جدیدترین ویدئو های آموزشی لیمس

بازاریابی پیامکی برای آموزشگاه زبان
03 آبان 1400

بازاریابی پیامکی برای آموزشگاه زبان

چند سال پیش تصمیم گرفتم مدرک آیلتس را بگیرم. چند کتاب خریدم و منابع اینترنتی مختلفی را دسته‌بندی کردم تا به‌صورت منظم انگلیسی بخوانم. اما بعد از یک مدت امروز و فردا کردن، به این نتیجه رسیدم که باید در یک دوره‌ی آیلتس ثبت‌نام کنم تا شاید بتوانم به‌صورت منظم زبان بخوانم. یک روز ساعت حوالی شش عصر بود و من خسته از کار، در حال گشتن در اینترنت بودم که پیامکی برای من ارسال شد:

شروع دوره آزمون آیلتس

برای تعیین سطح رایگان، کلیک کنید.

آموزشگاه زبان ....

من این آموزشگاه زبان را می‌شناختم. چند سال پیش در دوره مکالمه این آموزشگاه شرکت کرده بودم. پس، کلیک کردم و برای تعیین سطح درخواست دادم و همین دوره به من کمک کرد همان سال، آیلتس را با نمره هفت و نیم بگیرم.

آموزشگاه‌های زبان گاه آنقدر برای تبلیغات به سراغ کمپین‌ها و طرح‌های پرهزینه و پیچیده می‌روند که از یک بازاریابی پیامکی ساده غافل می‌شوند. در حالی‌که اگر بازاریابی پیامکی در زمان مناسب با محتوای مناسب و مخاطب صحیح انجام شود، از بهترین و ارزان‌ترین روش تبلیغات است.

در این مقاله در ادامه راه‌هایی که پیش از این برای بازاریابی و تبلیغات آموزشگاه‌های زبان شرح داده شد قصد داریم بازاریابی پیامکی و نقش آن در بازاریابی و تبلیغات آموزشگاه‌های زبان را معرفی و بایدها و نبایدهای آن را بیان کنیم.

فهرست مطالب : 

چرا باید از بازاریابی پیامکی در آموزشگاه زبان استفاده کنیم؟

بازاریابی پیامکی در آموزشگاه زبان چه کاربردی دارد؟

نکات مهم در بازاریابی پیامکی برای آموزشگاه‌های زبان

نکات مهم در انتخاب مخاطبان در بازاریابی پیامکی

نکات مهم در انتخاب زمان ارسال پیامک

چرا باید از بازاریابی پیامکی در آموزشگاه زبان استفاده کنیم؟

امروزه با توسعه اینترنت و افزایش کاربران اینترنتی، راهکارهای تبلیغاتی آنلاین به تبلیغات آفلاین مانند بنر تبلیغاتی، چاپ تراکت و بروشور و ... اضافه شده است. اما بازاریابی پیامکی، از روش‌های تبلیغاتی است که عمر بیشتری نسبت به تبلیغات آنلاین دارد و احتمال دارد عمر آن به زمانی برسد که امکان ارسال متن با گوشی همراه ممکن شد.

بازاریابی پیامکی برای آموزشگاه زبان

همیشه شنیده‌ایم که: بهترین روش بازاریابی، روشی است که متناسب با مخاطبان هدف انتخاب شده باشد و هزینه‌ی جذب مشتری (CAC) با آن روش، کمترین میزان ممکن باشد و در عین حال بالاترین میزان بازگشت سرمایه (ROI) را داشته باشد. بازاریابی پیامکی به چند دلیل برای آموزشگاه‌های زبان، روشی مناسب است:

  • هزینه‌ی کم ارسال پیامک

ارسال پیامک به زبان‌آموزان به قصد تبلیغات یا اطلاع رسانی، ارزان‌ترین روش است. هزینه ارسال هر پیامک به نوع پنل پیامکی که تهیه کرده‌اید بستگی دارد. اغلب هزینه ارسال هر پیامک بین 20 تا 40 تومان است. به همین دلیل ارسال پیامک به زبان‌آموزان برای اطلاع‌رسانی تغییرات کلاس یا آزمون، به صرفه‌تر و سریع‌تر از تماس تلفنی با آن‌ها است.

  • استفاده آسان از پنل‌های پیامک

پنل پیامک، پنلی است که از شرکت‌های خدمات ارسال پیامک تهیه می‌شود. نوشتن متن پیامک، ثبت لیست مخاطبان و ارسال پیامک در این پنل‌ها واقعا ساده است. اگر فعالیت و تبلغات در شبکه اجتماعی یا استفاده از ایمیل مارکتینگ و گوگل ادز نیاز به متخصص دارد؛ اما بازاریابی پیامکی آسان است و با رعایت چند نکته، خودتان می‌توانید بازاریابی پیامکی را برای آموزشگاه زبان انجام دهید.

  • سرعت بالای ارسال پیامک

تصور کنید که روز آخر ثبت‌نام یکی از دوره‌های آموزشگاه شما است ولی تعداد شرکت‌کنندگان دوره به حد نصاب نرسیده است. سریع‌ترین و بهترین روش تبلیغات در این حالت، ارسال پیامک است. حداکثر یک ساعت بعد از زمان ارسال پیامک‌ها، تمام پیامک‌ها به مخاطبانِ علاقمند به یادگیری زبان رسیده است. آمار نشان می‌دهد 95 درصد پیامک‌ها در 15 دقیقه اول خوانده می‌شوند؛ پس چند ساعت بعد ظرفیت دوره‌تان تکمیل شده است.

  • بی نیازی از اینترنت و گوشی هوشمند

با وجود اینکه اینترنت و گوشی هوشمند در زندگی اکثر ما جاری است؛ اما همچنان افرادی وجود دارند که همیشه به اینترنت دسترسی ندارند یا از گوشی هوشمند استفاده نمی‌کنند. بازاریابی پیامکی، راه ارتباطی خوبی با این قشر از جامعه است.

  • امکان شخصی‌سازی پیامک

بسیاری از روش‌های تبلیغات، امکان شخصی سازی تبلیغ را ندارند. یعنی یک تبلیغ کلیکی، صرفا در گوشه صفحه نمایش همه‌ی افراد به صورت یکسان ظاهر می‌شود. اما پیامک این قابلیت را دارد که در متن آن نام مخاطب آورده شود و پیامک، شخصی‌سازی شود. پیامک‌هایی که در ابتدای آن، مخاطب را با نامش صدا می‌زند؛ تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی دارد.

  • قابلیت محاسبه میزان تاثیرگذاری و تحلیل بازخورد مخاطب

در روش‌های تبلیغاتی دیگر مانند تبلیغات بنری یا پخش تراکت و ... این امکان وجود ندارد که به طور دقیق افراد جذب شده را محاسبه کنید. اما اغلب پنل‌های پیامکی تعداد پیامک‌های رسیده و باز شده را گزارش می‌دهند. اگر دعوت به اقدام را به صورت یک لینک در پیامک قرار دهید؛ تعداد افرادی که کلیک کرده‌اند و بعد ثبت‌نام کردند؛ قابل ردگیری است.

تحلیل کمپین بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی در آموزشگاه زبان چه کاربردی دارد؟

ارسال پیامک در آموزشگاه‌های زبان با دو هدف کلی انجام می‌شود: 1. بازاریابی و تبلیغات 2. ارتباط با زبان‌آموزان.

ارسال پیامک ارزانترین و سریع‌ترین راه ارتباط با زبان آموزان است. به طوری‌که بسیاری از آموزشگاه‌های بزرگ کشور، نرم افزار مدیریت آموزشگاه زبان را با یک پنل ارسال پیامک هماهنگ کرده‌اند. در این حالت، بسیاری از امور مانند اطلاع‌رسانی تغییر زمان برگزاری کلاس یا دیرکرد شهریه به صورت خودکار با یک پیامک انجام می‌شود. کاربردهای ارسال پیامک در آموزشگاه زبان موارد زیر هستند:

  • شناساندن آموزشگاه

در این نوع پیامک هدف، آشنایی افراد با آموزشگاه و زمینه فعالیت آن است. اگر آموزشگاه زبان شما به تازگی تاسیس شده است؛ می‌توانید از امکان ارسال پیامک به ساکنان منطقه‌ای که آموزشگاه در آن واقع است، استفاده کنید. اگر آموزشگاه شما، شعبه‌ی جدید افتتاح کرده است یا نقل مکان داشته است، ارسال پیامک به ساکنان منطقه، به شناخته شدن شما کمک خواهد کرد.

  • اطلاع‌رسانی شروع ثبت‌نام دوره‌های آموزشگاه

ارسال پیامک به زبان‌آموزان قبلی و فعلی روش مناسبی برای تبلیغ دوره‌های آموزشی است. با این روش زبان‌آموزان قبلی شما با صرف هزینه‌ی اندک، دوباره جذب آموزشگاه شما می‌شوند. برای اطلاع‌رسانی در مورد دوره‌ها، ارسال پیامک به تفکیک سن و محل سکونت نیز ممکن است مفید باشد. اما این نوع ارسال پیامک، بازدهی بالایی ندارد و ممکن است جزء اسپم به حساب بیاید.

  • ارسال پیامک‌های شخصی برای زبان‌آموزان آموزشگاه

این نوع پیامک‌ها به طور مستقیم کارکرد بازاریابی ندارند؛ اما در وفادارسازی زبان‌آموز و ایجاد ارتباط عمیق با آن‌ها بسیار کاربردی است. تبریک تولد، سالگرد ازدواج یا سایر مناسبت‌ها به زبان‌آموزان و همکارانِ آموزشگاه، احساس نزدیکی در آن‌ها ایجاد و پیام ارزشمند بودن را به آن‌ها منتقل می‌کند.

همچنین با ارسال پیامک می‌توانید تغییر زمان کلاس یا آزمون، دیرکرد شهریه و نمره آزمون را اطلاع رسانی کنید.

ارسال پیام شخصی در بازاریابی پیامکی

  • ارسال پیامک در کنار سایر روش‌های تبلیغات

زمانی که برنامه‌ی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی در حال اجرا دارید، می‌توانید با ارسال پیامک به زبان‌آموزان آموزشگاه، آن‌ها را به شرکت در برنامه یا مسابقه دعوت کنید. به طور کلی ارسال پیامک باعث می‌شود کمپین‌های تبلیغاتی یا تخفیفی شما بیشتر دیده شود و نتایج بهتری بگیرید.

  • برگزاری نظرسنجی

با اتمام دوره‌ی آموزشی، مایلید که نظر شرکت‌کنندگان را نسبت به دوره بدانید؟ یک پیامک ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید روی لینک کلیک کنند و به سوالات پاسخ دهند.

نکات مهم در بازاریابی پیامکی برای آموزشگاه‌های زبان

تا به اینجا، بارها گفتیم که بازاریابی پیامکی بازدهی بالایی دارد. اما آیا هر ارسال پیامک انبوهی، یک بازاریابی پیامکی موفق است؟

 هر پیامکی که ارسال می‌شود چند بخش دارد: متن پیامک، مخاطب، زمان ارسال پیامک. در هر یک از این موارد، باید نکاتی را رعایت کرد تا بازاریابی پیامکی با موفقیت انجام شود:

نکات مهم در نگارش متن پیامک

  • متن پیامک را ترغیب کننده بنویسید.

  • محتوای پیامک را شخصی‌سازی کنید. یعنی مخاطب را با نام وی خطاب کنید و محتوا را متناسب با او بنویسید.

  • در پیامک یک پیشنهاد جذاب و لحظه‌ای قرار دهید تا مخاطب احساس کند پیامک، حاوی ارزش ویژه‌ای است.

  • کوتاه بنویسید. با توجه به محدودیت کاراکتر که در پیامک وجود دارد؛ بهتر است در هر پیامک تنها بر یک هدف تمرکز کنید.

  • لحن پیامک را متناسب با مخاطبان انتخاب کنید. اگر برای همکاران پیامک می‌فرستید، لحن عامیانه چندان مناسب نیست.

  • نام آموزشگاه خود را در پیامک بنویسید.

  • دعوت به اقدام را فراموش نکنید. در هر پیامک تنها یک دعوت به اقدام قرار دهید و آن را شفاف و واضح بنویسید.

نکات مهم در انتخاب مخاطبان در بازاریابی پیامکی

  • برای ارسال پیامک از لیست مخاطبان که برخی شرکت‌ها ارائه می‌کنند؛ استفاده نکنید.

  • بانکی از اطلاعات زبان‌آموزان و همکاران قبلی و فعلی خود تهیه و نگهداری کنید. از این بانک برای ارسال پیامک استفاده کنید.

  • به علائق مخاطب خود توجه کنید و متناسب با آن پیامک ارسال کنید. یعنی به زبان‌آموزِ دوره آلمانی آموزشگاه، پیامک تبلیغاتی دوره مکالمه انگلیسی ارسال نکنید.

نکات مهم در انتخاب زمان ارسال پیامک

در برخی از کشورها، قوانینی برای زمان ارسال پیامک تبلیغاتی تعیین شده است. در کشور ما چنین قانونی وجود ندارد. اما با توجه به اینکه به دنبال بیشترین درگیری مخاطبان با پیامک هستیم؛ پس باید در زمان مناسب پیامک ارسال کنیم. اما زمان مناسب چه وقت است؟

زمان مناسب ارسال پیامک، به مخاطبان کسب‌و‌کار شما بستگی دارد. اگر مخاطبان پیامک، همکاران شما هستند بهترین زمان ارسال در ساعات اولیه صبح یعنی هشت تا نه صبح است. اگر مخاطب شما زبان‌آموزان هستند پنج تا شش بعد‌ازظهر زمان خوبی برای ارسال پیامک است. خوشبختانه اغلب پنل‌های ارسال پیامک، امکان تنظیم ساعت ارسال پیامک را دارند.

و در پایان باید گفت

ارسال پیامک در آموزشگاه‌های زبان، راه حلی برای ارتباط با زبان‌آموزان و بازاریابی است. بدون شک اغلب آموزشگاه‌های زبان برای اطلاع‌رسانی به زبان‌آموزان پیامک ارسال می‌کردند. اما حالا زمان این است که به ارسال پیامک به عنوان ابزار بازاریابی نگاه کنید. با رعایت اصول ارسال پیامک و خودداری از ارسال اسپم، نتایج خوبی را از بازاریابی پیامکی خواهید گرفت. خوشحال می‌شویم اگر سوال‌ها و تجربه‌های خود را در ارتباط با بازاریابی پیامکی در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات

تیم لیمس

شما می توانید برای ارتباط با واحد فروش لیمس با شماره های زیر تماس بگیرید:

0902-202-4949031-91091022

اگر در مورد خرید لیمس نیاز به مشاوره دارید، اطلاعاتتون رو وارد کنید تا با شما تماس بگیریم: