جدیدترین ویدئو های آموزشی لیمس

تکنیک‌های طلایی ایمیل مارکتینگ برای توسعه آموزشگاه زبان
23 آبان 1400

تکنیک‌های طلایی ایمیل مارکتینگ برای توسعه آموزشگاه زبان

چقدر با فواید و اصول ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان خود آشنایی دارید؟ با وجود شبکه‌های اجتماعی، هنوز هم ایمیل یکی از مؤثرترین راه‌های ارتباطی محسوب می‌شود. چنانچه اصول ایمیل مارکتینگ در هر کسب‌وکاری رعایت شود، عواملی مانند فروش، ترافیک وب‌سایت و سود کسب‌وکار، افزایش خواهد یافت.

موفقیت ایمیل مارکتینگ به نحوه‌ی اجرای آن بستگی دارد. مانند دیگر روش‌های بازاریابی دیجیتال، نتایج حاصل از ایمیل مارکتینگ را می‌توان با استفاده از شاخص‌هایی سنجید. بزرگ‌ترین مزیت این روش این است که پیام ارسال‌شده می‌تواند تا حد زیادی شخصی‌سازی شود.

در این مقاله از مزایا و اصول ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان خواهیم گفت. ابتدا با مفهوم ایمیل مارکتینگ آشنا می‌شویم. سپس شرح می‌دهیم که چطور می‌توان یک کمپین ایمیل مارکتینگ، راه‌اندازی کرد. در ادامه به نقش ایمیل مارکتینگ در حفظ و رشد یک آموزشگاه زبان خواهیم پرداخت. شاخص‌های مهم در بازاریابی ایمیلی و نکات مهم در طراحی ایمیل از دیگر موضوعات این مقاله هستند.

این مقاله می‌تواند، یک راهنمای بازاریابی ایمیلی برای مدیران آموزشگاه زبان، قلمداد شود. بنابراین اگر در چنین موقعیتی هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

 فهرست مطلب:

ایمیل مارکتینگ چیست؟

اصول ایمیل مارکتینگ

مزایا و دلیل اهمیت ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان

شاخص های کلیدی عملکرد(KPI) در ایمیل مارکتینگ 

رموز ایمیل مارکتینگ موفق در آموزشگاه زبان

نکات مهم در طراحی و ارسال ایمیل

مشکلات بازاریابی ایمیلی 

 

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یک روش بازاریابی دیجیتال است که با مخاطب خود از طریق ایمیل ارتباط برقرار می‌کند. هدف چنین ایمیلی تجاری است اما محتوای آن می‌تواند، آموزشی یا اطلاع‌رسانی هم باشد. به زبان ساده، به فرآیند استفاده از ایمیل به‌عنوان یک کانال برای جذب یا حفظ مشتری، ایمیل مارکتینگ می‌گویند.

هدف از ایمیل مارکتینگ، می‌تواند افزایش فروش، افزایش مشارکت مشتریان، افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness)، بزرگ کردن لیست ایمیل و جمع‌آوری اطلاعات در مورد مشتریان باشد.

بازاریابی ایمیلی چیست؟

 

اصول ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ، فرآیند عجیب و غریبی ندارد اما شاید به‌عنوان کسی که تازه قصد استفاده از آن را دارد، نیاز داشته باشید که چند بار آزمون‌وخطا کنید. در طول این آزمون‌وخطاهاست که مخاطبین خود را بهتر می‌شناسید. درواقع، شناخت بهتر مخاطبان، یکی از نیازهای ایمیل مارکتینگ موفق محسوب می‌شود. در اینجا به اصول اجرای ایمیل مارکتینگ نگاهی کوتاه خواهیم داشت.

انتخاب ابزار ایمیل مارکتینگ

ابزارهای فراوانی وجود دارند که فرایند ایمیل مارکتینگ را ساده کرده‌اند. در اجرای ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان خود، باید ابتدا پلتفرمی را برای این کار انتخاب کنید. ارسال ایمیل به انبوهی از مخاطبان با سرویس ایمیل شخصی خودتان کاری وقت‌گیر و غیر حرفه‌ای است. پلتفرم‌های موجود در بازار به شما کمک می‌کنند که:

  • یک لیست ایمیل از زبانآموزان فعلی و احتمالی ایجاد نمایید؛
  • به روش‌های مختلف برای مخاطبان ایمیل ارسال کنید؛
  • گزارش‌هایی در مورد شاخص­های ایمیل مارکتینگ دریافت کنید؛
  • مخاطبان خود را با معیارهای مختلف دسته‌بندی کنید
  • ایمیل‌های خودکار مانند پیام‌های خوشامدگویی به آموزشگاه و تشکر از پرداخت ارسال نمایید؛
  • برای هدایت کاربران به صفحات مختلف وب، قیف‌های ایمیل ایجاد کنید.

طراحی استراتژی ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان

اولین اصل ایمیل مارکتینگ، مانند هر کمپین دیگر تعیین استراتژی است. برای این کار باید به موارد زیر فکر کنید و در موردشان تصمیم بگیرید:

  • آیا بازاریابی ایمیلی در راستای سایر کمپین‌های بازاریابی آنلاین آموزشگاه شما است؟
  • بودجه‌ی ماهانه‌ای که برای ایمیل مارکتینگ در نظر گرفته‌اید، چقدر است؟
  • تصمیم دارید چه ایمیل‌هایی ارسال کنید؟ چه محتوایی دارند؟
  • چه زمانی برای ارسال هر ایمیل مناسب است؟ کدام ایمیل‌ها باید به‌صورت خودکار ارسال شوند؟
  • چه استراتژی برای رشد لیست ایمیل آموزشگاه خود دارید؟

تهیه لیست ایمیل آموزشگاه زبان و رشد آن

این مرحله، یکی از سخت‌ترین مراحل ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان یا هر کسب‌وکاری است. بسیاری از کسب‌وکارها، اقدام به خرید لیست ایمیل می‌کنند. کاری که در اغلب نقاط دنیا منسوخ و حتی غیرقانونی است و در عمل بازدهی چندانی هم ندارد.

به‌عنوان یک مدیر آموزشگاه زبان یا مسئول بازاریابی آن، باید برنامه‌ای بلندمدت برای ساختن یک لیست از ایمیل مخاطبان آموزشگاه داشته باشید. مهم‌ترین اقدامات برای رشد لیست ایمل موارد زیر هستند:

  • محتوای عالی و دست اول آموزشی در وب‌سایت خود منتشر کنید.
  • به ازای دریافت کتابچه یا مقاله‌ای مفید از آن‌ها بخواهید با ایمیل ثبت‌نام کنند تا کتابچه برای آنها ایمیل شود.
  • مشترک شدن در سایت آموزشگاه را آسان کنید. به دریافت نام و ایمیل اکتفا کنید و با چند کلیک فرایند اشتراک را تمام کنید. بدترین اتفاق این است که افراد را از صفحه‌ای که در آن قرار دارند به صفحه‌ای دیگر ببرید. هر اندازه تعداد کلیک‌های لازم برای مشترک شدن، بیشتر می‌شود؛ یک قدم منفی برای رشد لیست ایمیل آموزشگاه برداشته‌اید!

راه‌اندازی اتوماسیون ایمیل‌های خودکار

یکی از بزرگ‌ترین مزایای ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان این است که بسیاری از فرآیندهایش به‌ صورت خودکار انجام می­شوند.

منظور از ارسال ایمیل خودکار این است که متناسب با فعالیت‌هایی که مخاطب در آموزشگاه زبان یا وب‌سایت شما انجام داده است، برای او ایمیل ارسال نمایید. رایج‌ترین ایمیل‌های خودکار موارد زیر هستند:

  • ایمیل خوشامدگویی: این ایمیل برای کسانی ارسال می‌شود که به تازگی، وارد آموزشگاه شده‌اند یا در وب‌سایت ثبت‌نام کرده‌اند.
  • ایمیل دعوت به تکمیل خرید: این ایمیل برای کسی ارسال می‌شود که در حال خرید بسته‌ای آموزشی از وب‌سایت آموزشگاه شما بوده اما آن را در نیمه‌تمام گذاشته است. یا اینکه ثبت‌نام در ترم جدید دوره آموزشی را تکمیل نکرده‌اند.
  • پیشنهاد خرید محصولات مشابه: فرض کنید یک زبان‌آموز در حال گذراندن دوره زبان آلمانی در آموزشگاه شماست. می‌توانید، به‌صورت خودکار، ایمیل‌های مربوط به خرید کتاب‌های داستان آلمانی یا دوره آمادگی آزمون گوته برای او ارسال کنید.
  • نظرسنجی: در پایان یا میانه هر ترم این ایمیل می‌تواند، برای زبان‌آموزان به‌صورت خودکار ارسال شود.

تصفیه منظم لیست ایمیل

به‌عنوان مدیری که می‌خواهد برای ایمیل مارکتینگ آموزشگاه زبان اقدامی کند، این سه چیز را لازم است بدانید:

1- درصد زیادی از مشترکین ایمیل شما، غیرفعال خواهند بود. میانگین نرخ باز شدن ایمیل برای یک کمپین ایمیل مارکتینگ، حدود 20 درصد است.

2- داشتن یک لیست ایمیل طولانی، همیشه خوب نیست. ارسال ایمیل‌هایی که توسط درصد کمی از گیرندگان باز می‌شوند، کم‌کم شما را به‌عنوان فرستنده‌ی اسپم به سرویس‌های ایمیل می‌شناساند. به این ترتیب، به مرور زمان دسترسی شما به مخاطبان با شدت بیشتری کاهش می‌یابد.

3- داشتن یک لیست بزرگ ایمیل، هزینه‌بر است. هرچه تعداد ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنید، بیشتر باشد، هزینه بیشتری هم باید برای کمپین ایمیل مارکتینگ آموزشگاه زبان پرداخت کنید. بنابراین؛ به‌منظور جلوگیری از اتلاف هزینه در بازاریابی ایمیلی برای آموزشگاه زبان، گاهی لیست ایمیل خود را پاک‌سازی کنید.

مزایای ایمیل مارکتینگ

مزایا و دلایل اهمیت ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان 

ایمیل مارکتینگ برای هر کسب­ وکار، مزایای خاص خودش را دارد. درست است که درنهایت مشتری و درآمد بیشتر یک هدف کلی است اما این هدف می­تواند از راه­های مختلفی برای یک آموزشگاه زبان محقق شود.

حفظ زبان‌آموزان فعلی؛ جذب زبان‌آموزان جدید

ایمیل، یکی از متداول‌ترین راه‌های ارتباطی برای زبان‌آموزان آموزشگاه‌هاست. چراکه آن‌ها اغلب افرادی جوان و آشنا به تکنولوژی هستند. آمارهای زیر در این زمینه جالب توجه است:

  • حدود چهار میلیارد حساب کاربری فعال در جهان وجود دارد.
  • 99 درصد از کاربران ایمیل، حداقل یک‌بار در روز ایمیل خود را چک می‌کنند.
  • نرخ کلیک روی لینک موجود در ایمیل (CTR) نیز 3.71 درصد است. این عدد در شبکه‌های اجتماعی به 0.6 درصد کاهش می‌یابد.
  • 60 درصد کاربران در خبرنامه برند موردنظر خود، مانند آموزشگاه زبان شما، عضو می‌شوند. این در حالی است که تنها 20 درصد آن‌ها، همان برند را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند.

به‌این‌ترتیب، می‌توان گفت که اجرای یک کمپین ایمیل مارکتینگ منظم و درست می‌تواند، آموزشگاه زبان شما را در میدان توجه زبان‌آموزان فعلی نگه دارد. ازآنجا که زبان‌آموزان آینده شما هم به احتمال زیاد حساب ایمیل دارند؛ احتمال برخورد شما با آن‌ها در این کمپین‌ها بالاست.

درآمدزایی ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان

آمارها نشان می‌دهد که میزان بازگشت سرمایه (Return To Investment) ایمیل مارکتینگ می‌تواند تا 44 برابر هزینه پرداخت‌شده برای آن باشد. درواقع ROI در ایمیل مارکتینگ، بیش از هر روش بازاریابی دیجیتال دیگری است. به‌این‌ترتیب برای هر 1000 تومان هزینه‌ای که در بازاریابی ایمیلی برای آموزشگاه زبان خود خرج می‌کنید، می‌توانید تا 44000 تومان بازگشت سرمایه داشته باشید.

انعطاف پذیری بالا

ایمیل مارکتینگ، بسیار بیشتر از سایر روش‌های بازاریابی و فروش قابلیت شخصی‌سازی دارد. به همین دلیل است که بازدهی این روش، بیشتر از سایر روش‌هاست. در ارتباط با زبان‌آموزان آموزشگاه زبان خود، تا جای ممکن، ایمیل‌ها را شخصی‌سازی کنید. علایق و نیازهای افراد را در محتوای ایمیل خود، بگنجانید. مفهوم قیف فروش نیز به همین معنی است. درواقع، یک محتوای کلی، درنهایت باید با در نظر گرفتن ویژگی‌های شخصی افراد، برای آن‌ها ارسال شود.

تصور کنید که زبان‌آموز یک آموزشگاه زبان هستید و در فرم ثبت‌نام گفته‌اید که به موسیقی علاقه دارید. اینجا، آموزشگاه زبان می‌تواند با دسته‌بندی شما در دسته زبان‌آموزانی که به موسیقی علاقه دارند، بسته‌های آموزشی زبان با استفاده از موسیقی را در ایمیل مارکتینگ به شما پیشنهاد دهد. دراین­صورت، شما این ایمیل را بیشتر به‌عنوان تلاشی از طرف آموزشگاه برای در نظر گرفتن نیازهایتان می‌بینید، نه تبلیغات!

ارتباط ارزان، سریع و مستقیم

یک امکان عالی بازاریابی ایمیلی برای آموزشگاه زبان این است که می‌تواند به­سرعت، پیام شما را به زبان‌آموزان برساند. به‌عنوان یک مدیر آموزشگاه زبان، حتماً می‌دانید که در بسیاری از موقعیت‌ها عده زیادی از زبان‌آموزان شما، مخاطب یک پیام یکسان هستند.

به‌راحتی می‌توانید در مورد تغییرات کلاس‌ها، تخفیف ­ها و غیره به زبان‌آموزان خود، اطلاع‌رسانی کنید. به‌این‌ترتیب، مقدار زیادی در هزینه و وقت شما صرفه‌جویی می‌شود.

بسیاری از اقدامات این­ چنینی، نیاز به پرداخت هزینه‌ی زیادی ندارند و می‌توانید از خود سرویس ایمیل، استفاده کنید. همچنین، از طریق ایمیل می‌توانید، با والدین زبان‌آموزان به‌صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید.  

ابزاری قدرتمند و دقیق برای نظرسنجی

یکی از موارد کاربرد ایمیل مارکتینگ، نظرسنجی است. برای حفظ و رشد آموزشگاه زبان خود، حتماً به نظرات زبان‌آموزان نیاز دارید. بهترین افرادی که نقاط ضعف و قوت شما را می‌دانند، زبان‌آموزان شما هستند. ازطرفی، نظرسنجی از طریق ایمیل، می‌تواند دقیق‌تر باشد؛ چراکه افراد، فرصت بیشتر و بهتری برای فکر کردن دارند.

از زبان‌آموزان در مورد کیفیت کلاس‌ها، اساتید، بسته‌های آموزشی و تجربه‌ی کلاس آنلاین سؤال بپرسید. با آن‌ها در مورد ایده‌ای که در نظر دارید اجرا کنید، مشورت کنید. به‌این‌ترتیب، انجام ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان، می‌تواند به افزایش وفاداری زبان‌آموزان نیز منجر شود.

شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) در ایمیل مارکتینگ

نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینگ از ده شاخص کلی، در سنجش عملکرد ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه شما استفاده می‌کنند. بسیاری از کسب‌وکارها، تنها سه تا پنج شاخص ایمیل مارکتینگ را می‌شناسند و اندازه می‌گیرند. این در حالی است که همه این ده مورد اهمیت دارند.

نرخ دریافت

اگر نرخ دریافت ایمیل در نرم‌افزارهای سنجش عملکرد ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان شما 85 درصد باشد، به این معنی است که از هر 100 نفر، 15 نفر اصلاً ایمیل شما را دریافت نکرده‌اند.

کاهش این نرخ می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. نداشتن IP اختصاصی در ارسال یا قرار گرفتن در لیست سیاه یک سرویس دهنده‌ی ایمیل، می­توانند از جمله این دلایل باشند.

مسئله مهم دیگر این است که ایمیل شما در کجا نشسته است. باید مطمئن شوید که ایمیل شما به اینباکس مخاطبان می‌رود، نه قسمت Junk یا Spam آن‌ها. به شاخص قرارگیری ایمیل در اینباکس IPR گفته می‌شود.

نرخ باز شدن

این نرخ که Open Through Rate نام دارد، نشان می‌دهد که چند درصد از ایمیل‌های ارسالی شما، باز می‌شوند. باید دقت داشته باشید که در هر کسب‌وکار، متوسط این نرخ می‌تواند متفاوت باشد. در بازاریابی ایمیلی برای آموزشگاه زبان خود نیز باید به عدد متوسط در همین صنف، توجه کنید.

نرخ کلیک یا CTR

این شاخص نشان می‌دهد که چند نفر از مخاطبان، روی لینک موجود در ایمیل کلیک کرده‌اند. در ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان خود، لینک‌ها را در نقاط مختلفی از صفحه بگذارید و ببینید که از کدام‌یک نتیجه بهتری می‌گیرید. همچنین، مراقب باشید که نرخ کلیک بالا روی لینک لغو اشتراک، یک علامت خطر است!

نرخ کلیک در ایمیل‌های بازشده یا CTO

این نرخ، نشان‌دهنده تعداد لینک‌های کلیک شده در ایمیل‌های بازشده است. درواقع، CTO ترکیبی از دو نرخ قبلی است. این نرخ به شما می‌گوید که موضوعی که در عنوان ایمیل خود مطرح کرده‌اید تا چه اندازه با محتوای آن سازگاری دارد. اگر نرخ ایمیل‌های بازشده زیاد باشد ولی CTO پایین باشد، نشان می‌دهد که در ایمیل مارکتینگ، نتوانسته‌اید منظور خود را به‌درستی بیان کنید.

شاخص اشتراک و لغو اشتراک

این دو نرخ به شما نشان می‌دهند که دکمه ­های Subscribe و Unsubscribe در ایمیل‌های شما به چه میزان کلیک شده­ است. پس از هر تغییر کوچک در محتوای خود، این دو نرخ را به دقت زیر نظر بگیرید. در بازاریابی ایمیلی برای آموزشگاه زبان، این دو نرخ، میزان علاقه‌مندی زبان‌آموزان به آموزشگاه را نشان می‌دهند.

نرخ پرش یا Bounce Rate

این نرخ به دو دسته سخت (Hard) و نرم (Soft) تقسیم می‌شود. نرخ پرش سخت، بیشتر مواقع به معنی آدرس‌های ایمیل اشتباه است. بالا بودن این نرخ در ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان نشان می‌دهد که احتمالاً لیست زبان‌آموزان، آپدیت نیست. نرخ پرش نرم، نشان‌دهنده یک مشکل موقتی مانند پر بودن اینباکس گیرنده یا قطعی موقت سرورهاست.

شکایات اسپم

این نرخ نشان می‌دهد که چه میزان از مخاطبان، ایمیل شما را به‌عنوان اسپم گزارش کرده‌اند. این نرخ را در کنار نرخ لغو اشتراک، زیر نظر داشته باشید.

اشتراک در شبکه های اجتماعی

در بازاریابی ایمیلی برای آموزشگاه زبان خود، قطعاً لینک به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را قرار دهید. این شاخص به شما نشان می‌دهد که محتوای شما چقدر از این طریق در دنیای مجازی منتشر شده است. اگر مایل هستید برنامه بازاریابی آموزشگاه را در شبکه‌های اجتماعی ادامه دهید، مقاله بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را بخوانید.

نرخ ارسال (Forward)

این شاخص، به‌نوعی شبیه به نرخ قبلی است؛ بااین‌حال ارزش بیشتری دارد. دلیل آن‌هم این است که افرادی که از این طریق محتوای شما را با دیگران به اشتراک می‌گذراند، علاقه بیشتری به آن داشته‌اند. در یک آموزشگاه زبان، افراد از این طریق، اطمینان بالای خود به آن آموزشگاه را نشان می‌دهند.

نرخ تبدیل یا Conversion

این نرخ بیشترین نتایج عینی را از ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان شما نشان می­دهد. نرخ تبدیل به شما می‌گوید که به ازای تعداد مشخصی ایمیل ارسال‌شده، چه مقدار فروش، ثبت‌نام و غیره به‌دست آمده است. اغلب هدف از ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان، افزایش تعداد ثبت‌نام کنندگان در کلاس‌ها یا رویدادهای متفاوت است.  

نرخ تبدیل در ایمیل مارکتینگ

رموز ایمیل مارکتینگ موفق در آموزشگاه زبان

همان‌طور که پیش از این گفته شد، برای راه‌اندازی یک کمپین ایمیل مارکتینگ، یکی از اولین اقدامات، ساختن لیستی آپدیت شده از مخاطبان است. سپس، می‌توانید با رعایت نکات زیر، احتمال موفقیت ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان خود را بالا ببرید.

تعیین اهداف

مشخص کنید که در بازاریابی ایمیلی برای آموزشگاه زبان خود، به­دنبال چه هدفی هستید. آیا در پی افزایش بازدید از وب‌سایت خود هستید یا می‌خواهید که تعداد ثبت‌نام یا آمار فروش محصولات را بالا ببرید. به این ترتیب، می‌توانید، محتوایی متناسب با هدف خود تولید کنید.

شناسایی مخاطب

آیا برای زبان‌آموزان قدیمی خود ایمیل ارسال می‌کنید؟ یا برای فردی که به‌تازگی ثبت‌نام کرده است؟ با شناخت مخاطبان، آن‌ها را دسته‌بندی کنید و برای هرکدام محتوای متناسب با خودشان را بفرستید. سن، جنسیت، سطح زبان، علاقه‌مندی و شغل، می‌توانند معیارهایی برای شناخت و دسته­بندی مخاطب باشند.

همچنین، از نتایج به‌دست‌آمده برای شناخت بهتر مخاطبان خود استفاده کنید. ابزارهایی مانند Google Analytics، می‌توانند در این کار به شما کمک کنند.

تولید محتوای با کیفیت

در تولید محتوا برای ایمیل‌های خود یا صفحاتی که مخاطبان با کلیک روی آن‌ها فرود می­آیند؛ همیشه از رقبایتان پیشی بگیرید. یک آموزشگاه زبان قوی، باید نقاط ضعف زبان‌آموزان، علاقه‌مندی و نیازهای آنان را در تولید محتوا، مدنظر قرار دهد. این موارد، باید با شیوه‌های جذب مخاطب در محتوانویسی همراه باشند.

حتماً از محتوای تصویری هم استفاده کنید. یک ایمیل تبلیغاتی حاوی چند پاراگراف، اصلاً جذاب نیست. فیلم، عکس، انیمیشن و ایموجی محتوای شما را جذاب­تر می­کنند.

برنامه‌ریزی زمانی

ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان، مستلزم برنامه‌ریزی است. نباید، مخاطبان را با ایمیل‌های پی‌درپی، بمباران کنید. در عین حال، به‌صورت رندوم و نامنظم هم برایشان ایمیل نفرستید. اجازه دهید که مخاطب، ایمیل قبلی شما را هضم کند و فرصت کافی برای استفاده از محتوایش را داشته باشد.

انتشار خبرنامه

یک خبرنامه تهیه کنید و از آن در ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان خود استفاده کنید. خبرنامه، باید به‌صورت پیوسته برای مخاطبین ارسال شود. این کار به حفظ تعامل بین شما و زبان‌آموز کمک می‌کند. به این ترتیب، مخاطب می‌داند که ایمیل شما تنها به مقاصد تبلیغاتی استفاده نمی‌شود و برایش اهمیتی بیش از یک زبان‌آموز قائل هستید.

ریتارگتینگ (Retargeting)

ممکن است، یک کاربر از وب‌سایت آموزشگاه زبان شما بازدید کند اما لزوماً زبان‌آموز شما نشود. ابزارهایی مانند Google ads و Facebook Retargeting کمک می‌کنند که به آن‌ها درحالی‌که در وب‌سایت‌های دیگر هستند، تبلیغات آموزشگاه­تان را نشان دهید یا از طریق ایمیل مارکتینگ، پیام بفرستید.  

نکات مهم در طراحی و ارسال ایمیل

در انجام ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان، باید به چند نکته کوچک اما مهم زیر توجه داشته باشید.

  • موضوع (Subject) جذاب، واضح و کوتاهی برای ایمیل خود داشته باشید.
  • توضیحات (Pre Header) را جذاب و شخصی‌سازی‌شده برای مخاطب بنویسید.
  • مرتب و تمیز بنویسید. تناسبی بین محتوای نوشتاری و بصری ایجاد کنید.
  • طراحی ریسپانسیو داشته باشید. به این معنی که مطمئن شوید محتوای شما در همه صفحه‌نمایش‌ها ازجمله تلفن همراه، به‌خوبی قابل خواندن است.

علاوه بر موارد فوق به دو موضوع زیر هم در ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان خود، توجه ویژه داشته باشید.

از اهمیت CTA غافل نشوید

Call to action به معنی دعوت از مخاطب، برای یک اقدام است. این اقدام، می‌تواند کلیک روی یک لینک، به اشتراک‌گذاری یا تماس باشد. با جملات مناسب اشتیاق خود را برای اقدام مخاطب نشان دهید. این جملات معمولا در پایان ایمیل شما قرار می­گیرند.

هویت بصری داشته باشید

امضای دیجیتال مخصوص خود را طراحی کنید و در ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان خود از آن استفاده کنید. موارد زیر به هویت بصری شما در ایمیل مارکتینگ کمک می‌کنند:

  • درج نام و نام خانوادگی فرستنده
  • اطلاعات تماس
  • نام شرکت و برند
  • درج لوگو
  • نشان مجوزهای قانونی
  • آیکون شبکه‌های اجتماعی

مشکلات بازاریابی ایمیلی

در کنار مزایای فراوانی که ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان شما دارد، باید به مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید نیز توجه داشته باشید.

اسپم شدن ایمیل

یکی از اولین معایب این روش این است که ممکن است، ایمیل شما برای افراد نادرستی ارسال شود. در این صورت، احتمال دارد که آن‌ها شما را به‌عنوان هرزنامه گزارش کنند. درصورتی‌که از قوانین بازاریابی ایمیلی و حفظ حریم خصوصی افراد پیروی نکنید، مشمول جریمه از جانب گوگل یا سایر موتورهای جستجو می­شوید.

نرسیدن ایمیل

اگر در بازاریابی ایمیلی برای آموزشگاه خود از عباراتی با بار تبلیغاتی بالا مانند «اینجا را کلیک کنید» یا حتی «رایگان» استفاده کنید، احتمالاً، توسط خود نرم‌افزار ایمیل حذف می‌شوید. البته، این اتفاق گاه بدون هیچ دلیل مشخصی هم رخ می‌دهد.

مشکلات طراحی ایمیل

ایمیل‌هایی که به‌خوبی طراحی نشوند یا ریسپانسیو نباشند؛ ممکن است، روی دستگاه‌های مختلف به‌درستی باز یا خوانده نشود.

مشکل حجم فایل ها

بارگذاری ایمیل‌های حاوی تصاویر یا فایل‌های حجیم، ممکن طول بکشد. همچنین، دانلود آن‌ها از سوی گیرنده هم ممکن است با دشواری همراه باشد. در بازاریابی ایمیلی برای آموزشگاه زبان، بهتر است تا جای ممکن فایل‌ها مفید و مختصر یعنی با کیفیت بالا ولی کم باشند.

مشارکت در بازاریابی ایمیلی

کلام آخر

در مقاله ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان، ضمن تعریف این مفهوم، مراحل کلی و اصول آن را شرح دادیم. در­این­ میان، اهمیت ساخت یک لیست ایمیل به‌روز و مطمئن را گفتیم. لیمس به عنوان یک نرم افزار مدیریت آموزشگاه زبان، به شما در ساخت آرشیو اطلاعات زبان‌آموزان و ساخت یک ایمیل مارکتینگ موفق کمک می‌کند.

پس‌از آن دلایل اهمیت ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان را بررسی کردیم. بازدهی و سرعت بالا، هزینه پایین، حفظ زبان‌آموزان قبلی و جذب افراد جدید، از این مزایای ایمیل مارکتینگ است. به‌منظور سنجش عملکرد ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان، ده شاخص مهم را معرفی کردیم. همچنین گفتیم که شاخص‌های CTR و نرخ تبدیل نتایج عینی‌تری پیش روی صاحبان کسب‌وکار می‌گذارند.

در قسمت‌های پایانی مقاله هم از ویژگی‌های یک ایمیل مارکتینگ موفق برای یک آموزشگاه زبان گفتیم. شناخت خوب از مخاطب، محتوای با کیفیت، طراحی ایمیل مناسب و CTA از مواردی بودند که در این بخش از مقاله، بررسی کردیم.

نظرات

تیم لیمس

شما می توانید برای ارتباط با واحد فروش لیمس با شماره های زیر تماس بگیرید:

0902-202-4949031-91091022

اگر در مورد خرید لیمس نیاز به مشاوره دارید، اطلاعاتتون رو وارد کنید تا با شما تماس بگیریم: