جدیدترین ویدئو های آموزشی لیمس

نحوه تبلیغات برای آموزشگاه های زبان در فضای مجازی
14 بهمن 1399

نحوه تبلیغات برای آموزشگاه های زبان در فضای مجازی

وقتی این صفحه را باز کرده اید و هم‌اکنون اینجا هستید یعنی با معنی و مفهوم تبلیغات آشنا هستید و می‌دانید که تبلیغات به نوعی، اطلاع‌رسانی در مورد هدفی خاص یا کسب و کاری خاص است. پس همانطورکه تبلیغات قرار است تا در چندثانیه یا حتی چند دقیقه کاری کند تا تجربه بهتری از آموزشگاه زبان  شما به دیگران منتقل شود؛ چند دقیقه همراه ما باشید تا مواردی را باهم بررسی کنیم.

قرار نیست صفرتا صد تبلیغات را در چند دقیقه یادبگیریم. فقط قرار است تا با آشنایی با مفاهیم زیر، سعی کنیم با یکسری مفاهیم تبلیغات دیجیتال آشنا شده و به هر قیمتی در عرصه تبلیغات حضورنداشته باشیم.

  • نحوه تبلیغات در فضای مجازی
  • نحوه تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • نحوه تبلیغات در اینستاگرام
  • نحوه تبلیغات در تلگرام
  • نحوه تبلیغات در واتساپ
  • و...

نحوه تبلیغات در فضای مجازی

امروزه دیگر اینترنت در تک‌تک لحظه‌ها و مسائل زندگی روزمره ما نفوذ کرده و تقریبا می‌توان گفت که کاری نیست که به صورت اینترنتی انجام نشود. با این حساب، روزگار مقاومت در برابر تبلیغات فضای مجازی و اصرار بر تبلیغات محیطی، چاپی و به طورکلی آفلاین گذشته است. مدیران موسسات زبان هم باید این موضوع را پذیرفته، خود و موسسه‌ شان را از صرف هزینه‌های بیهوده نجات دهند.

اما دغدغه اصلی این است که چطور باید در دنیای آنلاین، تبلیغات کرد تا با توجه به تخصصی‌بودن این فضا و همچنین چالش‌های تحریمی که در ایران وجود دارد؛ هم هزینه کمتری انجام شود و هم میزان فروش، تعداد مشتری و برندسازی درستی صورت گیرد.

در این مقاله قصد نداریم تا در مورد استراتژی تبلیغات آنلاین صحبت کنیم. قصد داریم تا فقط با محیط‌های تبلیغات آنلاین و مزایا و معایب هریک آشنا شده و ببینیم چطور یک پیام تبلیغاتی می‌تواند به صورت درست به دست شخص مناسب و نیازمند آن پیام -عموماً بزرگسالان و مخصوصا والدین - برسد.

نحوه تبلیغات در شبکه های اجتماعی

این نوع تبلیغات در هرکجای دنیا و با توجه به شبکه‌های اجتماعی که درآن کشور رایج است؛ متفاوت است. برای مثال در ایران شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، لینکدین، توییتر، فیس‌بوک و پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام رایج هستند. هرکدام از این شبکه‌ها و پیام‌رسان ها ویژگی‌های خاص و مخاطبان خاص خود را دارند و نمی‌توان یک پیام یا آگهی را برای همه آن‌ها به صورت یکسان تولید کرد.

ما در ادامه قصد داریم با توجه به رواج بیشتر اینستاگرام، تلگرام و واتساپ در ایران، به این 3 مورد توجه بیشتری کنیم و ویژگی‌های هریک را به صورت مختصر توضیح دهیم.

نحوه تبلیغات در اینستاگرام

برای کسب و کارهایی مثل موسسات زبان که خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهند برای عموم جامعه مناسب است و نیازهمه را رفع می‌کند؛ اینستاگرام فضای مناسبی است. اما کسب‌ و کارهایی مثل کارخانجات تولید ماشین‌آلات تخصصی نباید در این فضا حضور داشته و فعالیت کنند.

برای تبلیغ در اینستاگرام  راه‎‌های مختلفی وجود دارد که درادامه فقط به معرفی 2 راه اصلی بسنده می‌کنیم:

1.تبلیغات اسپانسری

این تبلیغات که توسط خود کمپانی انجام می‌شود، شاید تاثیرگذاری فوق‌العاده بیشتری – به جهت رسیدن پیام به دست مخاطب واقعی واقعی- نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی اینستاگرام داشته باشد؛ اما این روش تبلیغاتی با توجه به پرداخت ارزی و مشکل تحریم، در ایران به سختی قابل انجام است و هزینه زیادی هم دارد.

 البته بعضی از مدیران آموزشگاه‌ها خود حساب ارزی خارج از ایران دارند یا شخصی را خارج از ایران می‌شناسنند که می‌توانند این کار را به راحتی انجام دهند. اما باید قبل از هر اقدامی با افراد و شرکت‌های متخصص مشورت کنند.

2.تبلیغات صفحات بزرگ

این تبلیغات باید یکسری ویژگی‌ها داشته باشند که این ویژگی‎ها نیازمند بررسی ویژه است. ویژگی‌هایی همچون:

  • فالورهای زیادی داشته باشند؛ اما نه به هرقیمتی

به این معنا که میزان بازدید از پست‌ها، لایک پست‌ها، تعداد کامنت‌ها و... آن پیج با تعدادفالورهای آن همخوانی داشته باشد. به این معنا که برای مثال اگر پیجی 100هزار فالور دارد، 500 بازدید یا لایک نداشته باشد. البته تشخیص اینکه یک پیج فالورهای واقعی دارد یا خیر، کاری تخصصی است.

  • تخصصی باشند

اگر در صفحاتی که تخصصی هستند تبلیغ کنید برای شما سودمندتر است. چرا که این تخصصی‌بودن باعث می‌شود شما مطمئن باشید با مخاطبانی مواجه می‌شوید که زمینه فعالیت و تخصص‌شان با شما یکی بوده و مخاطبانی غیرحرفه‌ای شما را فالو نمی‌کنند.

برای مثال با تعامل با کتابفروشی‌ها یا انتشارات بزرگی که تمرکز اصلی‌شان تالیف و چاپ کتاب‌های زبان است؛ می‌توان در صفحه آن‌ها تبلیغ کرده و بالعکس تبلیغات آن‌ها را در پیج خود قرارداد. 

نحوه تبلیغات در تلگرام

شاید با خود بگویید که تلگرام در ایران فیلترشده است و دیگر مخاطبان زیادی در تلگرام حضور ندارند. اما سخت در اشتباه هستید. چرا که بعد از فیلتر تلگرام، فقط حدود 1 درصد از مخاطبان آن در ایران کاهش یافت.

کسب و کارهایی که به صورت تخصصی کار می‌کنند و مخاطب زیادی در اینستاگرام ندارند؛ بهتر است در تلگرام فعالیت کنند. البته به هیچ عنوان بیان نمی‌کنیم که کسب‌وکارهایی با مخاطب عمومی که موسسات زبان هم جزئی از آن‌ها هستند؛ در تلگرام تبلیغ نکنند. اما چه روش‌هایی برای تبلیغات در تلگرام وجود دارد؟

1.بازیدی

بهترین و مطمئن‌ترین روش تبلیغات در تلگرام تبلیغات بازدیدی است. چراکه در این حالت شما تبلیغات خود را در چند کانال پربازدید قرارداده و بر اساس بودجه خود، تعداد بازدیدی که از تبلیغات صورت می‌گیرد را تعیین کرده و هزینه اش را پرداخت ‌کنید. با این کار، حداقل یک دفعه زبان‌آموز یا والدینش از صفحه شما بازدید کرده و در صورتی که در صفحه یا کانال خود حرفی برای گفتن داشته باشید؛ جذب موسسه شما می‌شود.

به هیچ عنوان امکان تقلب در این روش وجود ندارد و شما هرلحظه می‌توانید ببینید که چندنفر از تبلیغات شما بازدید کرده اند.

2.کلیکی

این روش تبلیغاتی به این صورت است که شما باید تبلیغات خود را به یک مجموعه واسط تبلیغاتی بسپارید و از طریق آن تبلیغات خود را انجام دهید. به این شکل که تبلیغات شما در کانال‌های پربازدید قرارگرفته و بر اساس تعداد کلیک‌هایی که روی لینک موجود در تبلیغات صورت می‌گیرد؛ هزینه آن پرداخت می‌شود.

امکان تقلب در آن به نسبت روش قبلی بیشتر است و برای افزایش بازدید از یک وبسایت یا معرفی اپلیکیشن مناسب است. پس اگر خدمات آنلاین مثل برگزاری دوره های زبان‌آموزی آنلاین در وبسایت خود دارید؛ از این روش استفاده کنید.

3.ساعتی یا روزانه

در این روش تبلیغات شما برای مدت محدودی – برای مثال 12 یا 24 ساعت یا چند روز- در کانال‌ یا کانال‌های تلگرام پربازدید و معتبر قرار می‌گیرد. از آنجا که طیف مخاطبان این کانال‌ها گسترده است، افراد زیادی با برند شما آشنا شده و برای افزایش شناخت افراد از برند شما فوق‌العاده است.

معمولاً در این نوع، این خود شما هستید که بسته به نوع کسب وکاری که دارید؛ انتخاب می‌کنید که چه زمانی تبلیغات شما در کانال قرار گیرد. برای مثال اگر تبلیغ شما مربوط به زبان‌آموزان جوان و نوجوان باشد، بهتر است که شروع تبلیغ از ساعات شب باشد. چرا که معمولاً این قشر عادت به شب‌بیداری دارند.

4.سایر روش‌ها

روش‌های دیگری همچون خرید ممبر یا استفاده از افراد تاثیرگذار هم وجود دارند که با توجه به هزینه زیاد یا بازدهی پایین، به غیر از اینکه در مواردی توصیه نمی‌شود؛ در اینجا هم راجع‌به آن صحبت نمی‌شود.

نحوه تبلیغات در واتساپ

توانایی‌های واتساپ به اندازه تلگرام و اینستاگرام نیست. اما در این پیام‌رسان می‌توان از قابلیت ارسال پیام گروهی استفاده کرد و به شماره اشخاصی که در گوشی ذخیره شده است پیام تبلیغاتی ارسال کرد. البته اخیراً نسخه ویژه کسب و کارها هم معرفی شده است و می‌توان از آن نیز استفاده کرد.

درآینده در این‌ باره مطلب مفصلی ارائه خواهیم داد. چرا که این موضوع و حتی تشکیل کلاس آنلاین در واتساپ به مطلبی جدا نیاز دارد.

سخن پایانی

روش‌های تبلیغاتی زیادی چه در بخش آفلاین چه در بخش آنلاین وجود دارند. اما توضیح همه ی روش‌ها و استراتژی استفاده از آن‌ها در این مطلب نمی‌گنجد. 

به همین دلیل پیشنهاد می‌شود با ما همراه بوده و در آینده ای نزدیک با دیگرروش‌های تبلیغات آنلاین آشنا شده و استراتژی تبلیغاتی ویژه موسسات زبان را هم دنبال کنید.

 

نظرات

تیم لیمس

شما می توانید برای ارتباط با واحد فروش لیمس با شماره های زیر تماس بگیرید:

0902-202-4949031-91091022

اگر در مورد خرید لیمس نیاز به مشاوره دارید، اطلاعاتتون رو وارد کنید تا با شما تماس بگیریم: