز : شهریه کلاس
مبلغ حق التدریس هر جلسه : مربوط به حقوق هر جلسه استاد
حداکثر نمره میان ترم : نمره ای که برای میانترم در نظر گرفته می شود . در صورت عدم وجود میانترم می توانید 0 قرار دهید.
حداکثر نمره پایان ترم : نمره ای که برای آزمون پایانترم در نظر گرفته می شود. در صورت عدم وجود آزمون پایان ترم می توانید 0 قرار دهید.
پک کالا : در صورتی که بخواهید پک کالایی به این ترم اختصاص دهید می توانید از این قسمت انتخاب کنید. توجه داشته باشید پک کالا فقط در ماژول کتابخانه و فروشگاه قابل استفاده است و نحوه ثبت آن در بخش فروشگاه توضیح داده شده است.
مهارت ها : مهارت هایی که تمایل دارید در این کلاس تدریس شود و به آنها نمره دهی شود. شما می توانید چندین مهارت برای هر کلاس انتخاب کنید. برای انتخاب بر روی کلید کنار آن کلیک کرده و سپس مهارت های مورد نیاز را وارد کنید . برای ثبت مهارت جدید نیز می توانید از منوی تنظیمات -> اطلاعات پایه اقدام کنید. پس از انتخاب مهارت نمره حداقل و حداکثر را می توانید برای آن وارد کنید. منظور از نمره حداکثر ، تاثیر آن در نمره کلی این کلاس است . یعنی در صورتی که حداکثر نمره کلاس را برابر با 100 قرار داده اید می توانید برای این مهارت مقداری که می خواهید در نمره کل باشد را انتخاب کنید. در واقع
حداکثر نمره کلاس برابر است با = نمره میانترم + نمره پایانترم + مجموع نمرات مهارت های انتخابی
پس توجه داشته باشید که باید حداکثر نمره هر مهارت را بسته به حداکثر نمره کلاس و میزان تاثیر مهارت در نمره وارد کنید.
حداقل نمره مهارت نیز مربوط به مهارت هایی است که شما می خواهید نمره شخص از آن میزان کمتر نشود. در واقع نمره در صورتی که نمره مهارتی را 10 قرار داده باشید و نمره حداقل را 5 وارد کرده باشید ، و زبان آموزی نمره آن کمتر از نمره حداقل یعنی همان شود ، آن شخص در آن مهارت مردود خواهد بود. پیشنهاد میشود حداقل نمره را 0 وارد کنید تا برای ورود نمرات دچار مشکل نشوید. زیرا این فیلد فقط در موارد خاص کاربرد دارد.
پس از ورود اطلاعات لازم هر مهارت بر روی تایید کلیک کنید تا به جدول سمت راست اضافه شود. همچنین مهارت های انتخابی خود را از سمت راست می توانید کم یا زیاد کنید.
پس از وارد نمودن مهارت ها بر روی تایید کلیک کنید.
پس از ورود اطلاعات لازم بر روی تایید کلیک کنید تا ترم بندی مد نظر شما ثبت شود.
شما باید برای هر استاندارد به تعداد ترم های آن این کار را انجام دهید و برای راحتی کار شما سیستم پس از ثبت فرم را پاک نکرده و شماره ترم را +1 می کند. تا شما به راحتی بتوانید با تغییر فیلدهای لازم مورد بعدی را ثبت کنید.
برای مدیریت ترم بندی نیز می توانید به فرم اصلی آن رفته و با با استفاده از فیلتر های بالا ترم مورد نظر خود را یافته و از گزینه عملیات در جلوی نام هر ترم استفاده کنید.
توجه داشته باشید که با ویرایش هر ترم بندی سوابق و اطلاعات گذشته آن نیز ویرایش خواهد شد بنابراین در صورتی که تمایل به تغییر کتاب و یا سطح آن می باشید پیشنهاد می شود که استاندارد جدیدی تعریف شود.
همچنین در صورت استفاده این ترم در سیستم شما قادر به حذف آن نخواهید بود و فقط ترم های بلااستفاده قابلیت حذف را دارند.
در صورت استفاده از ماژول فایل جلسات ، شما قادر خواهید بود که به جلسات خود فایل اضافه کنید تا زبان آموزان بعد از گذر از هر جلسه فایل های مربوط به آن را دریافت کنند. برای این کار بر روی فایل ها کلیک کرده تا فرم مورد نظر باز شود.
سپس با ورود شماره جلسه و نوع فایل قادر به ثبت فایل برای هر جلسه خواهید بود.


X