جدیدترین ویدئو های آموزشی لیمس

24 آذر 1399

چه نوع سروری را برای آموزش مجازی انتخاب کنیم؟

پیش از ورود به بحث اصلی و انتخاب یک سرور باکیفیت برای آموزش مجازی بهتر است که انواع سرورها را شناخته تا تصمیم‌گیری درست‌تر و دقیق‌تری برای انتخاب شیوه آموزش مجازی از طریق سرورها داشته باشیم. ما به طور کلی دو نوع سرور داریم:

  • سرورهای اختصاصی یا Dedicated server
  • سرورهای مجازی یا Virtual server

 

سرورهای اختصاصی (Dedicated server)

 یکی از پر سرعت‌ترین سرورهایی است که شما می‌توانید از آن بهترین استفاده را داشته باشید و پشتیبانی اطلاعات خود را به آسانی انجام دهید.

 مزایای سرورهای اختصاصی:

  1. قدرت و سرعت بالا: سرعت بارگذاری و دریافت اطلاعات به وسیله سرورهای اختصاصی کیفیت بهتر و بیشتری دارد چراکه در سرور اختصاصی ، منابع بین سایر مشترکان به اشتراک گذاشته نمی‌شود. با درنظر داشتن این ویژگی و کاربرد آن می‌توان آموزشی باکیفیت رقم زد چراکه سخت‌افزار کامپیوتر به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار دارد.
  2. پایداری و مقاومت بالا: سرورهای اختصاصی علاوه بر قدرت و سرعت، از پایداری بالایی برخوردار هستند. این ویژگی سبب می‌شود که برگزاری کلاس‌ها در اوج ساعات شلوغی با مشکلاتی نظیر لگ و قطعی مواجه نشود.
  3. پهنای باند 10 گیگ اختصاصی: با استفاده از سرور اختصاصی، کیفیت در تمامی ساعات شبانه روز با وجود زنجیر‎ه‌ای از پهنای باندها، تضمین خواهد شد و به خاطر اینکه سرویس پهنای باند به صورت کاملاً اختصاصی به یک مشترک یا همان کسب و کار تعلق می‌گیرد حتی در پیک مصرف هم تغییری در سرعت به وجود نخواهد آمد.

سرورهای اختصاصی لیمس بین تعداد افراد مشخصی تقسیم شده تا کلاس‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار گردد. 

معایب سرورهای اختصاصی:

  1. هزینه و نگهداری: این سرورها هزینه‌های بسیار هنگفتی دارند و نگهداری و محافظت از آن‌ها به آسانی امکان‌پذیر نیست.
  2. الزامات فنی: برای توسعه سرورهای اختصاصی و مدیریت اطلاعات و داده‎ها باید دانش لازم و مهارت‌های کافی را داشته باشید.

سرورهای مجازی (Virtual server) 

 این نوع سرورها بر روی سرورهای اختصاصی یا Dedicate سرورها نصب می‌شوند و در زمینه آموزش مجازی مزیت‌های کمتری نسبت به آن‌ها دارند.

مزایای سرورهای مجازی:

  1. صرفه جویی در هزینه‌ها: این سرورها تنها پاسخ‌گوی نیازهای موسساتی کوچک با تعداد زبا‎ن‌آموزان کمتر 50 نفر است. بنابراین انتخاب مناسبی برای موسسات بزرگتر با تعداد زبان‌آموزان بیشتر نیست.

معایب سرورهای مجازی:

  1. اشتراکی بودن و پایداری کمتر: در این نوع سرورها به دلیل نصب چندین سرور مجازی بر روی یک سرور اختصاص، پایداری و مقاومت سرور کاهش یافته و نتایج جبران‌ناپذیری چون لگ و قطعی کلاس‌ها در ساعات شلوغی را در پی خواهد داشت. در این ساعات زبان‌آموزان امکان ورود به کلاس را نخواهند داشت و شما آموزش مجازی بی‎کیفیتی را تجربه خواهید کرد.
  2. پهنای باند محدود: زمانی که سرور به حالت اشتراکی تبدیل شد؛ این پهنای باند بین تعدادی سرور مجازی تقسیم شده و هر سرور مجازی هم بین تعدادی از اشخاص به اشتراک گذاشته می‌شود.

با این حساب در ساعاتی از روز (برای مثال: بین ساعات 16 تا 21) که ترافیک برگزاری کلاس‌ها بالاست، سرورهای اشتراکی با مشکل مواجه می‌شوند.

سخن پایانی

مجموعه لیمس با درنظر داشتن این نکات و اهمیت بهبود کیفیت آموزش مجازی اقدام به تهیه‌ی 16 سرور اختصاصی در بهترین دیتاسنترهای ایران نموده است. به عبارتی دیگر، شما می‌توانید با هزینه‌ای مناسب، بر روی سرورهای اختصاصی آموزش مجازی مطمئنی را برگزار کرده و با خاطری آسوده کلاس‌های موسسه خود را مدیریت کنید.

سرورهای لیمس با برگزاری وبینارهای 400 نفره از این امتحان سربلند بیرون آمده و کیفیت خود را ثابت کرده است. با انتخاب سرورهای اختصاصی، نگرش شما نسبت به آموزش مجازی تغییر خواهد کرد.

نظرات

تیم لیمس

شما می توانید برای ارتباط با واحد فروش لیمس با شماره های زیر تماس بگیرید:

0902-202-4949031-91091022

اگر در مورد خرید لیمس نیاز به مشاوره دارید، اطلاعاتتون رو وارد کنید تا با شما تماس بگیریم: