جدیدترین ویدئو های آموزشی لیمس

چگونه آموزشگاه زبان تاسیس کنم؟
29 آذر 1400

چگونه آموزشگاه زبان تاسیس کنم؟

این روزها علاقه و همچنین نیاز به یادگیری زبان بیش از هر دوره دیگری در بین مردم فراگیر شده است. در این زمینه آن‌ها انتخاب‌های زیادی دارند، زیرا روز به روز به تعداد آموزشگاه‌های زبان در کشور اضافه می‌شود. بنابراین اگر قرار است یک آموزشگاه زبان در این زمینه موفق عمل کند و بتواند از طرفی زبان‌آموزان بیشتری را جذب کند و از طرف دیگر، خدمات استاندارد و باکیفیت ارائه دهد، باید با اصول راه اندازی آموزشگاه زبان به خوبی آشنا باشد. تاسیس آموزشگاه زبان کار چندان ساده‌ای نیست، بخصوص اگر قرار باشد کیفیت مطلوبی هم ارائه دهید. برای این کار مجوزهای مختلفی باید دریافت شود و مراحل متعددی پشت سر گذاشته شود. ما در این مقاله، صفر تا صد شرایط تاسیس آموزشگاه زبان را برایتان توضیح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

هدف از تاسیس آموزشگاه زبان

آیا تاسیس آموزشگاه زبان پرسود است؟

1-هزینه های ساختمان آموزشگاه

2-هزینه تجهیزات آموزشگاه

3-حقوق معلمان و پرسنل

هزینه های تاسیس آموزشگاه زبان

فراهم کردن مکان

تجهیزات لازم برای آموزشگاه زبان

دریافت مجوز ها و پرداخت عوارض

مکان مناسب برای تاسیس آموزشگاه زبان

مراحل راه اندازی آموزشگاه زبان

تعیین حدود فعالیت آموزشگاه

تعیین منابع انسانی آموزشگاه زبان

تعیین فعالیت مستقل یا نمایندگی

تعیین نوع زبان های تدریسی و متدهای آموزشی

تعیین مکان تاسیس آموزشگاه

دریافت مجوز های لازم

مدارک لازم برای راه اندازی آموزشگاه زبان

شرایط اخذ مجوز آموزشگاه زبان از وزارت ارشاد

برای اخذ مجوز آموزشگاه زبان به کجا مراجعه کنم؟

اجاره مجوز آموزشگاه زبان

واگذاری آموزشگاه زبان فعال

تبلیغات برای آموزشگاه

شروع فعالیت آموزشگاه زبان

 

هدف از تاسیس آموزشگاه زبان

ابتدا ببینیم چه کسانی به سراغ تاسیس آموزشگاه زبان می‌روند؟ و هدف از تاسیس آموزشگاه زبان چیست؟ افرادی که علاقمند هستند شرایطی را فراهم کنند که به واسطه آن افراد بتوانند مهارت‌های زبان‌های خارجی را با اهداف مختلف در خود تقویت کنند، به سراغ راه اندازی آموزشگاه زبان می‌روند. البته تنها علاقمندی ملاک نیست، برای این کار باید از ایده‌های منحصربه‌فرد، تجربه کافی از شرایط یادگیری زبان، مهارت‌های زبانی و مهارت‌های مدیریتی هم برخوردار بود. فردی که چنین شرایطی را دارد، می‌تواند به سراغ راه اندازی آموزشگاه زبان برود.

بنابراین هدف از راه اندازی آموزشگاه زبان این است که فرد به واسطه ایده‌ها و توانایی‌هایی که دارد، فضایی را ایجاد کند که افراد، در گروه‌های سنی مختلف از کودک تا بزرگسال، و همچنین با اهداف مختلف مثل مهاجرت، تجارت، تحصیل، سفر و... بتوانند مهارت‌های زبان را با استانداردهای بین‌المللی یاد بگیرند. بر همین اساس فرد می‌تواند صرفا اقدام به راه اندازی آموزشگاه زبان انگلیسی کند یا زبان‌های پرکاربرد دیگر مثل فرانسه، اسپانیایی، عربی، ایتالیایی، ترکی، کره‌ای، چینی و... را نیز در آموزشگاه خود، آموزش دهد. 

در نهایت می‌توان گفت هدف از تاسیس آموزشگاه زبان ایجاد یک بستر مناسب برای انجام فعالیت‌های فرهنگی است، کسانی که در یک آموزشگاه زبان شروع به یادگیری زبان موردعلاقه یا موردنیاز خود می‌کنند، می‌توانند فرصت‌های جدیدی را برای خود در زندگی به وجود آورند، فعالیت‌های تجاری، فراگیری علم و دانش، تفریحات و روابط خود را به جای محدود کردن در مرزهای کشور، توسعه دهند و دنیای وسیع‌تری برای خود ایجاد کنند. 

تاسیس آموزشگاه زبان

 

آیا تاسیس آموزشگاه زبان پر سود است؟

افرادی که در ابتدای مسیر راه اندازی آموزشگاه زبان هستند، تمایل دارند درمورد تمام ابعاد این موضوع تحقیق کافی کنند و سپس تصمیم قطعی خود را برای تاسیس آموزشگاه زبان بگیرند. یکی از سوالاتی که ممکن است برای این افراد ایجاد شود این است که درآمد آموزشگاه زبان چقدر است؟ همانطور که گفتیم، مسیر راه اندازی یک آموزشگاه زبان، مسیر نسبتا سختی است، فرد باید اطمینان داشته باشد، جدا از علاقه‌ای که به انجام یک فعالیت فرهنگی دارد، این کار برایش سود کافی نیز به همراه دارد.

میزان درآمد آموزشگاه زبان می‌تواند به فاکتورهای مختلفی بستگی داشته باشد. به طور کلی برای محاسبه درآمد آموزشگاه زبان باید در نظر گرفت که میزان هزینه‌های یک آموزشگاه زبان و همچنین میزان ورودی آن چقدر است، اختلاف این دو، سود و درآمد نهایی آموزشگاه را تعیین می‌کند. در این مورد چه فاکتورهایی را باید در نظر بگیریم؟ 

۱.هزینه‌های ساختمان آموزشگاه

بخشی از هزینه‌های اصلی یک آموزشگاه زبان شامل هزینه‌های مربوط به ساختمان آموزشگاه می‌شود. اگر در ابتدای کار راه اندازی آموزشگاه زبان باشید، قطعا هزینه‌های این بخش بیشتر است. وابسته به اینکه ملک آموزشگاه اجاره‌ای یا خریداری شده است، هزینه‌های شما می‌تواند متفاوت باشد. پس از آن هزینه مربوط به آماده‌سازی کلاس‌ها و بخش اداری، آنچنان که برای دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه زبان ضروری است و در بخشنامه‌های مربوطه قید شده، از جمله هزینه‌های دیگر هستند. هزینه‌های جاری مثل پول آب، برق، گاز و تلفن هم از دیگر هزینه‌هایی هستند که یک آموزشگاه زبان به صورت ماهانه باید پرداخت کند. در ادامه این مطلب به صورت دقیق‌تر به هزینه‌های تاسیس آموزشگاه زبان خواهیم پرداخت. 

۲.هزینه تجهیزات آموزشگاه

بخش مهمی از هزینه‌های آموزشگاه زبان شامل تجهیز کردن کلاس‌ها و بخش اداری می‌شود. تهیه سیستم‌های صوتی و تصویری مناسب، هوشمندسازی کلاس‌ها، نصب دوربین، تهیه میز و صندلی، تجهیز کردن بخش‌های جانبی آموزشگاه مثل کتابخانه و فروشگاه و همچنین هزینه‌های مربوط به نرم‌افزار مدیریت آموزشگاه زبان از دیگر هزینه‌هایی هستند که برای تاسیس یک آموزشگاه زبان در نظر گرفت. 

۳.حقوق معلمان و پرسنل 

حقوق معلمان و پرسنل آموزشگاه از جمله هزینه‌های روتین هر آموزشگاه زبان است. به طور معمول این بخش نرخ ثابتی دارد و هزینه‌های آن از پیش تعیین شده است. مگر اینکه آموزشگاهی بخواهد هزینه‌ای متفاوت برای این بخش در نظر بگیرد.

حالا برای برآورد میزان سود تاسیس آموزشگاه زبان باید مجموع این هزینه‌ها را از میزان شهریه دریافتی از زبان‌آموزان کم کرد. به این ترتیب مشخص می‌شود که درآمد ماهانه یا سالانه یک آموزشگاه چقدر است. البته آموزشگاه‌ها می‌توانند جهت افزایش درآمد خود اقدام به فروش کتاب‌های زبان و سایر محصولات فرهنگی نیز بکنند. 

هزینه‌های تاسیس آموزشگاه زبان

هزینه‌های تاسیس آموزشگاه زبان براساس حدود فعالیت‌های شما می‌تواند تعیین شود. به طور کلی برای برآورد هزینه‌های راه اندازی آموزشگاه زبان باید موارد زیر را در نظر بگیرید: 

فراهم کردن مکان

بخش مهمی از هزینه‌های تاسیس آموزشگاه زبان مربوط به آماده‌سازی بنا است. در این مرحله باید مشخص کنید که قرار است از سرمایه شخصی خود برای این کار استفاده کنید یا نیاز به دریافت وام دارید. در صورت دریافت وام و تسهیلات بانکی، مبلغ قسط وام به هزینه‌های ماهانه آموزشگاه اضافه خواهد شد. همچنین اگر قرار است از ملک استیجاری استفاده کنید، باید مبلغ اجاره آن را به عنوان بخشی از هزینه‌های آموزشگاه در نظر بگیرید. 

موارد مهم برای تاسیس آموزشگاه زبان

 

تجهیزات لازم برای آموزشگاه زبان

شامل کل هزینه لازم برای تامین تجهیزات ذکر شده در اساسنامه که براساس تعداد کلاس‌ها و نوع فعالیت می‌تواند متفاوت باشد. به طور مثال آموزشگاهی که قرار است آزمون‌های بین‌المللی برگزار کند باید هزینه ایجاد فضاهای مخصوص مثل test room، waiting room، لاکر، گیت‌ها، نصب دوربین‌ها، فراهم کردن تعداد مناسبی کامپیوتر و... را نیز در نظر بگیرد.  

دریافت مجوزها و پرداخت عوارض

برای دریافت برخی مجوزهایی که پیش از این گفته شد، نیاز به پرداخت هزینه است. همچنین ممکن است نیاز به پرداخت عوارض به برخی سازمان‌ها نیز وجود داشته باشد. اما به صورت کلی می‌توان گفت هزینه‌ها در این بخش چندان قابل توجه نیست و در بین هزینه‌های جزئی تاسیس آموزشگاه محسوب می‌شوند. 

مکان مناسب برای تاسیس آموزشگاه زبان

برای انتخاب یک مکان مناسب برای تاسیس آموزشگاه زبان باید پیش از هر چیز مطالب مندرج در اساسنامه را در نظر بگیرید. علاوه‌بر این، شما نیز به عنوان موسس یا مدیر آموزشگاه ممکن است براساس صلاحدید خود ایده‌هایی در این زمینه داشته باشید.

مکان مناسب برای تاسیس آموزشگاه زبان باید در یک موقعیت مناسب قرار داشته باشد، دسترسی ساده می‌تواند باعث شود افراد بیشتری بتوانند در آموزشگاه شما حضور پیدا کنند. همچنین فیزیک ساختمان نیز باید از شرایط کاملا استانداردی برخوردار باشد، کلاس‌ها به حد کافی بزرگ باشند و از نور کافی نیز برخوردار باشند. در صورت کوچک بودن کلاس‌ها، آموزشگاه باید ظرفیت کمتری را برای هر کلاس در نظر بگیرد. کلاس‌ها و چینش میز و صندلی‌ها در یک آموزشگاه زبان باید به گونه‌ای باشند که امکان تعامل زبان‌‌آموزان را با یکدیگر فراهم کند.

در بخش اداری نیز بنا باید دارای واحدهای مشخص برای بخش مدیریت، پذیرش، اتاق استراحت اساتید، اتاق جلسه، سرویس بهداشتی و همچنین در صورت امکان دارای کتابخانه، فروشگاه کتاب و بوفه نیز باشد.

در آموزشگاه‌هایی که قرار است آزمون‌های بین‌المللی برگزار شود، باید فضاهای مناسب دقیقا مطابق با آنچه که از سوی خود مراکز اصلی مشخص شده، ایجاد شود. به طور مثال آموزشگاهی که قرار است هم آزمون آیلتس و هم آزمون تافل برگزار کند، با توجه به تفاوت در نحوه برگزاری این دو آزمون، باید فضاهای مجزا برای هر دو آزمون در آموزشگاه ایجاد شود. البته به دلیل آنکه این کار نیازمند فضای بسیار زیادی است، معمولا آموزشگاه‌های زبان تنها اقدام به برگزاری فقط یک آزمون می‌کنند، مگر آنکه فضای کافی برای پوشش آزمون‌های مختلف را داشته باشند.  

 

مراحل راه اندازی آموزشگاه زبان

برای راه اندازی آموزشگاه زبان ابتدا باید درمورد جزئیات کار تصمیم‌گیری کرد، شما باید مشخص کنید که آموزشگاهی که قرار است تاسیس کنید، چه مشخصات و ویژگی‌های خواهد داشت. این ویژگی‌ها عبارتند از: 

تعیین حدود فعالیت آموزشگاه

یکی از نخستین مراحل راه اندازی آموزشگاه زبان این است که حدود فعالیت‌های خود را تعیین کنید. به طور مثال مشخص کنید قرار است فقط به برگزاری دوره‌های مکالمه بپردازید یا می‌خواهید دوره‌های جامع برگزار کنید یا دوره‌های مختلف را در موسسه خود خواهید داشت. همچنین باید مشخص کنید که آیا آموزشگاه قرار است به فعالیت‌های دیگر، مثل برگزاری آزمون‌های بین‌المللی (تافل، آیلتس و...) بپردازد یا خیر، کلاس‌هایی برای این آزمون‌ها در آموزشگاه برگزار می‌شود یا خیر. به طور کلی کلیه فعالیت‌هایی که قرار است در آموزشگاه انجام شود را در این مرحله مشخص کنید. 

تعیین منابع مالی تاسیس آموزشگاه زبان

تاسیس آموزشگاه زبان یک پروژه هزینه‌بر است، بنابراین در ابتدای کار باید منابع مالی خود را مشخص کنید. به طور مثال می‌خواهید به صورت مشارکتی از سرمایه شخصی استفاده کنید یا تمایل به دریافت وام و تسهیلات بانکی دارید. 

تعیین فعالیت مستقل یا نمایندگی

شما می‌توانید یک آموزشگاه مستقل تاسیس کنید یا شعبه‌ای از یک آموزشگاه بزرگ را در شهر خود راه‌اندازی کنید. اگر سرمایه، دانش و مهارت کافی یا ایده به‌خصوصی در این زمینه دارید، می‌توانید آموزشگاه مستقل خود را تاسیس و متد خود را در آن پیاده کنید. اما اگر در این زمینه دانش و تجربه کافی ندارید، ساده‌ترین راه این است که شعبه یکی از آموزشگاه‌های بزرگ را تاسیس کنید. در این صورت باید دقیقا متد و حتی روش مدیریتی آموزشگاه مرکزی را در پیش بگیرید و خود اختیار چندانی برای پیاده کردن روش‌های آموزشی خود ندارید. 

تعیین نوع زبان‌های تدریسی و متدهای آموزشی

گام بعدی برای تاسیس آموزشگاه زبان تعیین زبان‌های آموزشی است، اینکه صرفا علاقمند به راه اندازی آموزشگاه زبان انگلیسی هستید یا تمایل دارید در آموزشگاه خود به تدریس زبان‌های دیگر مثل فرانسه، عربی، اسپانیایی، آلمانی، ترکی و... هم بپردازید.

افزودن آموزش زبان‌های دیگر به آموزشگاه، می‌تواند برای آموزشگاه‌تان یک امتیاز محسوب شود، به ویژه اگر به سراغ زبان‌هایی بروید که درحال حاضر کمتر در آموزشگاه‌های زبان در ایران تدریس می‌شوند. به طور مثال، زبان‌های سوئدی، هلندی، نروژی، ژاپنی و... اما باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که برای هر زبانی که به آموزشگاه خود اضافه می‌کنید، باید ابتدا میزان تقاضای آن را در شهر خود بررسی کنید و سپس بتوانید اساتید مربوطه را نیز استخدام کنید. در برخی شهرهای کوچک اساتید زیادی برای زبان‌های غیر از انگلیسی وجود ندارند. بنابراین در موضوع انتخاب زبان‌ها، باید موضوع فراهم کردن شرایط تدریس آن زبان را نیز در نظر بگیرد.  

تعیین مکان تاسیس آموزشگاه

یکی دیگر از مراحل تاسیس آموزشگاه زبان مشخص کردن محل آن است. در ضوابط مربوط به تاسیس آموزشگاه زبان مشخصات ساختمان قید شده است. بر این اساس ساختمان آموزشگاه باید مشخصات زیر را داشته باشد:

  • دسترسی به آموزشگاه آسان داشته باشد؛
  • ظاهر و فضای ساختمان باید شرایط مطلوبی داشته باشد؛
  • در محدوده مجاز نسبت به سایر آموزشگاه‌های زبان قرار داشته باشد؛
  • بهتر است در خیابان اصلی واقع شده باشد؛
  • ساختمان باید تک‌منظوره و مستقل باشد و در صورت استیجاری بودن، حداقل ۳ سال قرارداد داشته باشد؛
  • حداقل ۸ کلاس با ظرفیت ۱۴ تا ۱۸ نفر داشته باشد که به میز و صندلی، سیستم صوتی، تخته و نور مناسب مجهز باشد؛
  • شامل بخش پذیرش، اتاق اساتید و سایر بخش‌های اداری و پرسنلی موردنیاز باشد؛
  • مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد باشد؛
  • دو خط مستقل تلفن و اینترنت پرسرعت داشته باشد؛
  • مطابق با استانداردهای اداره اماکن ساخته شده باشد. 

دریافت مجوزهای لازم

مرحله بعد دریافت مجوزهای لازم برای تاسیس آموزشگاه زبان است. در این مرحله باید از چند ارگان مختلف مجوزهای لازم دریافت شود. در ادامه به صورت دقیق کلیه مجوزهای لازم برای راه اندازی آموزشگاه زبان را شرح خواهیم داد. 

مدارک لازم برای راه‌اندازی آموزشگاه زبان

برای تاسیس آموزشگاه زبان نیاز است که فرد متقاضی مدارک لازم را فراهم کند. این مدارک براساس نوع فعالیت آموزشگاه (مستقل یا نمایندگی، انواع فعالیت‌ها و...) می‌تواند متفاوت باشد اما به صورت کلی برای راه اندازی آموزشگاه زبان متقاضی باید مدارک زیر را فراهم کند:

  • درخواست کتبی برای تاسیس آموزشگاه زبان
  • تصویر اساسنامه برای موسسات آموزشی
  • موافقت اصولی
  • تصویر مجوز تاسیس آموزشگاه زبان
  • تصویر پروانه تاسیس
  • تایید اماکن
  • تصویر سند مالکیت یا اجاره نامه (با حداقل ۳ سال قرارداد)
  • تصویر آخرین روزنامه رسمی
  • تبلیغات روزنامه رسمی که به تایید اداره کل استان مربوطه رسیده باشد
  • فرم تکمیل شده درخواست دوره
  • فرم مشخصات عمومی متقاضی
  • تصویر پایان خدمت یا معافیت (برای متقاضیان مرد)
  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی (حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن)
  • سوابق کاری (حداقل ۳ سال سابقه آموزش به صورت تمام وقت یا ۴ سال به صورت پاره وقت)
  • یک قطعه عکس برای هر یک از شرکا
  • تکمیل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح آموزشگاهی
  • تعهدنامه

  

شرایط اخذ مجوز آموزشگاه زبان از وزارت ارشاد

فرد یا افراد متقاضی راه اندازی آموزشگاه زبان با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد باید دارای شرایط لازم برای اخذ مجوز باشند. این شرایط عبارتند از:

  • داشتن حداقل سن ۳۰ سال
  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • معتقد بودن به دین اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون جمهوری اسلامی (کلیمی، زرتشتی، مسیحی)
  • داشتن صلاحیت‌های اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و عدم وابستگی به رژیم‌های قبلی
  • عدم سوءپیشینه
  • داشتن سلامت جسمی و روانی
  • داشتن برگه پایان خدمت یا معافیت دائم از سربازی برای آقایان
  • داشتن حداقل مدرک لیسانس
  • تاهل برای مردان
  • داشتن سابقه کار در حوزه آموزش حداقل به مدت ۳ سال

تبصره ۱: صادر شدن پروانه تاسیس آموزشگاه زبان برای افراد شاغل دولتی ( به غیر از اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها در رشته‌های مرتبط فنی) و همچنین دستگاه‌ها، موسسات یا نهادهایی که از امکانات دولتی استفاده می‌کنند، مجاز نیست.

تبصره ۲: اگر موسس، شخصیت حقوقی غیردولتی باشد باید شخصی را به عنوان نماینده حقوقی مشخص و معرفی نماید.

تبصره ۳: صادر شدن مجوز برای آقایان جهت تاسیس آموزشگاه زبان دخترانه و برعکس، منعی ندارد. 

برای اخذ مجوز آموزشگاه زبان به کجا مراجعه کنم؟

برای دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه زبان می‌توان از طریق چند سازمان مختلف اقدام کرد.

وزارت آموزش و پرورش (برای کسانی که متقاضی تاسیس آموزشگاه زبان کودکان هستند)

وزارت علوم (برای تاسیس آموزشگاه زبان بزرگسالان)

وزارت فرهنگ و ارشاد (برای تاسیس آموزشگاه زبان بزرگسالان)

مرکز آموزش مدیریت دولتی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم به ذکر است که اکثر آموزشگاه‌های زبان با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد تاسیس می‌شوند. باقی سازمان‌ها و وزارتخانه‌های معرفی شده تنها به نوع خاصی از فعالیت‌های آموزشی مجوز می‌دهند و این آموزشگاه‌ها اغلب با اهداف ویژه، مثل آموزش به پرسنل همان سازمان راه‌اندازی می‌شوند.  

اجاره مجوز آموزشگاه زبان

برخی افراد به هر دلیلی ممکن است به این فکر بیافتند که به جای پشت سر گذاشتن مراحل اخذ مجوز تاسیس آموزشگاه زبان اقدام به اجاره آن کنند. اجاره مجوز آموزشگاه زبان اساسا کار غیرقانونی است، زیرا همانطور که در بخش شرایط لازم برای دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه زبان ذکر شد، فرد متقاضی باید شرایط مشخصی داشته باشد، بنابراین اجاره مجوز در حالت عادی یک کار کاملا غیرقانونی است و در صورت محرز شدن آن، مجوز می‌تواند لغو شود و سایر مراحل قانونی نیز طی شود.

اما در برخی موارد محدود، تنها در صورتی که فرد دوم دارای شرایط دریافت مجوز باشد، امکان واگذاری مجوز، به صورت قانونی و طی یک روند مشخص وجود دارد. 

واگذاری آموزشگاه زبان فعال

یکی دیگر از روش‌های فعالیت در آموزشگاه زبان بدون پشت سر گذاشتن مراحل دریافت مجوز این است که مدیریت یک آموزشگاه زبان فعال را بر عهده بگیرید. در اینجا دو موضوع مهم وجود دارد؛ اول اینکه آموزشگاهی با شرایط واگذاری وجود داشته باشد، دوم اینکه شما شرایط لازم برای مدیریت آموزشگاه زبان را داشته باشید. در این صورت می‌توان طی یک سری مراحل قانونی، آموزشگاه را به شما واگذار کرد. این یکی از ساده‌ترین و کم دردسرترین روش‌ها برای فعالیت در آموزشگاه زبان است. 

 

تبلیغات برای آموزشگاه

پس از اتمام مراحل راه اندازی آموزشگاه زبان حالا نوبت به تبلیغات و جذب پرسنل و همچنین زبان‌آموز می‌رسد. برای جذب مدرس باید مراحل مختلفی پشت سر گذاشته شود، بسته به اینکه آموزشگاه مستقل خود را دارید یا نمایندگی یک آموزشگاه بزرگ، آزمون‌های مربوط به جذب مدرس باید برگزار شوند تا افراد برگزیده شده بتوانند به عنوان معلم در آموزشگاه شما فعالیت کنند. جذب زبان‌آموزان نیز می‌تواند از طریق تبلیغات در محیط‌های مناسب مثل مدارس، دانشگاه‌ها، آژانس‌های مهاجرتی و برخی محیط‌های کاری انجام شود. برای مطالعه بیشتر در این باره، مقاله تبلیغات موفق برای آموزشگاه زبان را بخوانید. 

تبلیغات موفق برای آموزشگاه های زبان

 

شروع فعالیت آموزشگاه زبان

پس از دریافت مجوزهای لازم، آماده‌سازی و تجهیز ساختمان، جذب مدرس و زبان‌آموزان حالا نوبت به شروع کار آموزشگاه می‌رسد. کلاس‌ها باز هم براساس متدی که در نظر گرفته‌اید یا موظف به استفاده از آن هستید، می‌توانند به صورت ترمیک برگزار شوند.

سخن آخر

تاسیس آموزشگاه زبان می‌تواند یک فعالیت فرهنگی عالی برای کمک به افرادی باشد که تمایل دارند با اهداف مختلف به یادگیری زبان‌های خارجی بپردازند. اما این کار نیازمند پشت سر گذاشتن مراحل مختلف، دریافت مجوزهای لازم و صرف هزینه است. تحقیق و بررسی و افزایش آگاهی درمورد هر یک از این مراحل باعث می‌شود بتوانید این کار را با مشکلات کمتر و در مدت کوتاه‌تری پشت سر بگذارید.

نظرات

تیم لیمس

شما می توانید برای ارتباط با واحد فروش لیمس با شماره های زیر تماس بگیرید:

0902-202-4949031-91091022

اگر در مورد خرید لیمس نیاز به مشاوره دارید، اطلاعاتتون رو وارد کنید تا با شما تماس بگیریم: