جدیدترین ویدئو های آموزشی لیمس

09 آبان 1400

تکنیک های مهم وفادارسازی زبان آموزان به آموزشگاه

اگر صاحب یک آموزشگاه زبان هستید، باید با مفهوم مشتری وفادار و راه‌های ایجاد وفاداری در زبان‌آموزان آشنا باشید. وفاداری مشتریان، یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت یا شکست هر کسب‌وکاری است. یک مشتری وفادار تا جای­ ممکن به برندی که پیش از این به سراغش رفته، وفادار است. درواقع فرد در کنار برآورده شدن نیازش، به احساس تعلق خاطری که برند دارد نیز توجه دارد. 

ایجاد مشتری وفادار از مهم‌ترین برنامه‌های کسب‌وکارهای امروزی است. یک آموزشگاه زبان هم می‌تواند با بهره‌گیری از تکنیک‌هایی، افزایش وفاداری زبان آموزان را در برنامه‌­های خود بگنجاند.

در این راستا، مدیران آموزشگاه باید ابتدا با ویژگی‌های مشتری وفادار آشنا شده و بتوانند رضایت زبان آموزان را طبقه‌بندی کنند. آن­ها پس از آشنایی با مفاهیم دیگری مانند ارزش طول عمر مشتری، می‌توانند تکنیک‌هایی برای وفادارسازی زبان آموزان آموزشگاه زبان خود پیاده کنند.

در این مقاله در ابتدا به تعریف مفهوم مشتری وفادار و نحوه‌ی وفادارسازی مشتریان می‌پردازیم. در بخش دوم مقاله نیز از نحوه ایجاد زبان آموزان وفادار در آموزشگاه با معرفی چند اقدام ضروری، سخن خواهیم گفت. اگر دستی در مدیریت یک آموزشگاه زبان دارید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

فهرست مطالب:

 

وفاداری به برند چیست؟

وفاداری به برند، ارتباط مثبتی است که بین مصرف‌کنندگان و یک محصول یا برند خاص به وجود می‌آید. مشتریانی که به یک محصول یا برند، وفادار هستند، علی‌رغم تلاش‌های دیگر برندها، همچنان در خریدهای بعدی به سراغ همان برند می‌روند. در خصوص یک آموزشگاه زبان، افزایش وفاداری زبان آموزان به معنی ثبت‌نام مجدد آن‌ها در ترم‌های دیگر است.

کسب‌وکارها برای ایجاد و حفظ وفاداری مشتریان با برند یا محصول، هزینه قابل توجهی در بخش‌های خدمات مشتریان و بازاریابی سرمایه‌گذاری می‌کنند. یک نمونه‌ی موفق از وفادارسازی مشتریان، شرکت کوکاکولا است که علی‌رغم تلاش‌های پپسی، طی سال‌ها توانسته است، وفادارترین مشتریان را به خود جذب کند.

مشتری وفادار کیست؟

با توجه به تعریفی که ارائه شد، مشتری وفادار کسی است که بدون توجه به قیمت، راحتی یا مزایای دیگر رقبا، از یک برند همیشه خرید می‌کنند. این مشتریان، محصول یا خدماتی را پیدا کرده‌اند که نیازهایشان را برآورده می‌کند و علاقه‌ای به آزمایش یک برند دیگر ندارند. در یک بازار بسیار رقابتی، محصولات و خدمات فراوان مشابهی وجود دارند که شاید در نگاه اول، تنها تفاوت آن‌ها در نام برندشان باشد.

حال سؤال اینجاست که ایجاد وفاداری در زبان آموزان آموزشگاه‌ها چگونه به وجود می‌آید؟ با توجه به تعریف بالا می‌توان گفت که پایه وفادارسازی زبان آموزان آموزشگاه زبان، برطرف کردن نیاز یادگیری زبان خارجی آن‌ها با کیفیت مطلوب و ایجاد یک رابطه احساسی عمیق بین زبان‌آموزان، اساتید و آموزشگاه است.

زبان آموزان وفادار در آموزشگاه

ویژگی‌های یک زبان آموز وفادار به آموزشگاه زبان

قبل از آشنایی با روش­‌های افزایش وفاداری زبان آموزان یک آموزشگاه، باید ابتدا با ویژگی‌های یک مشتری وفادار به‌طور عمومی، آشنا شویم. نظرسنجی‌های مختلفی در دنیا از مدیران و کسب‌وکارهای موفق، برای شناسایی ویژگی‌های مشتری وفادار انجام شده که در اینجا هفت مورد آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

هزینه برای یک مشتری وفادار مسئله نیست

وقتی یک مشتری قدیمی حاضر است بدون هیچ سوالی، هزینه خدمات یا محصول را می‌پردازد، قطعاً یک مشتری وفادار است. یک مشتری وفادار به دلیل اعتمادی که به برند دارد، می‌داند که هر هزینه‌ای که می‌پردازد، بی‌دلیل نیست و درباره‌ی آن شما را سؤال­‌پیچ نمی‌کند. مثلاً، یک زبان آموز وفادار که نتیجه مطلوبش را از آموزشگاه شما گرفته است، هرگز از شما درباره اینکه چرا شهریه را افزایش داده‌­اید، سوال نمی‌­پرسد.

همه نیازهایش را با شما مطرح می‌کند

یک مشتری وفادار در برابر هر نیاز و مشکلی که کوچک‌ترین ربطی به کسب‌وکار شما داشته باشد، ابتدا به شما فکر می‌کند. درواقع، یک راه ایجاد مشتری وفادار هم همین است که اعتماد او را برای انواع متنوعی از خدمات جلب کنید. مثلاً، در مقیاس یک آموزشگاه زبان، بسیاری از مؤسسات برای افزایش وفاداری زبان آموزان، خدمات متنوعی در کنار کلاس‌هایشان به آن‌ها ارائه می‌کنند. این خدمات می‌توانند، شامل فروش انواع کتاب، لوازم‌تحریر و غیره باشد.

دلیل این موضوع، اعتمادی است که یک کسب‌وکار از مشتری جلب کرده است. درواقع مشتری می‌داند که حتی اگر کسب‌وکار شما گزینه­ای برای ارائه به او نداشته باشد، می‌تواند توصیه‌های مفیدی به او ارائه دهد. حتی پیشنهاد دادن هوشمندانه رقبا می‌تواند، در ایجاد مشتری وفادار مؤثر واقع شود.

مشتری وفادار همه چیز را به شما می سپارد

یکی از نشانه‌های رضایت و وفاداری مشتری این است که او در مورد همه جزئیات از شما سؤال نمی‌پرسد. او هر حرکت شما را در طول ارائه خدمات، زیر سؤال نمی‌برد. درواقع، مشتری وفادار به تخصص و صداقت شما مطمئن است و می‌داند که همواره صلاح او را در نظر می‌گیرید.

این امر مهم به‌مرورزمان و پس از یک یا چند بار برخورد مشتری و یا مشاهده روزمه شما حاصل می‌شود. مثال این مورد هم مدیر آموزشگاه زبانی است که برای افزایش وفاداری زبان آموزان از رزومه مدرسانش استفاده می­کند.

متناوباً به سراغ شما می‌آید

یکی از شاخص‌های اصلی تعریف مشتری وفادار این است که او معمولاً به‌صورت متناوب به­سراغ شما می‌آید. این شاخص البته در کسب‌وکارهای مختلف می‌تواند، متفاوت باشد. با تجزیه‌وتحلیل رفتار مشتری با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص، می‌توان کاهش یا افزایش رضایتمندی مشتری را در دوره‌های مختلف سنجید.

به‌عنوان یک مدیر آموزشگاه زبان‌های خارجی می‌توانید، این دوره را به‌عنوان هر ترم در نظر بگیرید. اگر زبان‌آموزی که قبلاً هر ترم در آموزشگاه شما ثبت‌نام می‌کرده، الآن به‌صورت پراکنده به کلاس می‌آید، احتمالاً در حفظ و افزایش وفاداری زبان آموزان آموزشگاه خود، نقاط ضعفی دارید.

مشتری وفادار

برند شما به زندگی اش گره خورده است

یکی از نشانه‌های یک مشتری وفادار این است که او شما را به‌عنوان بخشی از داستان زندگی خودش ببیند. در این زمان است که مشتری با برند شما رابطه­ای فراتر از محصولات، قیمت و خدماتتان برقرار می‌کند. به‌طور مثال، اگر یک زبان آموز مشکل همیشگی‌اش در یادگیری زبان برطرف شود یا با استفاده از کلاس‌های شما بتواند در یک آزمون بین‌المللی؛ مانند تافل؛ قبول شود، در این صورت، شما تأثیری بر داستان زندگی او گذاشته‌اید.

به همین دلیل است که یکی از راه های افزایش وفاداری زبان آموزان آموزشگاه، وارد شدن به پروسه‌های بزرگ زندگی آن‌ها، مانند مهاجرت و غیره است. از این طریق است که یک زبان آموز حتماً شما را به دوستان و نزدیکانش برای گذراندن دوره‌های مشابه، توصیه می‌کند.

مشتری وفادار به شما بازخورد می‌دهد

بازخورد از هر نوعش که باشد به کسب‌وکار شما کمک می‌کند. یک مشتری وفادار در ارائه انتقاد و پیشنهاد به شما احساس آزادی می‌کند. آن‌ها می‌دانند که این کار را در درجه اول برای خودشان انجام می‌دهند و با بهبود کیفیت خدمات و محصولات شما آن‌ها نیز نفع می‌برند. به همین دلیل است که شرکت‌ها از مشتریان خود نظرسنجی می‌کنند. دراین‌بین، نظر مشتریان وفادار برای آن‌ها مهم‌تر است.

یک شاخص برای اندازه‌گیری کاهش یا افزایش وفاداری زبان آموزان یک آموزشگاه زبان، میزان تمایل آن‌ها به شرکت در نظرسنجی‌های پایان‌ترم است. اگر آن‌ها با حساسیت به سؤالات شما پاسخ دهند، می‌توانید امیدوار باشید که در ترم بعد نیز آن‌ها را ببینید.

مشتری وفادار از شما حمایت می‌کند

یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های رضایت و وفاداری مشتری، دفاع او از برند شما به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی است. حتی یک لایک و کامنت مثبت، می‌تواند حاکی از افزایش رضایتمندی مشتری باشد. مثلاً اگر زبان آموز شما در یک فروم اینترنتی، آموزشگاه شما را تبلیغ کند، احتمالاً در افزایش وفاداری زبان آموزان آموزشگاه خود موفق عمل کرده­اید.

سطوح رضایت مشتریان آموزشگاه زبان

حفظ رضایت مشتری، نتیجه توانمندی یک کسب‌وکار در ایجاد مشتری وفادار است. این امر، مستلزم این است که کسب‌وکار موردنظر، درک خوبی ازآنچه مشتری می‌خواهد، داشته باشد. این کسب‌وکار باید بتواند از مرحله رفع نیاز مشتری فراتر رفته و او را فراتر از انتظارش خوشحال کند. درواقع خوشحال کردن، یک راه ایجاد مشتری وفادار است. در اینجا، پنج سطح اصلی رضایت مشتری که از طریق نظرسنجی به دست می‌آیند را مرور می‌کنیم.

عدم رضایت

مشخص است که مشتری، نیازهایش اصلاً برآورده نشده و احتمالاً به دنبال جایگزینی برای شما است. یک خطر مشتری ناراضی این است که تجربه ناخوشایندش را با دیگران به اشتراک بگذارد. در اینجا، مشتریان وفادار می‌توانند اثر نظرات مشتریان ناراضی را خنثی کنند. یکی از مزایای وفادارسازی زبان آموزان در یک آموزشگاه نیز همین است.

رضایت حداقلی

یک مشتری کمی راضی، درصد کمی از انتظاراتش برآورده شده است. این مشتری ممکن است با اقدامات مؤثر و برخورد مناسب شما برگردد اما احتمال اینکه با پیشنهادهای جذاب‌تر رقبا، شما را ترک کند، زیادتر است.

یک زبان آموز آموزشگاه زبان اگر فقط بخشی از توانمندی‌اش، مانند خواندن تقویت شود ولی هنوز در صحبت کردن پیشرفت نکرده باشد، یک مشتری با رضایت حداقلی محسوب می‌شود. افزایش وفاداری زبان آموزان، یکی از نتایج ارتقاء سطح رضایت چنین مشتریانی است.

راضی

یک مشتری راضی به خواسته­هایش رسیده است اما نه به چیزی بیشتر از آن! این مشتریان، تنها بخشی از ویژگی‌های یک مشتری وفادار را دارند اما لزوماً شما را تبلیغ نمی‌کنند.

زبان‌آموزی که در کلاسش تنها به آموزش کتاب‌های معمول باکیفیت مطلوب اکتفا می­شود، جزء این دسته از مشتریان است. می‌توان گفت که مدیریت این مجموعه قدم اول در وفادارسازی زبان آموزان آموزشگاه زبان خود را برداشته است اما هنوز تا افزایش وفاداری زبان آموزان فاصله دارد.

خیلی راضی

اگر مشتری شما در فرم نظرسنجی‌اش گزینه خیلی راضی را پر کند، نشان می‌دهد که شما قدمی برای ایجاد یک مشتری وفادار برداشته‌اید. درواقع، شما فراتر از حد انتظار او ظاهرشده‌اید. تجربه چنین مشتری‌ای از خرید یا دریافت خدمات از شما را می‌توان، لذت‌بخش توصیف کرد.

یکی از نشانه‌های افزایش وفاداری زبان آموزان یک آموزشگاه زبان این است که درصد افراد خیلی راضی در فرم­های نظرسنجی پایان ترم، نسبت به ترم قبل بیشتر شده باشد.

فوق العاده راضی

اگر به یک مشتری که در نظرسنجی قبلی شما گزینه خیلی راضی را پرکرده است، خدماتی جدید و بهتر ارائه دهید، این بار او به یک مشتری فوق‌العاده راضی تبدیل خواهد شد. حتی گاهی با حفظ کیفیت نیز می‌توانید به چنین جایگاهی در افزایش رضایت‌مندی مشتری برسید.

در یک آموزشگاه زبان، اعطای کتاب‌های هدیه، تخفیف‌های فوق‌العاده، برنامه‌های جانبی و اضافه کردن امکانات تکنولوژیک به کلاس‌ها، می‌تواند تا این حد منجر به افزایش وفاداری زبان آموزان و رضایت آن‌ها شود.

زبان آموزان راضی در آموزشگاه زبان

اهمیت ارزش طول عمر مشتری در ایجاد مشتری وفادار

ارزش طول عمر مشتری یا CLV، یکی از شاخص‌های اندازه‌گیری وفاداری مشتری و کیفیت تجربه او در برخورد با شماست. کل میزان هزینه‌ای که یک مشتری در طول رابطه‌اش با یک برند به آن پرداخت کرده است، ارزش طول عمر مشتری نام دارد.

این معیار از این نظر در ایجاد مشتری وفادار اهمیت پیدا می‌کند که حفظ مشتریان فعلی، بسیار کم‌هزینه‌تر و راحت‌تر از جذب مشتریان جدید است. آگاهی از راه‌های افزایش CLV به کسب‌وکاری مثل آموزشگاه زبان موردبررسی در این مقاله، در افزایش وفاداری زبان آموزان بسیار کمک می­کند.

اندازه گیری ارزش طول عمر مشتری

هرچه یک کسب‌وکار بزرگ‌تر شود، محاسبه CLV در آن مشکل‌تر خواهد شد. محاسبه این شاخص به هرچه یکپارچه­تر شدن اطلاعات کسب‌وکار، نیازمند است. برای این کار باید در سیستم‌های مدیریت فروش و مشتریان، اولین نقطه تماس مشتری با کسب‌وکار ثبت شود. سپس در هر بار خرید، ارزشی که او به سیستم شما اضافه کرده است با ارزش‌های قبلی جمع شود.

از طرف دیگر، باید هر بار که خدماتی به وی ارائه می‌کنید، تاریخ و هزینه آن را ثبت کنید. به‌این‌ترتیب، می‌توان از طریق فرمول زیر، ارزش طول عمر مشتری را محاسبه کرد.

«تقسیم درآمد کلی کسب‌شده از مشتری بر تعداد سال‌های تماس او با کسب‌وکار و کسر آن از هزینه‌های خدمات پرداخت‌شده برای وی».

در یک آموزشگاه زبان، افزایش وفاداری زبان آموزان باید همراه با ارزش طول عمر آن‌ها موردتوجه قرار گیرد. درواقع، هر کسب‌وکار باید مواظب باشد که هزینه نگهداری از مشتری از ارزش طول عمرش بیشتر نشود. در غیر این صورت، آن کسب‌وکار با وجود مشتریان وفادارش، به‌مرورزمان ضرر خواهد کرد.

راه های وفادارسازی زبان آموزان آموزشگاه زبان

افزایش وفاداری زبان آموزان یک آموزشگاه زبان، نتیجه اجرای سیاست‌های درست مدیریت مشتریان است. این سیاست‌ها اصولی کلی هستند که بسته به نوع کسب‌وکار می‌توانند، تغییراتی داشته باشند. در اینجا چند تکنیک مدیریت مشتری که در ایجاد رضایت در زبان آموزان آموزشگاه، مؤثر هستند را مرور می‌کنیم.

تعریف پرسونا یا شخصیت زبان آموزان

اولین قدم در راه در افزایش وفاداری زبان آموزان یک آموزشگاه زبان، این است که برای هرکدام از آن‌ها برنامه‌ای ویژه داشته باشید. یکی از راه های انجام این کار، تولید محتوای اختصاصی برای دسته‌های مختلفی از افراد است. پیش‌نیاز تولید محتوای هدفمند نیز شناخت خوب از مخاطبین و نیازهای آنان است.

در تولید محتوا در فضای دیجیتال و همچنین برنامه‌های مختلفی که برای زبان آموزان دارید، آن‌ها را به دسته‌های مختلف تقسیم‌بندی کنید. کودکان نیاز به محتوا و حتی روش تدریس جداگانه‌ای نسبت به نوجوانان و کارمندان دارند. علایق شخصی زبان آموزان خود را از آن‌ها بپرسید و سعی کنید در تولید محتوا و برنامه­های جنبی و آموزشی آموزشگاه، جایی برای آن‌ها داشته باشید.

درواقع پیش از پاسخ به این سوال که چگونه زبان آموزانی وفادار داشته باشیم؟ باید به این سوال پاسخ دهیم که زبان آموز ما چه کسی است و چه ویژگی‌هایی دارد؟

مشخص کردن راه های ارتباطی

یکی از مهم‌ترین راه های وفادارسازی زبان آموزان آموزشگاه زبان، این است که راه‌های ارتباطی فعالی داشته باشید. این نکته در همه کسب‌وکارها اهمیت دارد اما در آموزشگاه زبان با توجه به ماهیت آموزشی و جمعی بودن این فعالیت، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

هریک از راه‌های ارتباطی را باید به‌منظور خاصی استفاده کرد که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تماس تلفنی: این راه می‌تواند، بیشتر به‌منظور یادآوری اتفاقات، تاریخ ثبت‌نام و امتحان و ارتباط با والدین استفاده شود. تماس‌های تلفنی به‌موقع و مسئولانه قدمی مهم در افزایش وفاداری زبان آموزان محسوب می‌شوند.
  • ایمیل: از ایمیل می‌توانید به‌خوبی برای مواردی مانند تشکر پرداخت و پیشنهاد دوره‌ها و تخفیف‌ها استفاده کنید. افراط در فرستادن ایمیل‌های تبلیغاتی می‌تواند، اثر عکس در رضایت و وفاداری مشتری داشته باشد.
  • شبکه‌های اجتماعی: یک شبکه اجتماعی قوی با محتوایی که در درجه اول زبان آموزان فعلی آموزشگاه را هدف قرار داده است، یکی از راه‌های افزایش رضایت زبان آموزان است. درصورتی‌که فقط از محتوای تبلیغاتی در صفحات اجتماعی خود استفاده کنید، وفاداری زبان آموزان فعلی‌تان تهدید خواهد شد.
  • چت و سؤالات مستقیم: برای زبان آموزان خود، راه‌های ارسال پیام مستقیم به آموزشگاه را باز بگذارید. از این طریق، آن‌ها آسان‌تر با برنامه‌های آموزشگاه هماهنگ خواهند شد. همچنین، ایجاد گروه‌هایی مانند پرسش و پاسخ یا گفت‌وگوی آزاد (Free Discussion) یکی از راه های وفادارسازی زبان آموزان آموزشگاه زبان است. این اقدام، تجربه آن‌ها را از حضور در آموزشگاه شما بهبود می‌دهد.

برنامه های مالی مختلفی برای زبان آموزان داشته باشید.

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های زبان آموزان و والدینشان، هزینه‌های کلاس زبان است. یک آموزشگاه زبان به‌خوبی می‌تواند از این دغدغه، برای افزایش وفاداری زبان آموزان و رضایتمندی آن­ها استفاده کند.

تخفیف، یکی از جذاب‌ترین پیشنهادهایی است که می‌توانید به زبان آموزان خود بدهید. علاوه بر تخفیف‌های عمومی، می‌توانید پاداش‌هایی برای زبان آموزان برتر یا زبان آموزان باسابقه، در نظر بگیرید.

ایجاد رضایت در زبان آموزان آموزشگاه همچنین، می‌تواند با ارائه گزینه‌های مختلف برای پرداخت وجه نیز به دست بیاید. این گزینه به‌ویژه در افزایش وفاداری زبان آموزان تازه‌وارد، مؤثر واقع می‌شود.

برای آموزشگاه زبان خود باشگاه مشتریان ایجاد کنید

باشگاه مشتریان یکی از راه­های افزایش وفاداری زبان آموزان و به‌طورکلی مشتریان است. هدف از ایجاد چنین بخشی در یک کسب‌وکار این است که به مشتریان، در ازای وفاداری بیشتر، جوایزی یا امتیازاتی ارائه شود. باشگاه مشتریان به دو نوع باز و بسته تقسیم می‌شود. در باشگاه مشتریان باز، بلافاصله پس از خرید، مشتری عضو باشگاه می‌شود. درحالی‌که در یک باشگاه بسته، مشتریان با حداقل سابقه تعیین‌شده، می‌توانند عضو شوند.

حتماً تابه‌حال پیش آمده است که پس از خرید از یک برند مثلاً پوشاک، فروشنده با دادن کارتی به شما بگوید که در خریدهای بعدی‌تان با ارائه این کارت، تخفیف خواهید گرفت. در یک آموزشگاه زبان نیز چنین سیستمی می‌تواند، یکی از راه های وفادارسازی زبان آموزان آموزشگاه باشد.

برای این منظور امتیازاتی مانند انواع تخفیف، خدمات رایگان، مشاوره و حتی اجازه استفاده از پارکینگ آموزشگاه را به اعضای باشگاه مشتریان آموزشگاه زبان خود ارائه دهید. برای این کار می‌توانید از نرم‌افزارهای باشگاه مشتریان کمک بگیرید.

 

اندازه گیری کیفیت تجربه زبان آموز و بهبود آن

پس از انجام همه راه های وفادارسازی زبان آموزان آموزشگاه، قدم نهایی، اندازه‌گیری کیفیت تجربه آن‌ها از حضور در آموزشگاه شماست. چند راه اصلی برای اندازه‌گیری کیفیت تجربه زبان آموزان وجود دارد؛ که اصلی‌ترین آن‌ها نظرسنجی است. جدای از نتایج این نظرسنجی‌ها، صرف انجام این کار در افزایش وفاداری زبان آموزان؛ به دلیل احساس احترامی که از شما دریافت می‌کنند؛ مؤثر است.

اندازه گیری مشارکت زبان آموزان در شبکه های اجتماعی آموزشگاه

این، یک راه ساده برای سنجش میزان موفقیت شما در افزایش وفاداری زبان آموزان است. مسئول سئو و شبکه‌های اجتماعی شما می‌تواند با استفاده از ابزارهای مختلف آنالیز دیجیتال، این شاخص را اندازه‌گیری کند. مشارکت زبان آموزان می‌تواند، شامل انتشار محتواهای شما، لایک و کامنت در شبکه‌های اجتماعی و از آن مهم‌تر، وب‌سایت شما باشد.

مشارکت زبان آموزان در شبکه های اجتماعی

اندازه گیری میزان استقبال زبان آموزان از برنامه های آموزشگاه

حتماً برای افزایش وفاداری زبان آموزان، برنامه‌های جانبی مختلفی را در آموزشگاه خود ترتیب داده‌اید. این کار عالی است اما پس از چندی باید میزان مشارکت زبان آموزان در چنین برنامه‌هایی را بسنجید. افزایش مشارکت در این برنامه‌ها نشانه بهبود تجربه زبان آموزان از آموزشگاه شماست.

نظرسنجی

در یک آموزشگاه زبان، اصلی‌ترین راه سنجش کیفیت تجربه مشتری، انجام نظرسنجی است. این نظرسنجی می‌تواند در پایان ترم از زبان آموزان یا والدین آن‌ها انجام شود. در نظرسنجی خود از زبان آموز بپرسید که پیشرفت خود را چگونه ارزیابی می‌کند؟ آیا قصد دارد در ترم آینده هم ثبت‌نام کند؟ آیا او آموزشگاه شما را به دوستان خود پیشنهاد می‌دهد؟ نقاط ضعف و قوت خود را از آن‌ها بپرسید و از آن‌ها درخواست پیشنهاد کنید.

این کار، تأثیر به­سزایی در وفادارسازی زبان آموزان آموزشگاه زبان شما دارد. با توجه به نتایج به‌دست‌آمده از نظرسنجی هم برنامه‌ای منسجم برای بهبود نقاط ضعف خود داشته باشید. در این مسیر، مشاوران کسب‌وکار و بازاریابی دیجیتال می‌توانند، بهترین راهنمای شما باشند.

روش های افزایش وفاداری زبان آموزان آموزشگاه زبان در یک نگاه

مشتری وفادار کسی است که تاجای­ ممکن به سراغ برند از پیش انتخاب‌شده خود برای خرید یا دریافت خدمات می‌رود. ایجاد مشتری وفادار و افزایش رضایتمندی مشتریان، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای کسب‌وکارها محسوب می‌شود.

در یک آموزشگاه زبان‌های خارجی، زبان آموزان مشتری محسوب می‌شوند. پیش از اینکه برنامه‌هایی برای افزایش وفاداری زبان آموزان در نظر گرفته شود، باید ویژگی‌های یک مشتری وفادار را شناخت. در این مقاله هفت ویژگی یک مشتری وفادار را بررسی کردیم.

در همین راستا، مفهوم ارزش طول عمر مشتری مطرح می‌شود. این مفهوم بیان می‌کند که یک مشتری در طول سال یا در طول مدت تماسش با یک کسب‌وکار، چقدر به آن کسب‌وکار، سود رسانده است. میزان موفقیت یک آموزشگاه در افزایش وفاداری زبان آموزان در کنار این شاخص معنی پیدا می‌کند.

در این مقاله، درنهایت پس از بررسی موضوعات دیگری مانند سطوح رضایت مشتری، مواردی از مهم‌ترین راه های وفادارسازی زبان آموزان آموزشگاه زبان را مرور کردیم. دسته ­بندی پرسونای زبان آموزان و در نظر گرفتن آن‌ها در برنامه‌های آموزشگاه؛ استفاده بهینه از راه‌های ارتباطی فعال؛ داشتن برنامه‌های مالی مختلف و درنهایت نظرسنجی و تلاش برای بهبود تجربه زبان آموزان، مهم‌ترین اقدامات در جهت ایجاد رضایت در زبان آموزان آموزشگاه زبان هستند.

نرم افزار مدیریت آموزشگاه زبان لیمس، در مسیر وفادارسازی مشتریان نیز در کنار شما است. شما می‌توانید در لیمس، باشگاه مشتریان ایجاد کنید؛ براساس رفتار مشتری، مشتریان وفادار را مشخص کنید و مزایای خاصی به آنها اختصاص دهید.

نظرات

تیم لیمس

شما می توانید برای ارتباط با واحد فروش لیمس با شماره های زیر تماس بگیرید:

0902-202-4949031-91091022

اگر در مورد خرید لیمس نیاز به مشاوره دارید، اطلاعاتتون رو وارد کنید تا با شما تماس بگیریم: