جدیدترین ویدئو های آموزشی لیمس

15 آبان 1401

سریع تکالیف رو تحویل بگیر و نمره بده! | آشنایی با سیستم ثبت تکالیف لیمس

تکالیف خانگی همیشه یکی از روش‌های مهم در تحقق یادگیری زبان بوده که باعث می‌شود مطالب آموزشی با تکرار و تمرین در ذهن زبان‌آموزان جای بگیرند. اما این مسئله همیشه دردسرها و مشکلاتی را با خود به همراه داشته است. از زبان‌آموزی که ادعا می‌کند تکلیف خود را ارسال کرده اما نمره‌ای برای او ثبت نشده تا گم شدن برگه‌های تکالیف!

اما چطور می‌شود سروکله زدن با این نوع چالش‌ها را به حداقل رساند؟ در این مقاله قصد داریم فواید، اهمیت و مشکلات تکالیف خانگی را بررسی کنیم و در انتها ببینیم که لیمس چه برنامه‌ای برای ثبت تکالیف توسط اساتید و زبان‌آموزان در آموزشگاه زبان دارد. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

فهرست مطالب

تکالیف آموزشی چه اهمیتی در یادگیری زبان دارند؟

 مشکلات و چالش‌های انجام تکالیف چیست؟

سیستم ثبت تکالیف لیمس چیست و چه مزایایی دارد؟

 

تکالیف آموزشی چه اهمیتی در یادگیری زبان دارند؟

تکالیف آموزشی معیاری مهم برای سنجش میزان یادگیری زبان‌آموزان است. معلمان به‌وسیله همین تکالیف می‌توانند نقاط قوت و ضعف زبان‌آموزان را مشخص کنند و برای بهبود آنها تلاش کنند. 

انجام تکالیف زبان مهارت زبان‌آموز را تقویت می‌کند و باعث می‌شود مطالب آموزشی برای او تکرار شوند. این تکرار مداوم و سعی در به چالش کشیدن زبان‌آموز برای پاسخ به سوالات، باعث می‌شود زبان‌آموزان تلاش و کوشش خود را افزایش دهند و خود برای یادگیری مباحث جدید پیش‌قدم شوند.

افزایش یادگیری، درک عمیق مطالب، تقویت مهارت و افزایش سرعت پردازش اطلاعات از جمله تاثیرات مثبتی هستند که زبان‌آموزان با انجام تکالیف خود به آن‌ها دست پیدا می‌کنند.

 

مشکلات و چالشهای انجام تکالیف در آموزشگاههای زبان

مشکلات و چالش‌های انجام تکالیف چیست؟

درست است که انجام تکالیف خانگی تاثیر بسیاری در میزان یادگیری و درک مطالب توسط زبان‌آموزان دارد؛ اما طرح تکلیف توسط استاد و تحویل آن توسط زبان‌آموز، مشکلات بسیاری را به همراه دارد. 

در روش قدیمی دریافت تکالیف، بسیاری از زبان‌آموزان برای انجام تکالیف و تحویل آن به‌صورت حضوری، بیش از اندازه از کاغذ استفاده می‌کنند که این مسئله به خودی خود، آسیب بسیاری به محیط زیست وارد می‌کند. 

بسیاری از اساتید به‌دلیل ناخوانا بودن پاسخ‌ زبان‌آموزان نمی‌توانند آن را تصحیح کنند و نمره مناسب را داخل دفتر خود وارد کنند. 

امروزه، اساتید و زبان‌آموزان به‌صورت آنلاین و با استفاده از انواع پیام‌رسان خارجی تکالیف را دریافت می‌کنند. منظور از پیام‌رسان‌های خارجی در این روش، انواع پیام‌رسان ساخت داخل یا خارج کشور است که خارج از سیستم مدیریت آموزشگاه زبان قرار دارد و زبان‌آموزان تکالیف خود را در آن‌جا برای اساتید ارسال می‌کنند. پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام، واتساپ، ایتا، بله و ... .

در این روش، این مشکل وجود دارد که ممکن است فایل تکالیف در میان چت گروهی گم ‌شود. همچنین زمان زیادی صرف می‌شود تا اساتید فایل‌ها را جداگانه از قسمت چت خصوصی زبان‌آموزان دانلود کنند، آن‌ها را بررسی کنند و نمره بدهند. این مسئله علاوه بر زمان‌بر بودن، احتمال بروز خطا و فراموش کردن تصحیح تکالیف و ارسال نتایج را به همراه دارد.

از طرفی دیگر، سوپروایزر یا مدیر آموزش به تکالیف و نمرات کلاسی زبان‌آموزان دسترسی ندارد؛ تا وضعیت آموزشی کلاس را بررسی کند. به همین دلایل، بهتر است به دنبال راه دیگری برای ثبت و پاسخگویی تکالیف در آموزشگاه زبان باشیم. روشی که در آن نیازی به استفاده و جابه‌جایی حجم بالایی کاغذ نباشد و فرایند تعیین تکالیف توسط استاد، ارسال پاسخ‌ها و نمره‌دهی منظم و با اطلاع‌رسانی به اساتید و زبان‌آموزان انجام شود. همچنین سوپروایزر به آسانی به نتایج تکالیف دسترسی داشته باشد.

 

سیستم ثبت تکالیف لیمس چیست و چه مزایایی دارد؟

ما در نرم‌افزار لیمس، سعی داشته‌ایم تا با طراحی یک سیستم برای ارسال و دریافت تکالیف از سوی زبان‌آموزان و اساتید، چالش‌ها و مشکلات این مسئله را به حداقل برسانیم. 

سیستم تکالیف لیمس، بخشی مشخص و جدا از گروه‌های گفتگو و چت خصوصی دارد که اساتید می‌توانند تکالیف را در آن‌جا با زبان‌آموزان خود به اشتراک بگذارند.

در این روش، استاد تکلیف را در سیستم تکالیف لیمس برای یک کلاس مشخص می‌کند. استاد برای شرح مشقی که در نظر گرفته است می‌تواند صوت ضبط و ارسال کند. یا هر نوع فایل عکس، ویدئو، متن که نیاز دارد را به اشتراک بگذارد.

پس از مشخص شدن تکلیف توسط استاد، زبان‌آموز با مراجعه به پرتال خود، از تکلیف ارسال شده مطلع می‌شود. زبان‌آموز پس از انجام تکلیف می‌تواند آن را به‌صورت متن، صوت، عکس و یا حتی فیلم برای معلم خود ارسال کند. استاد هر کدام از تکالیف را بررسی و نمره می‌دهد. استاد می‌تواند در مورد مشکل زبان‌آموز برای او صوت ضبط کند یا متنی را ارسال کند.

 

مزایا و امکانات سیستم ثبت تکالیف لیمس

یکی از مهم‌ترین مزایای سیستم تکلیف لیمس این است که این بخش، کاملا مجزا از پیام رسان لیمس است. همین امر باعث می‌شود که دسترسی به تکالیف بسیار سریع و ساده انجام شود و تکالیف در میان شلوغی گم نشوند. علاوه بر این، تصحیح و نمره‌دهی به تکالیف زبان‌آموزان با استفاده از امکانات این نرم‌افزار بسیار راحت و منظم انجام می‌شود. 

با نرم افزار لیمس، دیگر نه تکلیفی گم می‌شود و نه چالشی درباره نمره‌دهی، ارسال پاسخ تکالیف و ... به‌وجود می‌آید.

 

دیگر مزایا و امکانات سیستم تکلیف لیمس به شرح زیر ست:

  • امکان ثبت تکلیف به صورت گروهی برای زبان‌آموزان؛
  • امکان ثبت تکلیف اختصاصی برای هر زبان‌آموز؛
  • درج انواع فایل تصویری، ویدئویی، صوتی، ورد، پی‌دی‌اف و فایل‌های رایج؛
  • استفاده از دوربین برای درج فیلم و عکس لحظه‌ای برای پاسخ به تکلیف؛
  • استفاده از میکروفون برای ارسال ویس (هم جواب و هم خود تکلیف)؛
  • ثبت بازخورد و توضیحات استاد روی تکلیف؛
  • مشاهده بازخوردها توسط زبان‌آموزها؛
  • ثبت نمره روی تکلیف؛
  • نظارت، کنترل و مدیریت تکالیف از طریق نرم‌افزار مدیریتی موسسه؛
  • ثبت تکلیف از پورتال تحت وب و اپلیکیشن برای اساتید؛
  • مشاهده و پاسخ به تکالیف از پورتال تحت وب و اپلیکیشن برای زبان‌آموزان؛
  • اطلاع از مشاهده شدن یا نشدن تکالیف توسط زبان‌آموز برای استاد؛
  • اطلاع از مشاهده شدن یا نشدن پاسخ تکالیف توسط استاد برای زبان‌آموز؛
  • اطلاع‌رسانی تکالیف ثبت شده برای افراد غایب (زبان‌آموز و والدین)؛
  • اطلاع‌رسانی ثبت پاسخ تکلیف برای استاد؛
  • ثبت تکالیف به صورت دوره‌ای برای آموزش‌های آفلاین (به ازای تشکیل کلاس جدید نیاز به ثبت تکلیف نیست).

 

و اما سخن آخر

انجام تکالیف خانگی همیشه مکمل فعالیت‌های داخل محیط آموزشی بوده‌اند اما دردسرها و چالش‌های طراحی تکالیف و انجام آن، بسیاری از اساتید و زبان‌آموزان را سردرگم می‌کند. همین مسائل باعث شد لیمس، سیستمی طراحی کند تا روند ارسال و دریافت تکالیف را بهبود ببخشد و به اساتید و زبان‌آموزان در انجام این امر کمک کند. با لیمس دیگر آن دردسرهای قبل را تجربه نمی‌کنید، در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید و تمام فرایند تعیین تکالیف کلاس و حل آنها و نمره‌دهی منظم و دقیق انجام می‌شود. 

برای آشنایی بیشتر با سیستم تکالیف لیمس و نحوه استفاده از آن، ویدیوی موجود در ابتدای صفحه را مشاهده کنید.

 

نظرات

تیم لیمس

شما می توانید برای ارتباط با واحد فروش لیمس با شماره های زیر تماس بگیرید:

0902-202-4949031-91091022

اگر در مورد خرید لیمس نیاز به مشاوره دارید، اطلاعاتتون رو وارد کنید تا با شما تماس بگیریم: