جدیدترین ویدئو های آموزشی لیمس

بهترین آموزشگاه‌ های زبان در جهان چگونه کار می‌کنند؟
07 آذر 1400

بهترین آموزشگاه‌ های زبان در جهان چگونه کار می‌کنند؟

نیاز به یادگیری زبان‌های خارجی این روزها بیش از هر زمان دیگری خود را در زندگی ما نشان داده؛ آموزش، سفر و فعالیت‌های تجاری بدون تسلط به حداقل یک زبان خارجی می‌تواند افراد را با محدودیت‌های زیادی مواجه کند. به همین دلیل افراد تلاش می‌کنند درمورد بهترین آموزشگاه زبان در جهان اطلاعاتی به دست آورند و برای یاد گرفتن زبان‌های خارجی به آموزشگاه‌هایی با همین سطح استاندارد مراجعه ‌کنند.

انتخاب یک آموزشگاه زبان خوب اهمیت بسیار زیادی دارد، اینکه زبان‌آموز بتواند مِتُدی را در یک آموزشگاه شروع و آن را در همان آموزشگاه به پایان برساند، باعث ایجاد انسجام در روند آموزش او و در نتیجه افزایش کیفیت یادگیری می‌شود. به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم به معرفی بهترین آموزشگاه های زبان در جهان و نحوه فعالیت آن‌ها بپردازیم تا بتوانیم با بهره‌گیری از روش‌های آموزشی آن‌ها، به زبان‌آموزان خود کمک کنیم دوره آموزشی استاندارد و با کیفیتی را سپری کنند.

فهرست مطالب:

فاکتورهای مهم در یک فضای آموزشی

موقعیت مکانی مناسب آموزشگاه زبان

کادر آموزشی حرفه‌ای آموزشگاه زبان

استفاده از متد آموزشی جدید

استفاده از نرم افزار های آموزشی مناسب

5 آموزشگاه زبان موفق در جهان

آموزشگاه زبان برلیتز 

آموزشگاه زبان ادوکیشن فرست

آموزشگاه زبان LSF-France

آموزشگاه زبان لیدز انگلیش

آموزشگاه زبان abc languages

آموزشگاه شما هم میتواند جزو بهترین‌ها باشد 

فاکتورهای مهم در یک فضای آموزشی

یک آموزشگاه زبان برای آنکه بتواند روند آموزشی مناسبی برای زبان‌آموزان خود ایجاد کند، باید چندین فاکتور مهم را در فضای آموزشی خود در نظر بگیرد. در ادامه با این فاکتورها و اهمیت آن‌ها در بحث آموزش زبان خارجی آشنا می‌شویم:

موقعیت مکانی مناسب آموزشگاه زبان

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در آموزشگاه‌های برتر زبان در جهان بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، ایجاد فضای آموزشی مناسب است. به طور کلی، فراهم کردن یک فضای آموزشی مناسب به عنوان یکی از تاثیرگذارترین عوامل موفقیت آموزشگاه زبان در نظر گرفته می‌شود. این آموزشگاه‌ها برای ایجاد چنین فضایی فاکتورهای مختلفی را در نظر می‌گیرند که برخی از آن‌ها مربوط به مکان آموزشگاه است و برخی نیز به امکانات آموزشگاه زبان ارتباط دارد.

یک آموزشگاه زبان خوب، اغلب از موقعیت مکانی خوبی برخوردار است، زبان‌آموز باید این امکان را داشته باشد که به ساده‌ترین شکل ممکن خود را به محل آموزش برساند. در حال حاضر بخش بزرگی از زبان‌آموزان آموزشگاه‌های زبان را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و یکی از بزرگترین دغدغه‌های خانواده این زبان‌آموزان این است که بتوانند فرزند خود را بدون دردسر و صرف زمان طولانی، به آموزشگاه برسانند. اگر آموزشگاه در موقعیتی قرار داشته باشد که دسترسی به آن، بخصوص از طریق وسایل نقلیه عمومی به راحتی امکان‌پذیر باشد، دغدغه این گروه از زبان‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها برطرف خواهد شد. به همین دلیل، انتخاب یک لوکیشن مناسب، یکی از فاکتورهای مهمی است که توسط بهترین آموزشگاه‌های زبان در جهان مورد توجه قرار می‌گیرد.

همچنین فراهم کردن امکانات آموزشی استاندارد و به روز یکی دیگر از دغدغه‌های این آموزشگاه‌ها است. استفاده از ابزار کمک‌آموزشی و بهره‌گیری از فیلم‌ها و تصاویر آموزشی تاثیر بسیار زیادی بر افزایش کیفیت آموزش و یادگیری زبان دارد. بنابراین استفاده از سیستم‌های صوتی و تصویری مناسب بخش مهمی از امکاناتی است که در بهترین آموزشگاه‌های زبان در دنیا مورد توجه قرار می‌گیرد. در بخش کودکان نیز بهره‌گیری از انواع ابزار و اسباب‌بازی‌های کمک‌آموزشی تأثیر بسزایی بر افزایش کیفیت آموزش می‌گذارد.

تجهیزات آموزشی آموزشگاه زبان

 

کادر آموزشی حرفه‌ای آموزشگاه زبان

پس از ایجاد یک فضای آموزشی مناسب، نوبت به ایجاد یک کادر آموزشی مناسب می‌رسد. اغلب آموزشگاه‌های برتر زبان در جهان از بهترین اساتید و مدیران آموزشی استفاده می‌کنند. اساتید آموزشگاه‌های زبان در هر رده سنی باید این توانایی را داشته باشند که ارتباطی موثر با زبان‌آموزان خود برقرار کنند. زیرا ایجاد یک ارتباط صمیمانه و نزدیک بین معلم و زبان‌آموز می‌تواند در افزایش کیفیت آموزش تأثیر زیادی داشته باشد. بنابراین در نظر گرفتن استانداردها و آزمون‌های مناسب جهت استخدام اساتید برای هر رده سنی موضوع مهمی است که توسط آموزشگاه‌های زبان مورد توجه قرار می‌گیرد.

البته که استخدام اساتید حرفه‌ای و باتجربه پایان راه نیست و بسیار مهم است که کادر آموزشی به صورت متناوب هم مورد سنجش قرار گیرد. همچنین در دوره‌های آموزشی برای به‌روزرسانی دانش و مهارت‌های آموزش زبان شرکت کند. در بهترین آموزشگاه‌های زبان در دنیا به طور مرتب عملکرد اساتید در کلاس‌هایشان توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد و براساس ضعف‌های شناسایی شده و همچنین براساس متدهای آموزشی جدید، دوره‌های افزایش مهارت‌های آموزش زبان برای آن‌ها برگزار می‌شود. در مقاله‌ی راهکار حفظ اساتید و کارمندان آموزشگاه زبان، بیشتر در این‌باره بخوانید.  

استفاده از متد آموزشی جدید

یکی دیگر از موضوعات مهمی که در بهترین آموزشگاه‌های زبان در جهان مورد توجه قرار می‌گیرد، استفاده از به روزترین و مؤثرترین متدهای آموزشی است. لزومی ندارد برای تدریس هر زبان یک متد آموزشی مشخص در نظر گرفته شود و تا سال‌ها از همان متد استفاده شود. متدهای آموزش زبان به صورت مرتب به روز می‌شوند و برای هر زبان روش و کتاب‌های آموزشی جدید ارائه می‌شود. بسیار مهم است که آموزشگاه به طور مرتب این متدها را جستجو کند و بازخورد آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد تا در صورت تایید، از جدیدترین روش‌های آموزشی برای هر زبان در آموزشگاه استفاده شود. این یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت آموزشگاه زبان محسوب می‌شود.

ممکن است تحقیق و بررسی درمورد بهترین متدهای آموزش زبان کار سخت و زمان‌بری باشد، یک روش ساده‌تر برای این کار وجود دارد؛ می‌توان در پایگاه اینترنتی آموزشگاه‌های برتر زبان در جهان جستجو کرد و دید که این آموزشگاه‌ها برای آموزش هر زبان از چه کتاب و متدی استفاده می‌کنند. به این ترتیب، بدون صرف زمان زیادی می‌توان با بهترین متدهای آموزش زبان آشنا شد و از آن‌ها در روند آموزشی آموزشگاه خود بهره برد.

استفاده از نرم افزارهای آموزشی مناسب

شرایطی که پاندمی کرونا در جهان ایجاد کرد، بیش از هر زمان دیگری بخش آموزش را به سمت فضای آنلاین کشاند. شرایط قرنطینه و خانه‌نشینی فرصت خوبی فراهم کرد که آموزشگاه‌های زبان بتوانند با مزایای آموزش آنلاین زبان آشنا شوند و زیرساخت‌های مناسب را برای این کار فراهم کنند. مهم‌ترین زیرساختی که در این زمینه باید فراهم شود، نرم‌افزارهای آموزش زبان است، نرم‌افزارهایی که بتوان از طریق آن‌ها بدون ایجاد مشکل و محدودیتی، کلاس‌ها را برگزار کرد و فایل‌های آموزشی را به زبان‌آموزان ارائه داد.

آموزش آنلاین و استفاده از نرم‌افزارهای آموزش زبان، خاص دوران کرونا نیست و باتوجه به مزیت‌هایی که در این روش دیده شده، ممکن است حتی پس از پایان کامل پاندمی و رفع تمام محدودیت‌ها، همچنان افراد زیادی باشند که ترجیح دهند آموزش زبان را به صورت آنلاین ادامه دهند. در مطالب بعدی به طور مفصل به معرفی بهترین آموزشگاه‌های زبان در دنیا خواهیم پرداخت.

۵ آموزشگاه زبان موفق در جهان

تا اینجا با فاکتورهای مهمی که توسط آموزشگاه های برتر زبان در جهان به منظور ارائه آموزش‌های باکیفیت مورد توجه قرار می‌گیرد، آشنا شدیم. در ادامه عملکرد و ویژگی‌های ۵ نمونه از بهترین آموزشگاه های زبان در جهان را بررسی خواهیم کرد تا ببینیم این آموزشگاه‌ها چگونه به چنین موفقیت و جایگاهی دست پیدا کردند.   

1-آموزشگاه زبان برلیتز

آموزشگاه زبان برلیتز (Berlitz) یکی از بهترین آموزشگاه های زبان در جهان است که در ایالات متحده واقع شده. این آموزشگاه دارای چندین شعبه مختلف در سراسر آمریکا است که در حال حاضر آموزش‌های خود را هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین ارائه می‌کند. برلیتز 12 زبان مختلف از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، ژاپنی، پرتغالی، هلندی، کره‌ای و زبان چینی ماندرین را به زبان‌آموزان خود در سه بخش کودکان و نوجوانان، بخش بزرگسالان و بخش مخصوص شرکت‌ها تدریس می‌کند.

آموزشگاه برلیتز در بخش مدیریت خود از نرم‌افزار لینگواید (Linguiad) استفاده می‌کند که یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای مدیریتی برای آموزشگاه‌های زبان است. همچنین این آموزشگاه در بخش آموزش زبان نیز از نرم‌افزار ویژه خود، تحت عنوان بریتز فلکس (Berlitz flex) استفاده می‌کند.  

آموزشگاه برلیتز در متد آموزشی خود در هر دو بخش کودکان و بزرگسالان، کلاس‌های خصوصی و کلاس‌های عمومی برگزار می‌کند و در بخش‌هایی حتی از متد خودخوان (Self-study) نیز بهره می‌گیرد. برلیتز یک آموزشگاه زبان بین‌المللی است و زبان‌آموزان می‌توانند از سراسر جهان در کلاس‌های آنلاین این آموزشگاه شرکت کنند. همچنین اساتید زبان نیز می‌توانند با شرکت در آزمون‌های ورودی این آموزشگاه شانس خود را برای همکاری با آن امتحان کنند. 

2- آموزشگاه زبان ادوکیشن فرست

ادوکیشن فرست (Education First) یکی از آموزشگاه‌های برتر زبان در جهان است که هم در کشور آمریکا و هم در آلمان فعالیت می‌کند. ادوکیشن فرست متدهای آموزشی خود را براساس هدف زبان‌آموزان از یادگیری زبان تعیین کرده، به این ترتیب تفاوتی ندارد که افراد با هدف ادامه تحصیل در کشورهای دیگر یا به قصد سفر و آشنا شدن با فرهنگ سایر کشورها سفر می‌کنند، در هر صورت آن‌ها می‌توانند براساس نیاز خود، آموزش‌های لازم را در این آموزشگاه ببینند. ادوکیشن فرست به گروه‌های سنی مختلف ۱۰ تا ۱۴ سال، ۱۴ تا ۱۸ سال، ۱۸ تا ۲۵ سال، ۲۵ سال به بالا، آموزش‌هایی برای کسب‌و‌کار، خدمات، فرهنگ و مهاجرت به افراد ارائه می‌کند.

این آموزشگاه نیز در بخش مدیریتی خود از نرم‌افزار لینگواید (Linguaid) استفاده می‌کند و برای بخش آموزش‌های آنلاین از نرم‌افزار اختصاصی خود بهره می‌برد. ادوکیشن فرست همچون تمام آموزشگاه‌های زبان در دنیا طی دوران پاندمی کرونا کلاس‌های حضوری خود را تعطیل کرد و از روش آموزش آنلاین استفاده کرد. در حال حاضر کلاس‌های این آموزشگاه تنها در رده سنی ۱۰ تا ۱۸ سال به صورت حضوری برگزار می‌شوند.

علاقمندان به یادگیری زبان با هدف مهاجرت، تحصیل، آشنایی با فرهنگ سایر کشورها یا شرکت در آزمون‌های تافل و آیلتس می‌توانند در کلاس‌های آنلاین این آموزشگاه شرکت کنند.

3- آموزشگاه زبان LSF-france

آموزشگاه زبان LSF یکی دیگر از بهترین آموزشگاه‌های زبان در جهان است که درحال حاضر به آموزش زبان فرانسه و اسپانیایی به صورت آنلاین و حضوری می‌پردازد. زبان‌آموزانی که تمایل دارند از آموزش‌های حضوری این آموزشگاه بهره ببرند می‌توانند از روش‌های اقامتی مختلفی که توسط این آموزشگاه ارائه می‌شود، استفاده کنند. به طور مثال آن‌ها می‌توانند از روش اقامتی French Host Family استفاده کنند که یکی از روش‌های محبوب کسانی است که می‌خواهند زبان فرانسه را در کنار افراد بومی یاد بگیرند.

این آموزشگاه در بخش مدیریتی خود از نرم‌افزار فیدلو (Fidelo) استفاده می‌کند و بخش آموزشی خود را نیز با استفاده از نرم‌افزار شخصی‌سازی شده LSF پیش می‌برد. همچنین این آموزشگاه نرم‌افزار ویژه‌ای نیز برای معلمان خود دارد که اساتید می‌توانند در آن با ابزار و متدهای آموزشی جدید جهت ارتقا سطح کیفیت آموزش خود بهره ببرند.  

آموزشگاه زبان SLF کلاس‌های خود را در گروه‌های ۴ تا ۸ نفره و در دو نوبت صبح و عصر در بخش نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌کند.

4- آموزشگاه زبان لیدز انگیلیش

آموزشگاه زبان لیدز انگیلیش (Leedenglish) را نیز می‌توان در بین آموزشگاه‌های برتر زبان در جهان قرار داد. این آموزشگاه که در انگلیس و در شهر یورکشایر قرار دارد به صورت تخصصی تنها به آموزش زبان انگلیسی به علاقمندان به این زبان و همچنین افرادی که تصمیم به شرکت در آزمون آیلتس دارند، می‌پردازد.  

لیدز انگیلیش در دوران همه‌گیری کرونا اقدامات مختلفی جهت ایجاد یک شرایط مناسب و امن برای برگزاری کلاس‌های خود انجام داد؛ از آن جمله: در نظر گرفتن برنامه‌های دوره‌ای ویژه برای ضدعفونی فضای کلاس‌ها و همچنین کاهش تعداد زبان‌آموزان در هر کلاس اشاره کرد. با این حال تجربه برگزاری کلاس‌های آنلاین توسط این آموزشگاه آنچنان بازخورد خوبی داشت که این سبک از آموزش به بخشی از روش معمول آموزشی این آموزشگاه تبدیل شده و در حال حاضر آموزش آنلاین بخشی از آموزش حضوری لیدز انگیلیش است.

این آموزشگاه کلاس‌های حضوری آموزش عمومی و آموزش آیلتس را حداکثر با ۱۴ نفر برگزار می‌کند و کلاس‌های آنلاین نیز با ۸ یا ۹ نفر، ۶ تا ۱۵ ساعت در هفته براساس گروه‌بندی‌های مختلف انجام می‌شود. این آموزشگاه در بخش آموزشی خود از نرم‌افزار فیدلو (Fidelo) و همچنین منابع مختلف مثل یوتیوب استفاده می‌کند و برای برگزاری آزمون‌های آنلاین خود نیز از نرم‌افزار زوم (Zoom) بهره می‌برد.   

5- آموزشگاه زبان abc languages

ای.بی.سی لنگویجز (ABC Languages) یکی دیگر از بهترین آموزشگاه‌های زبان در جهان واقع در انگلیس است که این آموزشگاه نیز به صورت اختصاصی تنها به آموزش زبان انگلیسی می‌پردازد. کلاس‌های این آموزشگاه به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود که در بخش حضوری، پس از دوران کرونا، کلاس‌ها با ظرفیت کمتر و در فضایی بزرگ‌تر برگزار می‌شوند.

کلاس‌های حضوری در سه گروه کودکان و نوجوانان از ۵ تا ۱۹ سال، جوانان از ۱۶ تا ۱۹ سال و بزرگسالان از ۱۵ سال به بالا برگزار می‌شود که در هریک متدهای آموزشی ویژه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کلاس‌های آنلاین نیز به صورت لایو در نرم‌افزار ای.بی.سی لایو (ABC Live) و در گروه‌های ویژه کسب و کار، لایوهای ۶ نفره، لایوهای کوتاه‌مدت ۳ یا ۴ نفره، لایوهای تابستانی در گروه سنی ۵ تا ۹ سال و ۱۰ تا ۱۵ سال، و لایوهای ۲ نفره برگزار می‌شود، اخیرا نیز لایوهای جدیدتری با تخفیف‌های مناسب توسط این آموزشگاه ارائه شده است. آموزشگاه زبان (ABC Languages) در بخش مدیریتی خود از نرم‌افزار فیدلو (Fidelo) استفاده می‌کند.    

آموزشگاه شما هم می‌تواند جزو بهترین‌ها باشد

تعداد بی‌شماری آموزشگاه زبان در دنیا وجود دارد که هریک تلاش می‌کنند با بهره‌گیری از ابزار و متدهای خاص، بالاترین سطح کیفیت آموزشی را ارائه کنند اما فقط تعداد کمی از آن‌ها هستند که به موفقیت‌های پایدار دست پیدا می‌کنند و می‌توانند زبان‌آموزان خود را تا پایان دوره آموزشی در آموزشگاه نگه دارند.

بهترین آموزشگاه های زبان در دنیا از فاکتورهای مختلفی در ایجاد یک فضای آموزشی مناسب استفاده می‌کنند که از آن جمله می‌توان به استفاد از متدهای آموزشی به روز، کادر آموزشی حرفه‌ای و استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی مناسب اشاره کرد. امیدواریم محتوای این مقاله به شما در رشد و توسعه آموزشگاه کمک کند. لیمس با ارائه‌ی نرم‌افزار مدیریت آموزشگاه زبان، تلاش می‌کند مسیر رشد و توسعه آموزشگاه‌های زبان هموار شود. در نهایت از شما می‌خواهیم تا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در زیر همین مقاله به اشتراک بگذارید.

نظرات

تیم لیمس

شما می توانید برای ارتباط با واحد فروش لیمس با شماره های زیر تماس بگیرید:

0902-202-4949031-91091022

اگر در مورد خرید لیمس نیاز به مشاوره دارید، اطلاعاتتون رو وارد کنید تا با شما تماس بگیریم: