جدیدترین ویدئو های آموزشی لیمس

راهنمای سئو وبسایت آموزشگاه زبان
26 دی 1400

راهنمای سئو وبسایت آموزشگاه زبان

امروزه دنیای آموزش، بیش‌ازپیش به سمت آنلاین شدن، پیش می‌رود. آموزش زبان‌های مختلف نیز از این قاعده مستثنا نیست. از آنجایی که در دنیای کسب‌وکار آنلاین، دریافت ترافیک ورودی از موتورهای جستجو، حرف اول را می‌زند، سئو سایت آموزشگاه زبان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که هر آموزشگاه زبانی که وب‌سایت دارد؛ باید در برنامه خود قرار دهد.

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه­ سازی سایت به منظور دیده شدن در نتایج موتورهای جستجو است. این فرآیند به بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب‌سایت منجر می‌­شود. به‌این‌ترتیب، سئو سایت آموزشگاه زبان درواقع، بهینه سازی سایت آموزشگاه زبان برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، محسوب می‌شود.

نمایش در رتبه‌ی بالای نتایج موتورهای جستجو به معنیِ شانس بیشتر سایت شما برای تبدیل کاربران به مشتری است. سئو آموزشگاه زبان، تکنیک‌ها، روش‌ها و مراحل مختلفی دارد. در این مقاله، تلاش می‌کنیم که به همه سؤالات در مورد دلایل اهمیت سئو سایت آموزشگاه زبان و چگونگی انجام آن بپردازیم. درصورتی‌که در پی رونق بیشتر آموزش آنلاین وب‌سایت آموزشگاه زبان خود هستید، این مقاله راهنمای شما در این زمینه خواهد بود.

 فهرست مطالب:

هدف از سئو سایت آموزشگاه زبان چیست؟

سئو چه کمکی به سایت آموزشگاه زبان می کند؟

مراحل سئو محتوایی سایت آموزشگاه زبان

سئو فنی سایت آموزشگاه زبان

سئو سایت آموزشگاه زبان چقدر طول می کشد؟

سئو سایت آموزشگاه زبان در یک نگاه

 

هدف از سئو سایت آموزشگاه زبان چیست؟

هدف از سئو وب‌سایت موسسه زبان ، ارتقاء و بهبود سه شاخصه مهم زیر در آن است:

  • کیفیت ترافیک: این شاخص، نشان می‌دهد افرادی که وارد سایت آموزشگاه شما می‌شوند تا چه میزان به خدمات یا کالاهای شما، علاقه‌مند هستند. با بهبود این شاخص، احتمال تبدیل‌شدن کاربر به مشتری بیشتر می‌شود.
  • مقدار ترافیک: پس از اطمینان از این‌که کاربران با هدفی مرتبط با شما، سایت آموزشگاهتان را پیدا می‌کنند، می‌توانید برای افزایش تعداد آن‌ها اقدام کنید.
  • ترافیک ارگانیک:  به ترافیکی گفته می‌شود که بدون پرداخت هزینه مستقیم به صفحات سایت خود دریافت می‌کنید. 

سئو چه کمکی به سایت آموزشگاه زبان می کند؟

سئو نوعی عملیات نگهداری از سایت است که باید نگاهی بلندمدت به آن داشت. در این بخش، سه مورد اصلی که سئو آموزشگاه زبان برای رشد و توسعه کسب‌وکار آموزشگاه فراهم می‌سازد را بررسی می‌کنیم.

افزایش تعداد زبان آموزان آنلاین و غیر آنلاین

بیش از 53 درصد از کل ترافیک وب از جستجوی کاربران نتیجه می‌شود. بنابراین، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای دیده شدن توسط کاربران، بسیار ارزشمند است. هرچه سایت آموزشگاه شما در رتبه بالاتری در نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرد، احتمال جذب بیشتر زبان آموز بیشتر خواهد شد.

 بهبود تجربه آنلاین زبان آموزان

قرار گرفتن وب‌سایت شما در رتبه اول گوگل یا حداقل در صفحه اول آن باید همراه با پاسخ درست به سؤالات کاربران باشد. تنها در این صورت است که کاربر تجربه خوبی از وب‌­سایت شما خواهد داشت. همچنین، سئو سایت آموزشگاه زبان به معنی امنیت بیشتر، سرعت بالاتر و کاربری آسان‌تر است. تجربه مشتری، از مهم‌ترین شاخص‌ها برای حفظ مشتری برای هر کسب‌وکاری است.

بهبود آگاهی از برند

افزایش و بهبود آگاهی از برند، یکی از نتایج غیرمستقیم سئو سایت آموزشگاه زبان است. حتی اگر کاربر با مشاهده نام آموزشگاه زبان شما در صفحه اول گوگل ، روی آن کلیک هم نکند، احتمال ثبت شدن برند شما در ذهن وی، بسیار بالاست. این موضوع به‌خصوص در زمینه رقابت برای جذب ترافیک در کلمات کلیدی خاص در حوزه‌ای تخصصی، اهمیت پیدا می‌کند.

به‌این‌ترتیب، احتمال اینکه کاربر در آینده روی وب‌سایت آموزشگاه زبان شما کلیک کند، بسیار بالاتر خواهد بود. دلیل این موضوع، اعتباری است که قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به شما می‌دهد.

سئو سایت آموزشگاه زبان

 

مراحل سئو محتوایی سایت آموزشگاه زبان

سئو وب‌سایت، شامل بخش‌های داخلی (On-Page SEO)، خارجی (Off-Page SEO) و فنی (Technical SEO) است که هر کدام نیازمند تخصص، وقت و برنامه‌ریزی خاص خودش است. در این قسمت مراحل محتوایی داخلی و خارجی سئو موسسه زبان را در سه مرحله مختلف، شرح می‌دهیم.

تحقیق کلمات کلیدی برای آموزشگاه زبان

کلمات کلیدی، مهم‌ترین نقش را در سئو دارند. کلمه کلیدی هر نوشته، موضوع اصلی آن را نشان می‌دهد. این کلمه یا کلمات همان چیزی است که کاربر در موتور جستجو تایپ می‌کند. به همین دلیل باید اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی که برای تولید محتوای خود انتخاب می‌کنید، بیشترین نزدیکی را به آنچه کاربران تایپ می‌کنند، دارد.

کلمه کلیدی به دسته­ های مختلف اصلی، فرعی، طولانی (Long Term) و ... تقسیم می‌شود. در این میان کلمات کلیدی اصلی و فرعی اهمیت بیشتری دارند و طول آن‌ها بین یک تا پنج کلمه، ممکن است باشد.

لازم به ذکر است که به طور مثال در سئو سایت آموزشگاه زبان، کلمات کلیدی کوتاه مانند «آموزش زبان» یا «زبان انگلیسی» بسیار پرطرفدار هستند اما رقابت بالایی در آن‌ها وجود دارد. بنابراین، اگر تازه اقدام به راه‌اندازی وب‌سایت کرده‌اید، بهتر است از کلمات کلیدی بلند و کم‌رقابت استفاده کنید. این کلمات، حجم جستجوی کمی دارند اما دقیقا مخاطبان خاصی را هدف قرار می‌دهند و احتمال گرفتن ترافیک از آن‌ها بیشتر است.

ابزارهای آنلاین مختلفی مانند ابزارهای گوگل ازجمله Google keyword planner، ahref، kwfinder، semrush و alexa می‌توانند، میزان جستجو و سختی کلمات کلیدی را به شما نشان دهند.

تولید محتوای سایت آموزشگاه زبان

پس از شناسایی و استخراج کلمات کلیدی، نوبت به تولید محتواهای با کیفیت برای سئو سایت آموزشگاه زبان می‌رسد. محتوا باید در درجه اول، مخاطب را جذب کرده و به سؤالات او پاسخی مناسب بدهد. به چنین محتوایی، محتوای کاربرپسند (User Friendly) می‌گویند. سعی کنید، محتوایی جامع و کامل در رابطه با هر موضوعی که به آموزش زبان مربوط می‌شود، تولید کنید. از دیگر ویژگی‌های یک محتوای کاربرپسند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طول مناسب جملات
  • طول مناسب پاراگراف‌ها ( کمتر از 150 کلمه)
  • طول مناسب هر بخش محتوا (کمتر از 250 کلمه)
  • جملات قابل فهم و شفاف
  • رعایت قواعد نوشتاری صحیح
  • لحن مناسب محتوا (دوستانه، رسمی یا محاوره‌ای)
  • استفاده از عکس، ویدئو، فایل صوتی و اینفوگرافی با کیفیت

در قدم بعدی باید محتوای شما سئومحور (Seo Friendly) باشد. یک محتوای سئومحور دارای مشخصات زیر است:

  • چگالی مناسب کلمات کلیدی
  • توزیع مناسب کلمات کلیدی
  • حضور کلمه کلیدی اصلی در عنوان و برخی از زیر عنوان‌ها
  • حضور کلمات کلیدی در اولین و آخرین پاراگراف محتوا
  • فشرده‌سازی حجم تصاویر و ویدئوها
  • استفاده از تگ‌های عنوان و Alt برای تصاویر با استفاده از کلمات کلیدی

فراموش نکنید که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوا به سئو موسسه زبان شما آسیب می‌زند.

لینک سازی در سایت آموزشگاه زبان

لینک­سازی برای سئو سایت آموزشگاه زبان ، شامل چندین بخش می‌شود. ابتدا باید لینک‌های داخلی سایت خود را سئومحور کنید. این کار را با استفاده از کلمات کلیدی که برای صفحات مختلف وب‌سایت خود در نظر گرفته‌اید، انجام دهید. برای آدرس (url) صفحات وبلاگ نیز همین رویه را در پیش بگیرید.

از کلمات واضح و مشخص برای ساختن پیوندهای دائمی یا پرمالینک (Permalink) استفاده کنید. به یاد داشته باشید که پرمالینک آن چیزی است که برای ارجاع به یک صفحه مشخص استفاده می‌شود و ثابت است. این عبارت، نباید چندان طولانی یا وابسته به عوامل متغیری مانند تاریخ و غیره باشد.

ایجاد پیوندهای داخلی و خارجی

نوع دیگر لینک­سازی، لینک­سازی داخلی است که به‌منظور ارجاع کاربر از یک صفحه به صفحه دیگر در سایت، استفاده می‌شود. این کار در حین تولید محتوا و در صفحات مختلف سایت باید انجام شود. به‌این‌ترتیب، می‌توانید از یک کاربر برای چندین صفحه خود، ترافیک گرفته و او را به صفحاتی که منجر به فروش یا تماس می‌شوند، هدایت کنید.

درصورتی‌که لینک قرار داده‌شده در هر صفحه از وب‌سایت به یک سایت دیگر ارجاع داده شود؛ به آن لینک، لینک خارجی می‌گویند. مهم این است که در درست کردن لینک‌های داخلی و خارجی، مرتبط بودن با موضوع اصلی محتوا و استفاده از انکرتکست (Ancher Text) مناسب برای درست کردن لینک را در نظر داشته باشید.

بک لینک سازی برای سایت آموزشگاه زبان

در سئو سایت آموزشگاه زبان خود باید حتما روی گرفتن لینک از دیگر وب‌سایت‌ها تمرکز ویژه داشته باشید. تعامل با دیگر وب‌سایت‌ها، قرار دادن لینک صفحات فرود (Landing Pages) در شبکه‌های اجتماعی، حضور در فروم­های معتبر و ایجاد حساب کاربری در سایت‌های فروش، ازجمله روش‌های بک­ لینک ­سازی هستند. چنین اقدامی در حوزه سئوی خارجی قرار می­گیرد.

سئو محتوایی سایت آموزشگاه زبان

 

سئو فنی سایت آموزشگاه زبان

علاوه بر اقداماتی که در خصوص تولید محتوا و لینک­سازی‌های داخلی باید انجام دهید، سئو سایت آموزشگاه زبان شما نیازمند انواع اقدامات فنی نسبتا پیچیده‌تری نیز هست. در اینجا چهار اقدام فنی اصلی در این زمینه را بررسی می‌کنیم.

افزایش سرعت سایت

سرعت سایت، آموزشگاه شما نقش مهمی در سئوی آن ایفا می‌کند. این فاکتور از سال 2018 توسط گوگل در رده‌بندی سایت‌ها در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این، یک وب‌سایت سریع، تجربه بهتری برای کاربر رقم می‌زند و مدت‌زمان حضور وی در سایت را بالا می‌برد. پایین بودن سرعت سایت، سبب افزایش نرخ پرش (Bounce Rate) خواهد شد که در سئو آموزشگاه زبان شما تاثیر منفی محسوب می‌شود.

کدنویسی مناسب سایت، استفاده از هاست­های با سرعت بالا و برطرف کردن اشکالات داخلی، از عوامل موثر در سرعت هستند. ابزارهای مختلفی مانند GTmetrix می‌توانند شاخص‌های سرعت سایت را به شما گزارش کنند.

نقش واکنش‌گرا بودن سایت در سئو

واکنش‌گرایی (Responsive) به معنی ظاهر شدن مناسب سایت در دستگاه‌های مختلف اعم از موبایل، تبلت و کامپیوتر است. ازآنجاکه امروزه 60 درصد از ترافیک جهانی وب از طریق موبایل، مصرف می‌شود. واکنش‌گرایی یکی از عوامل مهم در سئو سایت آموزشگاه زبان به شمار می‌رود.

قالب‌بندی نادرست سایت منجر به مشکلاتی مانند کار نکردن دکمه‌ها، اسکرول و به‌هم‌ریختگی متون و تصاویر در دستگاه‌های هوشمند می‌شود. لیمس علاوه بر ارائه نرم افزار مدیریت آموزشگاه زبان، با طراحی سایت آموزشگاه زبان متناسب با معیارهای گوگل، به شما کمک می‌کند که حضوری حرفه‌ای در فضای آنلاین داشته باشید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد معیارها و ضرورت ساخت یک سایت آموزشگاه زبان حتما مقاله «چرا آموزشگاه زبان به وب سایت نیاز دارد؟» را بخوانید.

استفاده از SSL

SSL، یک فناوری امنیتی است که یک پیوند رمزنگاری‌شده بین وب­سرور سایت و مرورگر کاربر ایجاد می‌کند. تمامی سایت‌هایی که در ابتدای آدرس HTTPS دارند از گواهینامه SSL استفاده می‌کنند. گوگل در سال 2014 اعلام کرد که در رتبه‌بندی‌های خود، وب‌سایت‌های امن( دارای HTTPS) را بر دیگر وب‌سایت‌ها ترجیح می­دهد.

این خدمات را می‌توانید از شرکت‌های ارائه‌دهنده گواهی‌نامه‌های SSL دریافت کنید. هرچند امروزه دیگر ارائه‌دهندگان هاست، این خدمات را نیز به‌صورت پیش‌فرض عرضه می‌کنند.

دیگر اقدامات لازم در سئوی فنی

دیگر مواردی که باید در سئو سایت آموزشگاه زبان خود از نظر فنی انجام دهید، عبارت‌اند از:

  • پیدا کردن و جلوگیری از انتشار محتوای تکراری با غیرفعال کردن Session ID ها و استفاده از تگ کنونیکال (Canonical Tag)
  • ساختن نقشه سایت XML که درواقع، فایلی است که به موتورهای جستجو نقشه­ای برای خزیدن در صفحات وب‌سایت می­دهد.
  • فعال کردن AMP که کمک می‌کند، محتوای شما در دستگاه‌های موبایل با سرعت بیشتری بارگذاری شود.
  • نشانه‌گذاری محتوا با تگ متادیسکریپشن، ایجاد امکان امتیازدهی توسط کاربران، قیمت محصولات و خدمات.
  • ثبت کردن سایت در گوگل ­سرچ­ کنسول (Google Search Console) و بینگ ­وب­مستر (Bing Webmaster) که ابزارهای رتبه‌بندی رایگان گوگل و مایکروسافت هستند و سایت شما را به این موتورها معرفی می‌کنند.

سئوی فنی سایت

 

سئو سایت آموزشگاه زبان چقدر طول می کشد؟

برعکس سایر روش‌های بازاریابی آنلاین، نباید از سئو، انتظار بازدهی سریع و کوتاه‌مدت داشته باشید. بهینه سازی سایت آموزشگاه زبان ، پروسه‌ای طولانی است که استمرار در تولید محتوا، شرط اول موفقیت در آن است. استخراج کلمات کلیدی، تهیه نقشه تولید محتوا و انتشار منظم محتوا، همگی مراحل وقت‌گیری هستند.

سئوی فنی سایت آموزشگاه نیز بلافاصله انجام نمی‌شود. معمولا برای موتورهای جستجو چند هفته‌ای طول می‌کشد که نقشه سایت شما را بررسی و صفحات آن را فهرست کنند. در این بین، باید زمانی را هم برای رفع کردن اشکالات و خطاهای احتمالی در نظر بگیرید. 

سئو سایت آموزشگاه زبان در یک نگاه

امروزه، اهمیت بحث آموزش آنلاین سبب شده است که آموزشگاه‌های زبان، رقابت شدیدی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با یکدیگر داشته باشند. برای محقق شدن این هدف، سئو، مهم‌ترین اقدامی است که باید انجام شود. بهینه سازی سایت آموزشگاه زبان به گرفتن ترافیک با کیفیت و افزایش تعداد زبان آموزان منجر می‌شود.

سئو سایت آموزشگاه زبان دارای مراحلی مختلفی از سئوی داخلی، خارجی و فنی است. سئوی داخلی بر تولید محتوا با معیارهای کاربرپسند و سئومحور تکیه دارد. سئوی خارجی به اقدامات خارج از وب‌سایت برای گرفتن ترافیک گفته می‌شود که نمونه آن، بک­لینک ­سازی است. درنهایت، سئوی فنی به مجموعه اقدامات لازم برای افزایش سرعت و امنیت سایت، سازگاری با انواع دستگاه‌ها و معرفی شدن به موتورهای جستجو برای خزش، گفته می‌شود.

لیمس با طراحی یک سایت واکنش‌گرا زمینه را برای فعالیت آموزشگاه زبان شما فراهم می‌کند. علاوه بر این کارشناسان لیمس در طول مسیر رشد وب‌سایت آموزشگاه زبان در کنار شما هستند و خدمات مختلفی را به شما ارائه خواهند کرد.

نظرات

تیم لیمس

شما می توانید برای ارتباط با واحد فروش لیمس با شماره های زیر تماس بگیرید:

0902-202-4949031-91091022

اگر در مورد خرید لیمس نیاز به مشاوره دارید، اطلاعاتتون رو وارد کنید تا با شما تماس بگیریم: