جدیدترین ویدئو های آموزشی لیمس

23 مرداد 1400

راههای جذب زبان آموز: 15 روش بازاریابی برای رشد آموزشگاه

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فکری مدیران آموزشگاه‌های زبان، حفظ مخاطبان آموزشی مجموعه آموزشی خود و همچنین جذب زبان‌آموز جدید است. امروزه و باتوجه‌به تعدد آموزشگاه‌های زبان و ایجاد شدن فضایی رقابتی میان آنان، توجه به جذب زبان‌آموز جدید حتی اگر فقط برای بقای سیستم و نه توسعه آن هم باشد، بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. مدیران باید تدابیری جدی در راستای افزایش زبان‌آموزان آموزشگاه با استفاده از روش‌های بازاریابی نوین و جذاب بیندیشند.

راههای افزایش زبان آموز آموزشگاه زبان

"زبان" سازوکار اصلی برقراری ارتباط در سراسر دنیا است. پس از انتصاب زبان انگلیسی به‌عنوان زبان بین‌المللی و گسترش آن در عرصه‌های متفاوت صنعتی، تجاری، علمی، هنری، سیاسی و اقتصادی، انسان به مقوله یادگیری زبانی افزون بر زبان مادری، جدی‌تر نگریست و به دنبال آموختن زبان‌های جدید رفت. بیایید نگاهی به شهر، محله و یا خیابان محل زندگی خودمان نگاهی بیندازیم!

چند آموزشگاه زبان را در اطراف خانه‌تان تاکنون دیده‌اید؟ نام چند آموزشگاه زبان را شنیده‌اید؟ برای ثبت‌نام فرزندان و یا حتی خودتان چه معیارهایی را به‌منظور انتخاب آموزشگاه مناسب لحاظ کرده‌اید؟ شمار بالای آموزشگاه‌های زبان، فضای رقابتی جدی‌ای را به وجود آورده است که موفقیت در آن، نیازمند برنامه بازاریابی و دورنمای مشخص کاری است.

شاید فکرکردن به‌سختی کار باعث اضطرابتان شود اما با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که حتی با چند استراتژِی ساده نیز می‌توانید به‌راحتی موفقیت و درخششتان را تضمین کنید. ما در این مقاله مهم‌ترین روش‌های بازاریابی آموزشگاه‌های زبان را بررسی کرده‌ایم. خواندن این مقاله می‌تواند نخستین قدم مهم شما برای ارتقاء موقعیت مؤسسه‌تان محسوب شود.

راههای افزایش زبان آموز آموزشگاه زبان

 

***

الف.دست در دست تکنولوژی قدم بردارید!

خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی و سهولت دسترسی عموم مردم به موتورهای جستجو آنلاین، شبکه‌های مجازی، وب‌سایت‌های جهانی و رسانه‌های متعدد باعث شده تا افق‌های روشنی از بازاریابی، پیش‌روی صاحبان کسب‌و‌کار قرار بگیرد. ما امروزه، نوعی مهم از بازاریابی به نام "بازاریابی اینترنتی" را می‌شناسیم که بهره جستن مناسب و اصولی از آن، حکم پرِ پرواز را برای آینده کاری شما خواهد داشت!

 

 می‌خواهید برند آموزشی‌تان یا نام آموزشگاهتان جز نام‌های مطرح و پر جست‌وجو شود؟ بسیار خب، شما باید به موتورهای جست‌وجو توجهی ویژه نشان دهید. "Search Engine Optimization" یا "SEO" که "سئو" نیز گفته می‌شود، به معنای بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو است. اقداماتی که "سئو" را شامل می‌شود در نتیجه سبب خواهد شد تا بازدید سایت شما بالا رفته و رشد کمی و کیفی محسوسی در سایتتان حاصل شود.

  • 1- نخستین پیشنهاد ما برای شما، طراحی یک سایت حرفه‌ای است که نام آموزشگاهتان یا لوگوی مختص به آن را بشناساند و ایده‌ای کلی دررابطه‌با فعالیت‌هایتان را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد. لیمس با در اختیار گذاشتن پیشنهاداتی خاص برای آموزشگاه‌ها، اقدام به طراحی وب سایت، لوگو، هویت بصری، تبلیغات محیطی، کمپین‌های مجازی و... برای ایشان می‌نماید.
  • 2-  از تولید محتواهای جدید، جذاب و گیرا دریغ نکنید! سایت شما زمانی موفق عمل خواهد کرد که در عین حفظ کاربران قبلی، بتواند کاربرانی جدید را نیز به جمع دنبال‌کنندگان خود اضافه کند. پس "بازاریابی محتوایی" را جدی گرفته و بر تولید محتوا متمرکز باشید.
  • 3- تاکنون به اهمیت کلیک‌هایی که در فضای مجازی و محیط وب انجام می‌دهیم اندیشیده‌اید؟ دومین پیشنهاد کاربردی ما برای شما به‌سادگی یک کلیک است! تبلیغات کلیکی یا "PPC"، روشی جدی و اثرگذار در تبلیغات آنلاین است.
  • 4- مجریان این نوع از تبلیغات، تبلیغ مربوط به آموزشگاه شما را در سایت و یا اپلیکیشن پربازدید خود قرار داده و توجه کاربران را به آن تبلیغ، جذب می‌کنند. کاربران با خرج یک کلیک به وب‌سایت شما وارد شده و حال، شانس جذب زبان‌آموزی جدید پیش رویتان قرار گرفته!
  • 5- حتماً همگی شما زمانی را به یاد می‌آورید که هنوز شبکه‌های اجتماعی مثل "whatsapp"، "Telegram"، "Twitter" ، "Instagram"و ... به وجود نیامده و همه‌گیر نشده بودند و در نتیجه مهم‌ترین راه ارتباطی فرامرزی، "E-mail" محسوب می‌شد. به همین علت است که بهره جستن از ایمیل مارکتینگ همچنان شکلی از بازاریابی مستقیم به شمار می‌آید. این روش شاید اندکی کهنه به نظر ‌برسد اما واقعیت آن است که هنوز هم مفید و بسیار اثرگذار است.
  •  6- در ایمیل مارکتینگ شما می‌توانید با ارسال ایمیل به گروهی از افراد، توضیحاتی در باب خدمات خود و یا معرفی کسب‌وکارتان ارائه دهید و آنان را به جست‌وجوی بیشتر دررابطه‌با فعالیت‌هایتان ترغیب کنید
  •  7- بیایید موبایل‌هایمان را برداشته و سری به صفحات خود در شبکه‌های مجازی بزنیم. همگی‌مان تجربه مواجهه و یا آشنایی با یک محصول یا مجموعه خدماتی را کسب کرده‌ایم که توسط شبکه‌های مجازی معرفی و معروف شده‌اند. در بخش جست‌وجو اپلیکیشن‌های جهانی مثل "Instagram" روزانه با ده‌ها تبلیغ مواجه می‌شویم که بسیاری ما را برای استفاده از محصول تبلیغ شده تشویق و ترغیب می‌کنند. این امر مثالی است از یک بازاریابی کاربردی که نام "بازاریابی رسانه‌های اجتماعی" یا "SSM" را به آن داده‌اند.
  • 8- اگر بتوانید تبلیغی مناسب و مبتنی بر این نوع از بازاریابی را ارائه دهید، مطمئن باشید که شمار زیادی از مخاطبان را جذب کرده و جهشی را برای رونق آموزشگاهتان به وجود آورده‌اید. بااینکه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی برای فروش مستقیم محسوب نمی‌شود و تنها کمکی است برای معرفی و فروش بیشتر، اما با برداشتن گام‌های حساب‌شده در این فضا می‌توانید به‌سرعت شناخته و تبدیل به نامی آشنا شوید و زبان‌آموزان بیشتری را به سمت خودتان جذب ‌کنید.

 راهکارهای دیجیتال مارکتینگ

ب.    حرفه‌ای، جدی، با قاعده، هدفمند، مبتکر، ماندگار!

کیفیت خوب تدریس و خدمات آموزشگاه شما می‌تواند تضمین‌کنندهٔ کمیت دانش‌آموزان و تعداد مخاطبانتان باشد. پس مهم است که پیش از هر اقدام رسمی در راستای شروع فعالیت‌های آموزشی، به جزئیات طرح درس خود و روند آموزش توجه ویژه نمایید. حال که آموختید چگونه از تکنولوژی برای بازاریابی استفاده کنید، به جلوتر قدم برداشته و با هم می‌بینم که چگونه می‌توانیم زبان‌آموزان را حفظ کرده و علاقه‌شان به آموزشگاه را برانگیزیم.

  • 9- لازم است تا از سواد اساتید خود اطمینان حاصل کنید. ممکن است روزانه ده‌ها داوطلب تدریس به‌منظور کار با شما ارتباط گرفته و یا به آموزشگاهتان مراجعه کنند. شما موظفید تا فیلتری معین و اصولی را برای انتخاب اساتید خود تعریف کنید و علاوه بر سوادشان، فاکتورهایی مثل قدرت بیان، تجربه، مهارت‌های ارتباطی، تعامل با دانش‌آموز، لهجه مناسب زبانی که آموزش داده می‌شود، خلق‌وخوی مناسب، آراستگی و مهم‌تر از همه، علاقه به تدریس را مدنظر قرار دهید.

راههای افزایش زبان آموز آموزشگاه

  • 10-منابع آموزشی را با دقت انتخاب کنید! هزاران کتاب آموزشی در حوزه تدریس زبان وجود دارد که شما، در مقام مؤسس و مدیر آموزشگاه و یا استاد آن باید با تحقیق و تفحص فراوان به انتخاب و گزینش بهترین آنان مشغول شوید. سعی کنید کتاب‌ها و منابعی را انتخاب کنید که امتحانشان را پیش‌ازاین پس داده باشند و وابسته به مؤسسات معتبر جهانی محسوب شوند. بر فرض مثال کتب وابسته به "oxfoard" و یا "cambridge " از منابع مفید و کارآمد آموزشی محسوب می‌شوند که نامشان به مؤسسه شما نیز اعتبار خواهد بخشید.

  • 11- کاری را انجام دهید که عموم رقیبانتان انجام نمی‌دهند؛ به بیانی همواره خلاقیت را در پیش بگیرید. می‌توانید با برگزاری کارگاه‌های مختلفی مثل کارگاه موسیقی به زبان انگلیسی، کارگاه نقد و بررسی فیلم به زبان انگلیسی، کارگاه مناظره به زبان انگلیسی، کارگاه تئاتر و فعالیت‌های این‌چنینی هم مهارت‌های زبان‌آموزان خود را ارتقا داده و هم می‌توانید خارج از مجموعه آموزشگاهی برای مشارکت در کارگاه‌هایتان عضو ثبت‌نام کرده و همین امر سبب می‌شود تا آوازه شما و فعالیت‌های جذاب آموزشی‌تان دهان‌به‌دهان گشته و به‌عنوان آموزشگاهی مبتکر شناخته شوید.برای برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های گوناگون آموزشی، مهمانان متعدد دعوت کنید و فراموش نکنید که خود زبان‌آموزان می‌توانند بهترین تبلیغات را برایتان ارائه دهند و با معرفی شما به دوستان و آشنایانشان سبب پیشرفت کاری شما شوند.

  • 12- همکاری و مشارکت را پشت‌گوش نیندازید! شما می‌توانید با مؤسسات، آموزشگاه‌ها، ادارات و کتابخانه‌ها نیز همکاری داشته باشید. بسیاری از ادارات در طول سال دوره‌های آموزش زبان را برای کارمندان و اعضا خود برپا می‌کنند که شما می‌توانید با معرفی مناسب خود و با هوشمندی تمام، فرصت آموزش به این مؤسسات را برای خود فراهم کرده و خود را بیش‌ازپیش مطرح کنید. همچنین سعی کنید تا بروشورهای تبلیغاتی خود را در اماکن فرهنگی مثل کتابخانه‌ها پخش کنید و یا حتی جزوه‌هایی را به صورت خلاصه در این اماکن در دسترس عموم بگذارید تا بتوانند با فضای کلی آموزشگاه شما و اهداف علمی‌اش آشنا شوند.

 

ج.   برای خود محدودیت فعالیت قائل نشوید!

برای موفقیت لازم است تا حیطۀ امن خود را ترک کنید. کارهای متداول و همیشگی را رقیبان کهنه و باسابقه‌تان انجام داده و می‌دهند پس لازم است تا حرفی جدید برای زدن و کاری نوین برای ارائه دادن داشته باشید. همیشه به دنبال مسیری باشید که ردپای کمتری در آن به چشم می‌خورد.

  • 13- بیشتر آموزشگاه‌های زبان، زبان‌آموزان خود را به ارزشیابی سنتی و قدیمی عادت داده‌اند. شیوه‌ای که استرس زیادی را بر زبان‌آموز تحمیل کرده و علاوه‌برآن صرفه اقتصادی و زمانی هم ندارد. در ارزشیابی سنتی یا همان امتحانات کتبی، شما باید هزینۀ گزافی را صرف خرید کاغذ و چاپ سؤالات بکنید درحالی‌که به‌سادگی می‌توانید از نرم‌افزاری مدیریتی برای آموزشگاه‌تان بهره ببرید که مواردی نظیر امتحانات را به‌صورت آنلاین برگزار می‌کند و کارنامه را نیز به‌صورت آنلاین در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهد. همچنین در این سامانه می‌توانید بانک جامع سؤال هم به اشتراک بگذارید تا زبان‌آموزان از آن برای تکرار و تمرین بیشتر بهره بجویند.

  • 14- ذهنتان را محدود به زبان‌آموزانی با زبان مادری کشور خودتان نکنید! یکی از راه‌های اعتبار بخشیدن به مؤسسه‌تان در میان مخاطبان، گسترش مرزهای فعالیتتان در حوزه آموزش است. شما می‌توانید با برگزاری وبینارهایی مجازی با اساتید و یا زبان‌آموزان باقی کشورها ارتباط گرفته و از آموزشگاهتان محیطی بسازید که صرفاً برای تحصیل زبان نیست، بلکه مهارت‌های ارتباطی بین‌المللی هم می‌آموزد.  نرم‌افزار لیمس امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به راحتی هر چه تمام‌تر می‌توانید با هر نقطه‌ای از دنیا  ارتباط داشته باشید و از زبان‌آموزان و اساتید خارج از مرزهای خودتان بهره ببرید.

 بازاریابی آموزشگاه زبان

  • 15- برای بهبود فعالیت‌هایتان لازم است تا نقد شوید! خروجی مؤسسه و آموزشگاه شما می‌تواند معرف شما و اهداف آموزشی‌تان باشد پس توصیه ما به شما راه‌اندازی سیستمی درست جهت دریافت نقطه‌نظرات اساتید و زبان‌آموزان است. بدین‌وسیله شما می‌توانید پی به نقاط ضعف و قوت فعالیت خودتان برده و همواره برای اصلاح ضعف‌هایتان و پروراندن قوت‌هایتان بکوشید. از زبان‌آموزان بخواهید تا شما را نقد کنند و همواره به یاد داشته باشند که علت‌هایشان برای برگزیدن مؤسسه شما چه بوده است.

 

***

در بیشتر موارد ما عادت کرده‌ایم که برای تحقیق دربارۀ یک موضوع به‌خصوص پیش از هر چیزی از شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جست‌و‌جو و دوم از تجارب شخصی خود و دیگران بهره بجوییم. یک آموزشگاه زبان هم می‌تواند به‌واسطهٔ تبلیغات حضوری و یا مجازی معروف شده و هم به‌وسیلۀ معرفی زبان‌آموزان به یکدیگر مطرح می‌شود.

ما در این مقاله راهکارهایی را ارائه داده‌ایم که هر دو عامل را در برمی‌گیرد و به شما کمک می‌کند تا پتانسیل‌های آموزشی خود را افزایش داده و جایگاهی مهم را در میان بازیگران عرصه آموزش زبان به دست آورید. نباید فراموش کنیم که ارائه مناسب خدمات با قیمت‌گذاری‌های منطقی و عادلانه نیز رکنی مهم است که تمامی موارد پیشنهادی ما را می‌تواند تحت‌الشعاع قرار دهد.

نظرات

تیم لیمس

شما می توانید برای ارتباط با واحد فروش لیمس با شماره های زیر تماس بگیرید:

0902-202-4949031-91091022

اگر در مورد خرید لیمس نیاز به مشاوره دارید، اطلاعاتتون رو وارد کنید تا با شما تماس بگیریم: