جدیدترین ویدئو های آموزشی لیمس

آموزشگاه‌های زبان تبلیغات را از کجا شروع کنند؟ راهنمای کاربردی و دقیق (بخش دوم)
12 مهر 1400

آموزشگاه‌های زبان تبلیغات را از کجا شروع کنند؟ راهنمای کاربردی و دقیق (بخش دوم)

تبلیغات در شبکه‌‌های اجتماعی برای آموزشگاه‌ زبان

منافعی که تبلیغ در گوگل برای کسب‌و‌کارها دارد، مسئله‌ی قابل چشم‌پوشی نیست. اما فعالیت در شبکه‌های اجتماعی با امکانات مختلف و خلاقانه، به نمایش جذابیت‌های آموزشگاه‌ کمک می‌کند. شبکه‌های اجتماعی در برقراری تعامل با زبان‌آموزان و جذب زبان‌آموز جدید، کاملا دست ما را باز می‌گذارند. اولین و مهمترین نکته‌ی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، انتخاب یک شبکه‌اجتماعی مناسب است. حضور در تمام شبکه‌های اجتماعی اغلب به معنی حضور و فعالیت ناقص و نامنظم است و هدر رفتن بودجه و زمان. در این مقاله کمک می‌کنیم، شبکه اجتماعی متناسب با نیاز خود انتخاب کنید و نکات مهم در مورد فعالیت و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را بیان می‌کنیم. امیدواریم این مقاله که در دو بخش منتشر شده است؛ به شما در طراحی و اجرای تبلیغات برای رشد آموزشگاه زبان به شما کمک کند.

فهرست : 

  1. شبکه اجتماعی مناسبی را برای تبلیغات آموزشگاه خود انتخاب کنید.
  2. مشتریان احتمالی را به درستی هدف قرار دهید.
  3. تبلیغات موفق در شبکه اجتماعی رقم بزنید.
  4. ایجاد کمپین تبلیغاتی چندزبانه برای آموزشگاه‌زبان
  5. نظارت بر تبلیغات آموزشگاه زبان
  6. تبلیغات آموزشگاه زبان خود را مجدد بازایابی کنید.

 

شبکه اجتماعی مناسبی را برای تبلیغات آموزشگاه‌ خود انتخاب کنید

وقتی پای تعریف اهداف و استراتژی مناسب برای جذب مخاطب در میان باشد، نه تنها تحقیق درباره‌ی نوع مخاطبان مهم است؛ بلکه اطلاع از انتظارات و چشم‌اندازها به انتخاب شبکه اجتماعی مناسب کمک می‌کنند.

با وجود اینکه بسیاری از روش‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی مشترک محسوب می‌شوند، باید به نقاط مثبت و منفی هرکدام توجه کرد و اندیشید که کدام با اهداف آموزشگاه همسو هستند.

به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید یک برنامه کسب‌و‌کار آموزش زبان را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید. اولین ایده شما احتمالا این خواهد بود که آگهی خود را در فیسبوک به اشتراک بگذارید، چرا که آن را قدیمی‌ترین و مشهورترین پلتفرم تبلیغات شبکه اجتماعی و دومین پلتفرم تبلیغاتی آنلاین پس از گوگل می‌دانید.

اگر تصمیم به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی دارید، می‌توانید به تبلیغات در اینستاگرام نیز فکر کنید. به این دلیل که فیسبوک مالک اصلی اینستاگرام است، کمپین در هر دو شبکه اجتماعی از طریق مدیر آگهی فیسبوک قابل اجرا می‌شود. حتی می توانید یک کمپین انفرادی ایجاد کنید که شامل تبلیغاتی است که در هر دو پلتفرم ارائه شده است. موسسه شما نیز ممکن است بخواهد LinkedIn را در برنامه خود قرار دهد. در هر صورت، گزینه‌های زیادی در دسترس آموزشگاه‌ زبان شما وجود دارد.

مشتریان احتمالی را به درستی هدف قرار دهید.

یکی از مزایای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، دسته مخاطبان متعددی است که در هر پلتفرم، می‌توانید مورد هدف قرار دهید. با وجود این امکان شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تبلیغات توسط مشتریان احتمالی دیده‌ می‌شود.

به عنوان مثال برای قرار دادن تبلیغات در فیسبوک، ابتدا به ویژگی‌هایی مانند: سن، جنسیت و علاقمندی‌های مخاطبینی که می خواهید به آن دسترسی داشته باشید فکر کنید. برای مثال اگر می خواهید یک طرح جذاب آموزش زبان فرانسوی را به زبان‌آموزان بزرگسال معرفی کنید، مطمئن شوید که محدوده سنی، جنسی و دغدغه و علاقمندی مخاطب هدفتان را در استراتژی تبلیغات خود رعایت کرده باشید.

مکان جغرافیایی یک بخش مهم دیگر از هر کمپین تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی است، همانطور که موقعیت جغرافیایی برای تبلیغات موتور جستجو مهم بود. در فیسبوک، شما می‌توانید موقعیت جغرافیای مخاطب را مانند شهر، کشور و قاره‌ یا حتی شعاع یک آدرس خاص را هدف قرار دهید. علاوه بر این، می‌توانید افرادی را که به طور دائم در منطقه‌ای خاص زندگی می‌کنند یا افرادی که به آن سر می‌زنند یا کسانی را که اخیرا آنجا بوده‌اند هدف قرار دهید.

به عنوان مثال: آموزشگاه‌های زبان برای یافتن دسته مخاطبانی که به یادگیری زبان انگلیسی علاقه دارند؛ به سراغ گروه و صفحاتی که دانشجویان به ویژه مقاطع تحصیلات تکمیلی بیشتر در آنجا وقت می‌گذرانند، بروند. یا اینکه برای تبلیغات به مخاطبانِ موسسات مهاجرتی توجه کنند.

در تبلیغات، مردم را با علایق خاصی که دارند مورد هدف قرار دهید. برای مثال، اگر بسیاری از زبان‌آموزانِ آینده‌ی شما، به سفر علاقه دارند؛ در تبلیغات از برنامه‌های سفر و گردش در طبیعت نیز صحبت کنید.

آموزشگاه‌های زبان باید به نقش والدین و کارفرمایان نیز توجه کنند. به عنوان مثال اگر قرار بر راه‌اندازی کمپینی برای آموزش زبان به کودکان است، تبلیغات باید به‌گونه‌ای باشد که والدین را ترغیب کند.

هر شبکه اجتماعی ویژگی‌های منحصر به فرد خود را ارائه می‌دهد که انتخاب یک یا چند شبکه اجتماعی و فعالیت هدفمند در آنها با توجه به مخاطبان و استراتژی‌های آموزشگاه بر عهده شماست.

تبلیغاتِ موفق در شبکه اجتماعی رقم بزنید.

می‌توانید تبلیغات شبکه‌های اجتماعی را در تمام اشکال و فرمت‌ها ایجاد کنید؛ از ویدئو تا داستان‌گویی و محتوای متنی، قالب محتوایی زیادی وجود دارد.

انتخاب قالب‌های محتوایی مختلف به ویژه برای آموزشگاه‌های زبان سودمند است. برای مثال اگر شما اشخاصی را هدف قرار می‌دهید که ممکن است به زبان شما به خوبی آشنا نباشند، می‌توانید برای برقراری ارتباط با آنان از تصویر استفاده کنید.

استفاده از تصاویر در تبلیغات به آموزشگاه‌های زبان کمک می‌کند که هم افرادی را که می ‌خواهند زبان جدید بیاموزند جذب نمایند و هم افرادی را که در حال تجربه فرهنگ جدید هستند، هدف قرار دهند. با عکس و طرح گرافیکی، آموزشگاه‌ شما می تواند مزایای خود را نشان دهد که عاملی تاثیرگذار در تبلیغات است.

مثال: این تبلیغات بین‌المللی سیستم‌های زبان در فیس‌بوک به صورت استراتژیک یک ساحل زیبا در لس‌آنجلس را نشان می‌دهد و این آموزشگاه‌ را به عنوان یک مقصد سفر به همان اندازه یک مؤسسه آموزشی تصویر می‌کند.

ایجاد کمپین تبلیغاتی چند زبانه برای آموزشگاه‌های زبان

از آنجا که اهداف آموزشگاه‌های زبان با توجه به سطوح متفاوت، تسلط به زبان انگلیسی تعریف می‌شوند، آموزشگاه‌ها باید تبلیغات به زبان فارسی را جدی در نظر بگیرند. به این ترتیب، وقتی مخاطبان برای یافتن آموزشگاه‌های زبان آنلاین به زبان فارسی جستجو می‌کنند، بلافاصله در معرض آشنایی با آموزشگاه‌ شما قرار می‌گیرند. در ادامه وقتی‌که تبلیغات آموزشگاه‌‌تان را در شبکه‌های اجتماعی می‌بینند، درک بهتری از آنچه ارائه می‌دهید خواهند داشت.

اگر آموزشگاه‌ شما تصمیم بگیرد یک کمپین تبلیغاتی چند زبانه راه‌اندازی کند، شما باید در هر مرحله از فرایند تبلیغات به زبان مخاطب هدف توجه کنید. این کار شامل موارد زیر است:

  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی در زبان‌های مختلف؛
  • تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام مناطق را هدف قرار دهید؛
  • ایجاد تبلیغاتی که به وضوح اطلاعات کلیدی را به زبان های انتخابی شما ارائه کند.

به عنوان مثال، تصویر زیر یک آگهی است که به زبان فرانسوی نوشته شده تا دانش‌آموزان فرانسوی‌زبان را به اردوگاه زبان انگلیسی جذب می‌کند.

اما وقتی کسی روی آگهی شما کلیک می‌کند، به کجا هدایت می‌شود؟ اگر کاربران پس از کلیک کردن روی یک آگهی به زبان فارسی، ناگهان به یک صفحه‌ی اینترنتی انگلیسی هدایت شوند، برنامه‌های تبلیغاتی شما درست اجرا نخواهد شد. ایجاد صفحات مقصد به زبان‌های دیگر یک بخش ضروری از تبلیغات چند زبانه است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. اگر تبلیغی بتواند اطلاعاتی را که در صفحه وب به آنها ارائه می‌شود درک کند، احتمال تکمیل فرم درخواست براساس آن بیشتر است.

به عنوان مثال، تصویر آگهی بالا، که برای اردوگاه پیلگریم است، به طور مستقیم به این صفحه متصل می‌شود که به زبان فرانسوی نوشته شده است.

 

نظارت بر تبلیغات آموزشگاه‌ زبان

درست کردن یک آگهی مناسب برای مخاطبان آموزشگاه‌ تنها نیمی از فرایند تبلیغات موثر است. برای به حداکثر رساندن نتایج خود، باید به طور مداوم استراتژی تبلیغات پرداخت شده خود را تحلیل و بهینه سازی کنید. اکثر پلتفرم‌های تبلیغاتی ابزارهای نظارتی مفیدی ارائه می‌دهند تا امکان سنجش عملکرد شما فراهم باشد.

به عنوان مثال: فیسبوک اطلاعات زیادی از عملکرد را به تبلیغ‌کنندگان عرضه می‌کند تا هنگام ارزیابی برنامه‌های خود از آنها استفاده کنند. شما می‌توانید تعداد کلیک‌ها و کارآمدی تبلیغات خود را از این طریق بررسی کنید.

همانطور که در مقاله‌ی گوگل ادز برای آموزشگاه زبان، گفتیم؛ در تبلیغات گوگل، پیشرفت کمپین و عملکرد کلمات کلیدی قابل سنجش و نظارت است. بنابراین در تبلیغات پولی، بودجه را برای کلمه کلیدی که کاربران را به وب‌سایت شما نمی‌آورد، هدر ندهید.

این معیارها به شما کمک می‌کنند تا تعیین کنید کدام آگهی‌ها ارزش تکرار را دارند، کدام آگهی‌ها نیاز به کار مجدد دارند و کدامیک از آنان را باید براساس اهداف تبلیغاتیِ خود رها کنید.

تبلیغات آموزشگاه‌ زبان خود را مجدد بازاریابی کنید.

صرف نظر از نحوه اجرای تبلیغات آموزشگاه‌ زبان شما، بازاریابی مجدد می تواند به شما کمک کند تا به نتایج بیشتری دست پیدا کنید. در واقع بازاریابی مجدد یکی از مؤثرترین راه‌ها برای جذب علاقه‌مندان است.

هنگامی که مخاطبین در اینترنت جستجو می‌کنند، تبلیغات آموزشگاه‌ شما ظاهر خواهد شد. این تبلیغ به وب سایت شما ارجاع داده می‌شود تا درخواست ثبت‌نام کند یا اطلاعات بیشتر را دریافت کند. از آنجا که این کمپین‌ها تنها کسانی را هدف قرار می‌دهند که به آموزشگاه‌ شما علاقه نشان داده‌اند، احتمال دارد که نتایج خوبی را از این بازاریابی مجدد ببینید.

شاید آموزشگاه‌ شما بخواهد برای یک کمپین تبلیغاتی همزمان در چند شبکه اجتماعی برنامه‌ریزی بکند؛ یا به سادگی بخواهد برخی از پست‌های شبکه‌های اجتماعی را ارتقا دهد. در این صورت، اطمینان از سیستم نظارت و سنجش تبلیغات بسیار اهمیت دارد تا بازدهی به حداکثر برسد.

در آخر باید گفت

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو دنیای بسیار وسیعی دارد. در این مقاله‌ی دوبخشی، به صورت کلی، در مورد تبلیغات در این کانال‌های آنلاین صحبت کردیم. لیمس، با ارائه‌ی نرم افزار مدیریت آموزشگاه زبان، به دنبال ساده‌سازی فرآیند مدیریت و رشد آموزشگاه‌های زبان است. در مقالات بعدی به صورت دقیق‌تر تبلیغات و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را شرح خواهیم داد.

نظرات

تیم لیمس

شما می توانید برای ارتباط با واحد فروش لیمس با شماره های زیر تماس بگیرید:

0902-202-4949031-91091022

اگر در مورد خرید لیمس نیاز به مشاوره دارید، اطلاعاتتون رو وارد کنید تا با شما تماس بگیریم: