جدیدترین ویدئو های آموزشی لیمس

24 مهر 1400

7 آموزشگاه زبان موفق در اینستاگرام

«یک ماهی هست که توی پیج آموزشگاه زبانم هر روز دو یا سه محتوا می‌ذارم. محتوایی که میذارم متنوعه، اخبار روز رو میذارم. گاهی کلیپ بامزه ببینم میذارم. اما نمی‌دونم چرا کسی لایک نمی‌کنه!»

«فالوئرهای پیج اینستاگرام آموزشگاهِ من، زیاده. حدود 500 هزار نفر. محتوای آموزشی منتشر می‌کنم و کلی لایک می‌گیره. اما فروش پکیج آموزشی که دارم، تغییری نکرده. چه‌کار باید کنم؟»

جملات بالا که هر کدام از ما در موقعیت‌ها و بیزنس‌های متفاوت شنیده‌ایم، سوال‌هایی است که خیلی از آموزشگاه‌ها به دنبال جواب آن هستند. برای پاسخ به این سوال، باید نیاز و رفتار مخاطب را شناخت. متناسب با آن محتوا تولید و منتشر کرد. و به طور منظم، فعالیت خود را تحلیل کنیم تا نقص‌ها را رفع کنیم.

در این مقاله قصد داریم، در ابتدا سنجه‌های مهمی که در تحلیل فعالیت صفحه اینستاگرام نقش مهمی دارند را معرفی کنیم. سپس صفحه اینستاگرامی 7 آموزشگاه زبان موفق را انتخاب کردیم تا با بررسی آنها، نکات مهم در رشد اینستاگرام را بیان کنیم.

فهرست مطلب:

  1. چگونه نتایج فعالیت در اینستاگرام را بسنجیم؟
  2. نرخ مشارکت صفحه اینستاگرام چقدر باشد خوب است؟
  3. 7 آموزشگاه زبان موفق در اینستاگرام

 

چگونه نتایج فعالیت در اینستاگرام را بسنجیم؟

اینستاگرام به حساب‌های کاربری تجاری (Business Acount) و خالق محتوا (Creator)، در قسمت Insight مقداری داده و آمار نشان می‌دهد. برای مشاهده قسمت insight، بر روی منوی همبرگری (سه خط افقی) در گوشه سمت راست کلیک می‌کنیم. از منوی بازشده، گزینه‌ی insight را انتخاب می‌کنیم.

در بالای صفحه نمایش داده شده، یک شمای کلی از میزان رشد صفحه در مدت هفت روز گذشته نشان داده شده است. با اسکرول کردن، اطلاعات بیشتری مانند سن، جنس، محل سکونت، زمان تقریبی حضور در اینستاگرام و... مشاهده می‌کنید. در این قسمت مهم‌ترین سنجه‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • تعداد دنبال‌کنندگان (Followers)

اولین کمیتی که در صفحه اینستاگرام به چشم می‌آید، تعداد فالوئر است. تعداد فالوئران، به خصوص اگر به صورت ارگانیک جمع‌آوری شده باشد؛ اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل در فایل اکسلی که برای سنجش مداوم اینستاگرام ساخته‌اید؛ حتما یک ستون را به تعداد  فالوئرها اختصاص دهید.

  • تعداد لایک (Like)

ساده‌ترین راه تعامل مخاطب با محتوای صفحه‌ی شما، لایک کردن پست است. تعداد لایک برای هر پست به صورت جداگانه نمایش داده می‌شود. همچنین ابزارهای تحلیل اینستاگرام، یک عدد به عنوان میانگین لایک هر پست به ما می‌دهند. اگر پستی که منتشر کرده‌اید ویدئو باشد، علاوه بر تعداد لایک، میزان بازدید ویدئو نیز به شما نمایش داده خواهد شد.

بهترین راه برای افزایش لایک، تولید محتوای موردنیاز مخاطب با کیفیت تصویری و محتوایی خوب است. گاهی از مخاطبان بخواهید که محتوا را اگر پسندیدند؛ لایک کنند.

  • تعداد نظرات (comment)

نظرات هر پست نشان دهنده‌ی میزان ارتباط مخاطب با محتوای منتشر شده است. برای اینکه مخاطبان را به ثبت نظر ترغیب کنیم، محتوایی تولید کنید که مخاطب با آن احساس نزدیکی کند و مایل باشد نظر خود را به اشتراک بگذارد. تعداد نظرات در زیر هر پست قابل مشاهده است. همچنین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی، عددی را به عنوان میانگین نظرات هر پست ارائه می‌کنند.

سنجه های مهم در اینستاگرام

  • نرخ مشارکت (Engagement Rate)

نرخ مشارکت مهم‌ترین کمیت در سنجش کیفیت یک صفحه اینستاگرام است. این کمیت، نشان دهنده‌ی میزان درگیری مخاطب با محتوای تولید شده و صفحه است. نرخ مشارکت را می‌توان برای هر پست یا برای تمام صفحه اینستاگرام محاسبه کرد.

در نحوه‌ی محاسبه‌ی نرخ مشارکت، اختلافات زیادی وجود دارد. بعضی افراد میزان اشتراک گذاری یا ذخیره کردن یک پست را در محاسبه نرخ مشارکت مهم می‌دانند. عده‌ای میزان ایمپرشن را از تعداد فالوئرها مهم‌تر می‌دانند. اما به صورت کلی سه فرمول برای محاسبه نرخ مشارکت وجود دارد:

فرمول اول محاسبه نرخ مشارکت:

Engagement Rate(ER) = {(تعداد لایک + تعداد نظرات)/ تعداد فالوئر}* 100

عدد بدست آمده از این فرمول، نرخ مشارکت را برای هر پست نشان می‌دهد. در این فرمول، تعداد فالوئرها اهمیت دارد.

فرمول دوم محاسبه نرخ مشارکت با در نظر گرفتن تعداد ایمپرشن به جای فالوئر، محاسبه می‌شود:

Engagement Rate = {(لایک + نظرات)/ ایمپرشن}*100

و فرمول سوم که نسبت به دو فرمول قبل، کامل‌تر است:

Engagement Rate = {(تعداد سیو + تعداد لایک + تعداد نظرات)/تعداد ایمپرشن} *100

البته لازم نیست به صورت دستی، نرخ مشارکت هر پست یا نرخ مشارکت صفحه را محاسبه کنید. بلکه وب‌سایت‌هایی مانند Analisa یا Socialblade میزان نرخ مشارکت را برای هر صفحه که بخواهید؛ حساب می‌کنند.

نرخ مشارکت صفحه اینستاگرام چقدر باشد خوب است؟

اینکه چه نرخ مشارکتی برای صفحه ما خوب است، به میزان فالوئر وابسته است. در صفحاتی که تعداد فالوئر پایینی دارد، داشتن نرخ مشارکت بالا سخت نیست ولی با افزایش فالوئر، جلب مشارکت فالوئرها، سخت‌تر می‌شود.

برای صفحاتی که زیر 10 هزار فالوئر دارند؛ نرخ مشارکتی قابل قبول است که بیشتر از هشت درصد باشد.

برای صفحه‌های بین 10 هزار تا 100 هزار فالوئر، نرخ مشارکت زیر یک درصد کم است، بین 1 تا 3.5 درصد متوسط و بین 3.5 تا 6 درصد خوب به حساب می‌آید. اگر نرخ مشارکت در این صفحه‌ها بالاتر از 6 درصد باشد، وضعیت عالی است.

برای صفحه‌هایی با بیش از 100 هزار فالوئر، اگر نرخ مشارکت بالاتر از 1.5 باشد، وضعیت پیج قابل قبول است.

  • نرخ دسترسی (Reach Rate)

تعداد افرادی که پست منتشر شده را دیده‌اند؛ با Reach نشان داده می‌شود. نرخ مشارکت از تقسیم تعداد افرادی که پست را دیده‌اند بر تعداد فالوئرها به دست می‌آید و اغلب به صورت درصد گزارش می‌شود.

  • ایمپرشن (Impression)

ایمپرشن، تعداد دفعاتی است که یک پست یا استوری یا پروفایل دیده می‌شود. ایمپرشن و ریچ با یکدیگر تفاوت دارند؛ در قالب یک مثال تفاوت این دو را شرح می‌دهیم. اگر یک پست را سه بار ببینید، ایمپرشن 3 عدد افزایش می‌یابد ولی ریچ تنها یک عدد افزایش خواهد یافت. یعنی در احتساب ریچ، کاربر اهمیت دارد و هر کاربر تنها یک ریچ می‌آورد.

میزان دسترسی و ایمپرشن در صفحه خودتان را در آمار اینستاگرام هم می‌توانید ببینید. نرخ دسترسی و ایمپرشن هر پست در پایین آن قابل مشاهده است همچنین این آمار برای تمام صفحه در قسمت insight وجود دارد.

  • میزان بازدید استوری (Story view)

هر استوری که منتشر می‌کنید، آماری را اینستاگرام در مورد آن در اختیار شما می‌گذارد. کمیت‌هایی مثل ایمپرشن، ریچ، تعداد واکنش به استوری و افرادی که از استوری شما خارج شده‌اند؛ بیانگر میزان ارتباط‌گیری مخاطبان با استوری‌ها است.

  • تعداد حاضران در لایو اینستاگرام (Live Viewers)

اگر لایو برگزار می‌کنید، به تعداد شرکت‌کنندگان در لایو توجه و آن را ثبت کنید. با ثبت این داده، متوجه می‌شوید، بهترین زمان برای برگزاری لایو چه زمانی است و مخاطبان شما به چه موضوعاتی بیشتر علاقمندند.

  • تعداد عمل به دعوت به اقدام (Call to Action)

یکی دیگر از سنجه‌هایی که در فرآیند سنجش کیفیت صفحه باید به آن توجه کرد، میزان عمل به درخواست به اقدام ‌است.  اگر لینکی را در بیو یا استوری قرار داده‌اید یا اینکه از مخاطبان انجام یک عمل را خواسته‌اید؛ تعداد عمل به درخواست شما، یکی از مواردی است که کیفیت ارتباط صفحه را با مخاطب نشان می‌دهد.

تا به اینجا تعدادی کمیت را بیان کردیم که با اعداد و ارقام در اینستاگرام قابل بیان و بررسی هستند. اما علاوه بر این مورد باید به میزان تاثیرگذاری اینستاگرام در رشد و رسیدن به هدف اصلی توجه کنید. یعنی اگر هدف اصلی شما جذب زبان آموز است؛ باید در زمان‌ سنجش میزان تاثیرگذاری اینستاگرام، به افزایش تعداد زبان‌آموزان باید توجه کرد. بهتر است در زمان ثبت نام زبان‌آموز، از او در مورد راه آشنایی او با آموزشگاه بپرسید.

در ادامه 7 صفحه اینستاگرام مربوط به آموزشگاه‌های زبان را بررسی می‌کنیم و نقاط قوت و ضعف آنها را بیان می‌کنیم.

7 آموزشگاه زبان موفق در اینستاگرام

1- صفحه رضا آرش‌نیا، مدرس زبان

اولین صفحه آموزشگاه زبان موفق در زمینه فعالیت در اینستاگرام، حساب کاربری رضا آرش نیا با نام کاربری rezaarashnia است که بیش از سه میلیون و سیصد هزار فالوئر دارد. این صفحه که به نوعی با هدف توسعه برند شخصی آقای آرش نیا فعالیت می‌کند؛ اهداف بازاریابی و فروش پکیج و دوره آموزشی را نیز دارد.

صفحه‌ی اینستاگرام رضاآرش نیا

 

محتوای منتشر شده در این صفحه، اغلب ویدئوهای آموزشی هستند. در این ویدئو، آقای آرش‌نیا با استفاده از فیلم یا موسیقی‌های محبوب، نکاتی از زبان انگلیسی را بیان می‌کند. اغلب این ویدئوها کوتاه هستند. داده‌های جدید نشان می‌دهد که محبوبیت ویدئوهای کوتاه و سریع در شبکه‌های اجتماعی بالا رفته است و به نوعی ترند شده‌اند.

تداوم در فرآیند تولید و انتشار محتوا یکی دیگر از نقاط مثبتی است که در رشد این صفحه تأثیر داشته است. فعالیت مداوم در اینستاگرام به معنی انتشار چندین پست و استوری به صورت روزانه نیست. برای اجرای یک برنامه منظم و مداوم در اینستاگرام باید امکانات و زمانی که می‌توانیم در اینستاگرام سرمایه‌گذاری کنیم در نظر بگیریم و متناسب با آن برنامه محتوایی بچینیم. اگر توانایی تولید سه پست و هفت استوری در هفته داریم. در برنامه محتوایی، انتشار پست را در روزهای فرد یا زوج  قرار می‌دهیم و روزانه 1 استوری منتشر می‌کنیم. انتشار منظم محتوا، علاوه بر اینکه احتمال نمایش شما را در قسمت جستجوی اینستاگرام افزایش می‌دهد؛ بلکه همراهی مخاطبان را با محتوای صفحه افزایش می‌دهد. این همراهی به معنی افزایش میزان نرخ مشارکت مخاطب با صفحه شما است.

2- صفحه آیلتس آفاق

آموزشگاه آفاق در زمینه آموزش زبان با تاکید بر آزمون آیلتس فعالیت می‌کند. این هدف در اینستاگرام آن نیز جاری است. نام صفحه و بیو نویسی به خوبی انجام شده است. در بیو، حوزه فعالیت، نام موسسه و مزایای موسسه بیان شده است. همچنین راه پاسخ به سوالات مخاطبان و لینک سایت نیز وجود دارد. این صفحه بیش از 358 هزار فالوئر دارد که نرخ مشارکت مخاطبان آن 0.92 درصد است. با توجه به تعداد فالوئرها، میزان مشارکت متوسط است ولی باید برای بهبود میزان مشارکت برنامه‌ریزی کرد.

اینستاگرام پیچ آفاق

اغلب پست‌های موسسه آفاق مربوط به ویدئوهایی است که در آن اساتید مجموعه، نکاتی در زمینه آزمون آیلتس، مهاجرت و زبان انگلیسی را شرح می‌دهند. میانگین تعداد پست‌های منتشر شده در هفته چهار است که برای داشتن یک صفحه پویا و درگیر کردن مخاطبان، تعداد خوبی است. هر پست به طور میانگین 3164 لایک و 129 نظرات دریافت می‌کند.

در صفحات آموزشی، میزان ذخیره کردن پست به اندازه لایک و نظرات اهمیت دارد. مخاطب زمانی که یک محتوای آموزشی خوب پیدا می‌کند، آن را ذخیره می‌کند تا در فرصتی دیگر مجدد مراجعه کند.

3- صفحه آکادمی زبان دیاکو

صفحه آکادمی زبان دیاکو، با بیش از 75 هزار فالوئر، یکی از پیج‌های فعال در بین آموزشگاه‌های زبان است. در قسمت تصویر پروفایل، لوگوی آکادمی قرار گرفته است که انتخاب خوبی است. بیوی اینستاگرام شامل نام موسسه، دعوت به اقدام و اطلاعات تماس است. در بیو جای مزایا و یک معرفی کوتاه از موسسه خالی است؛ تا زبان‌آموزان در نگاه اول درباره آکادمی زبان دیاکو اطلاعاتی کسب کنند.

همچنین بهتر است در قسمت لینک، آدرس سایت آموزشگاه به صورت مستقیم قرار بگیرد. اگر مایل هستید نکات مهم در نوشتن بیو را بدانید؛ مقاله‌ی راهنمای جامع فعالیت در اینستاگرام برای آموزشگاه‌های زبان را بخوانید.

صفجه اینستاگرام آکادمی زبان دیاکو

 

نرخ مشارکت صفحه آکادمی دیاکو برابر با 0.65 درصد است که میزان مشارکت متوسط و قابل قبول است. هر پست به طور میانگین 465 لایک و 31 نظر دریافت می‌کند. تولید محتوایی که در آن از مخاطبان بخواهیم به سوالی پاسخ دهند یا ناخودآگاه مایل به ثبت نظر شوند به افزایش مشارکت مخاطبان کمک خواهد کرد.

محتوای این صفحه شامل: ویدئوهای گرافیکی برای آموزش لغات یا ویدئوهایی است که در آن اساتید مجموعه در آن نکات کوتاه آموزشی ارائه می‌دهند. همچنین در پست‌هایی اسلایدی، لغات یا اصطلاحات مرتبط با یک موضوع را آموزش می‌دهند.

4- صفحه خانه مکالمه

صفحه اینستاگرام خانه مکالمه

خانه مکالمه یکی از آموزشگاه‌های فعال در حوزه آموزش آنلاین است که برای آموزش بهتر از اپلیکیشن اختصاصی استفاده می‌کند. این صفحه حدود 48 هزار و پانصد نفر و نرخ مشارکت آن 2.67 درصد است. هر پست به طور متوسط 1254 لایک و 40 نظر دریافت می‌کند. این اعداد به ویژه نرخ مشارکت، نشاندهنده‌ی ارتباط خوبی است که با مخاطبان ساخته شده است.

در بیوی خانه مکالمه، نام موسسه، اطلاعات تماس و لینک سایت قرار دارد. در این صفحه، پست‌هایی ویدئویی با هدف آموزش لغات هستند؛ منتشر می‌شود.

5- صفحه آموزشگاه زبان گفتمان ملل

آموزشگاه زبان گفتمان ملل، آموزشگاهی پیشرو در آموزش زبان واقع در شاهین‌شهر است. صفحه اینستاگرامی این آموزشگاه، حدود 15 هزار فالور دارد که نرخ مشارکت آنها 1.92 درصد است. این صفحه پست‌هایی شامل عکس و ویدئو با محتوای آموزشی تولید می‌کند. میانگین تعداد پست‌هایی که در هفته منتشر می‌کنند 1.62 است. با توجه به فعالیت رقبا، برای رشد بهتر صفحه تعداد پست‌های بیشتری باید به طور منظم منتشر شود. هر پست به طور متوسط 255 لایک و 21 نظر دریافت می‌کند.

صفحه اینستاگرام گفتمان ملل

گفتمان ملل به تازگی با برگزاری مسابقه‌ای اینستاگرامی به نام Gofteman got talent برای پویایی و جذابیت صفحه اینستاگرام آموزشگاه قدم دیگری برداشته است. با برگزاری صحیح مسابقه در اینستاگرام تعداد فالوئرها و نرخ مشارکت افزایش می‌یابد. شرکت کنندگان این مسابقه زبان‌آموزان موسسه هستند و موضوع آن نیز با یادگیری انگلیسی مرتبط است در نتیجه در افزایش فالوئر و نرخ مشارکت موثر است.

6- صفحه موسسه زبان گویش

موسسه زبان گویش حدود 14 هزار و پانصد فالوئر دارد که نرخ مشارکت آنها 1.57 درصد است. به طور میانگین هر هفته 2.55 پست منتشر می‌کند که میانگین تعداد نظرات هر پست 14 و تعداد لایک 214 است.

این میزان مشارکت مخاطبان، قابل بهبود است. با بررسی سلایق مخاطبان و تولید محتوایی که فالوئرها مایل به واکنش و مشارکت شوند، به بهبود نرخ مشارکت می‌توان کمک کرد.

صفحه اینستاگرام زبان گویش

برای شناخت سلیقه مخاطب روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید در قالب استوری نظرسنجی،درباره‌ی دغدغه‌ها و نیازهایشان بپرسید. همچنین در انتخاب موضوع و تولید محتوا، خلاقیت به کار ببرید. از فرم‌های ویدئویی، اینفوگرافیک، پست اسلایدی و... به صورت متنوع استفاده کنید. سپس با تحلیل منظم بازخوردها، فرم و موضوع محتوایی که مخاطبان شما بیشتر به آن علاقمندند را بیابید.

در قسمت بیوی اینستاگرام، نام موسسه، حوزه فعالیت، شعار، معرفی کوتاه موسسه همراه با اطلاعات تماس و لینک قرار گرفته است. اگر به هر دلیل لینک سایت خود را به صورت کوتاه‌شده در بیو قرار دادید؛ به طور منظم بررسی بفرمایید لینک فعال باشد و سایت کوتاه کننده از دسترس خارج نشده باشد.

7- آکادمی زبان معرفت

صفحه اینستاگرامی آکادمی زبان معرفت 7774 فالوئر دارد و نرخ درگیری مخاطبان 2.83 درصد است. این میزان مشارکت مخاطبان، برای یک صفحه با این تعداد فالوئر، خوب است. در این صفحه به طور متوسط، در هر هفته 2.47 پست منتشر می‌شود که هر پست به طور میانگین 27 نظر و 192 لایک دریافت می‌کند.

اینستاگرام آکادمی زبان معرفت

همانطور که پیش از این گفتیم؛ نرخ مشارکت مخاطبان از تعداد فالوئر مهم‌تر است. داشتن یک جمعیت کوچک از مخاطبانی که با محتوا و کسب‌و‌کارمان در ارتباط هستند بسیار بهتر از انبوهی از فالوئران است که به محتوای صفحه توجهی ندارند.

قسمت بیوی اینستاگرام آکادمی زبان معرفت، به خوبی نوشته شده است. نام موسسه، حوزه فعالیت، معرفی کوتاه، آدرس و اطلاعات تماس به طور کامل ذکر شده است. همچنین لینک مستقیم بسایت آکادمی معرفت قرار گرفته است.

محتوای تولید شده در این صفحه، ویدئوهایی آموزشی است که به تمام طیف زبان‌آموزان (کودکان، بزرگسالان، دیگر زبان‌های خارجی) توجه شده است.

و اما در آخر باید گفت

موفقیت آموزشگاه شما در اینستاگرام، به دو عامل وابسته است: تولید محتوای مناسب و تحلیل مداوم و بهبود ضعف‌ها. بنابراین توصیه می‌کنیم به جای استفاده از ترفندهای نادرست برای افزایش فالوئر، زمان، هزینه و انرژی خود را بر روی تولید و انتشار صحیح محتوا صرف کنید.

ما در لیمس، با ارائه‌ی نرم افزار مدیریت آموزشگاه زبان، در تلاش هستیم، رشد آموزشگاهِ شما را ساده و دست‌یافتنی بسازیم. در این مقاله 7 آموزشگاه زبان را که در اینستاگرام صفحات موفقی داشتند را معرفی و بررسی کردیم؛ امید داریم نکات بیان شده به شما در حضور بهتر در اینستاگرام کمک کند. تجربه‌ها و سوال‌های خود را در این زمینه در قسمت نظرات بنویسید؛ حتما پاسخگوی سوالات شما هستیم.

نظرات

تیم لیمس

شما می توانید برای ارتباط با واحد فروش لیمس با شماره های زیر تماس بگیرید:

0902-202-4949031-91091022

اگر در مورد خرید لیمس نیاز به مشاوره دارید، اطلاعاتتون رو وارد کنید تا با شما تماس بگیریم: