جدیدترین ویدئو های آموزشی لیمس

آموزشگاه‌های زبان تبلیغات را از کجا شروع کنند؟ راهنمای کاربردی و دقیق(بخش اول)
04 مهر 1400

آموزشگاه‌های زبان تبلیغات را از کجا شروع کنند؟ راهنمای کاربردی و دقیق(بخش اول)

با افزایش رقابت تبلیغات آموزشگاه‌ها و موسسات آموزش زبان در فضای آنلاین، دیده‌شدن در نتایج جستجوها هر روز سخت‌تر می‌شود. موسسات آموزشی کوچک مثل آموزشگاه‌های زبان، به دلیل داشتن بخش کوچک و تخصصی بازار آموزش، بیشتر ممکن است در این بازار پررقابت دیده نشوند.

با این وجود، با صرف مبلغ کمی برای تبلیغ در موتورهای جستجو، موسسه آموزش زبان در نتایج گوگل یا شبکه‌های اجتماعی در جایگاه خوبی به نمایش درمی‌آید. با انجام تحقیقات کامل، هدف‌گیری استراتژیک و کمپین تبلیغاتی چند‌زبانه، آموزشگاه‌های زبان می‌توانند بیشتر ورودی و کاربرد متناسب با اهداف خود داشته باشد. یک استراتژی تبلیغاتی آنلاینِ موثر نه تنها بازدهی بیشتر را در نرخ بازگشت سرمایه (Return on Investment) دارد، بلکه دانش‌آموزان و زبان‌آموزان بیشتری را به موسسه جذب می‌کند.

با خواندن این مقاله، که در دو بخش تنظیم شده است، یاد می‌گیریم چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق را طراحی کنیم و آن‌را متناسب با اهداف موسسه و آینده دانش‌آموزان، رشد دهیم. 

فهرست:

1- تبلیغات در موتورهای جستجو برای آموزشگاه‌های زبان

2- تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با کلید واژه‌هایی نظیر آموزش و یادگیری زبان

3-  انتخاب موتورهای جستجوی مناسب برای انجام تبلیغات

4- بخش‌بندی بازار هدف در تبلیغات گوگل ادز و کلیکی برای آموزشگاه‌های زبان

 

اصول تبلیغات برای آموزشگاه‌های آموزش زبان

تبلیغات در موتورهای جستجو برای آموزشگاه‌های زبان

انتخاب موتورهای جستجو برای تبلیغات، مزیت قابل توجه و مهم در دسترس بودن امکان آشنایی با موسسه شما را برای کسانی که به دنبال دوره‌های آموزش زبان می‌گردند، فراهم می‌کند. 

افرادی که قرار است در آینده عضوی از آموزشگاه زبان شما باشند، احتمالا پیش از شرکت در دوره‌های آموزشی و برگزیدن مکان و یا دوره‌ای خاص و ثبت کردن نهایی آن، تحقیقات گسترده‌ای را انجام می‌دهند؛ به‌خصوص اگر درحال نقل مکان به جایی جدید باشند قطعا موتورهای جستجو را برای انجام تحقیقات در باب آن مکان انتخاب می‌کنند. 

با این حال، اگر تبلیغات مربوط به آموزشگاه شما در اولین صفحه نتایج جستجو، ظاهر نشود احتمال این وجود دارد که از چشمان جستجوگران دورمانده و از دست برود. با استفاده از تبلیغات موتور جستجو می‌توانید اطمینان حاصل کنید که ارزشمندترین زبان‌آموزان آینده شما در معرض دیدن تبلیغات آموزشگاه شما قرار می‌گیرند. در اینجا نکاتی برای راهنمایی و کمک به شما آورده شده است تا بتوانید با استفاده از آن‌ها در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با کلید واژه‌هایی نظیر آموزش و یادگیری زبان 

هر کمپین تبلیغاتی موفق در موتورهای جستجو با مطالعه کامل بر روی کلمات کلیدی آغاز می‌شود. کلمات کلیدی انتخابی شما، هزینه‌ای که به ازای هر کلیک پرداخت می‌شود را تعیین کرده و سبب می‌شود تا اثرگذاری تبلیغ با اهداف شما همسو شود.  

مثال: برخی از کلمات کلیدی متداول در آموزشگاه‌های زبان انگلیسی مانند " کلاس تافل "، " کلاس ielts "، " آموزش تخصصی زبان انگلیسی" نسبتاً گسترده هستند، در حالی که برخی دیگر، مانند "دوره‌های کوتاه تابستانی آموزش زبان انگلیسی"، به دنبال برنامه خاص‌تر و جزئی‌تری هستند. بودجه آموزشگاه شما و اهداف تبلیغاتی آن، تعیین می‌کنند که کدام کلمات کلیدی را برگزیده و از آن استفاده کنید.

در جدول زیر سعی شده است با استفاده از ابزارهای مهم تحقیق کلمات کلیدی، برخی از مهم‌ترین کلمات کلیدی حوزه آموزش زبان انگلیسی و آموزشگاه‌های زبان استخراج شود. قطعا پروسه استخراج کلمات کلیدی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین مراحل سئوی سایت، پیچیده‌ و زمان‌بر است و انتخاب آن نیاز به جلسات بین صاحب کسب و کار و مدیران آموزشگاه و همچنین سئوکار دارد.

 

ابزارهای مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند کلمات کلیدی مناسب آموزشگاه خود را بیابید، اما برای شروع و به عنوان معرفی یکی از بهترین‌ها می‌توان از"google ads keyword planner" نام برد. این برنامه و ابزار تبلیغاتی، لیستی جامع از کلمات کلیدی مربوطه، همراه با حجم جستجوی ماهانه آنها، سطح رقابت و میانگین پیشنهادات به ازای هر کلیک برای انجام تبلیغات گوگل ادز برای هر یک را ارائه می دهد. 

مثال: پس از تایپ کلمات کلیدی نظیر "آموزشگاه زبان"، "آموزش زبان انگلیسی"، "آزمون تافل" و... در "keyword planner " اطلاعات دقیقی از قیمت و سرچ ماهانه کلمه به ما نشان داده می شود. این ابزار همچنین تعداد زیادی کلمه کلیدی مرتبط را به عنوان پیشنهاد ارائه می‌دهد. 

انتخاب موتورهای جستجوی مناسب برای انجام تبلیغات

گوگل با دردست داشتن ۹۲٪ از سهم بازارموتورجستجو، انتخاب اول و روشنی است برای آموزشگاه‌ها آموزش زبانی که به دنبال بیشتر و بیشتر دیده شدن تبلغات خود هستند.

در دنیای بازاریابی امروز، تعریف تبلیغات در گوگل با توجه به اینکه صفحه اول گوگل حداقل ۷۱٪ کلیک‌های ترافیک جستجو را ضبط می کند، عملی است ضروری. درحالی‌که بهره بردن از استراتژی‌های بهینه‌سازی جستجو کمک می‌کند تا در رقابت تبلیغاتی عقب نمانید، بهره جستن از گوگل نیز سبب خواهد شد تا در این رقابت، در دید بودن موسسه خویش را تضمین کرده و پایدار بمانید.

مثال: هر کسی که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی به شیوه آکسفورد باشد، با سرچ لغات "آموزش زبان انگلیسی به شیوه آکسفورد" با سایت "دیاکو"(Diako.ir) مواجه خواهد شد. این نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری استراتژیک این موسسه روی این کلمه کلیدی بلند(long tail)  هست.

 

 

اگر به دنبال ایجاد تنوع در استراتژی‌های تبلیغاتی خود می‌گردید، استفاده از تبلیغات در "BING" نیز گزینه‌ای سودمند است. با اضافه کردن تبلیغات خود به این موتور جستجو می‌توانید درخواست‌های بیشتری را ایجاد کنید. حیطه دسترسی "BING" کوچکتر از گوگل است اما کلمات کلیدی در آن ارزان‌تر حساب می‌شوند و هزینه کلی پرداخت به ازای هر کلیک کمتر خواهد بود. این بدین معنی است که شما در این پلتفرم می‌توانید فرصت‌های تبلیغاتی بزرگی را کسب کنید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که کاربران بینگ در درجه اول در ایالات‌متحده قرار دارند و عموما جامعه آماری آنان از کسانی که از گوگل استفاده می‌کنند بیشتر است. کاربرد "BING" را باید بر اساس جمعیت هدف خود بسنجید؛ بر این اساس هم می‌تواند برایتان سودمند بوده و هم می‌تواند نباشد.

موتور جستجوی bing

 

اگر چین یکی از بازارهای هدف شما باشد، شما باید موتور جستجویی به‌جز بینگ و گوگل را انتخاب کنید؛ چون این دو موتور جستجو در چین ممنوع هستند. شما برای بازار هدف چین می‌توانید موتور جستجو "BAIDU"  را انتخاب کنید. این موتور جستجو در چین معادل گوگل در باقی نقاط جهان است. "BAIDU" نیز فرصت تبلیغات را برای کاربران فراهم می‌کند و امکاناتی مشابه با گوگل دارد؛ تنها تفاوت آن قابلیت افزودن عکس است که این امکان در گوگل میسر نیست.

موتور جستجوی baidu

 

اگر بخواهید کمپین تبلیغاتی خود را در "بایدو" راه بیندازید، متوجه تفاوت این پلتفرم با باقی پلتفرم‌ها خواهید شد. لازمه تبلیغات در بایدو ثبت شرکتتان در بخش تجارت آن است که این امر ارائه اسناد متعددی به زبان چینی، پرداخت هزینه و پیش‌پرداخت و یا رجوع به یکی از نمایندگی‌های آن است. 

بخش‌بندی بازار هدف در تبلیغات گوگل ادز و کلیکی برای آموزشگاه‌های زبان

در حالی که کلمات کلیدی انتخابی شما، بزرگ‌ترین عامل تاثیرگذار بر کسانی است که قرار است با تبلیغات شما مواجه شوند، موتورهای جستجو گزینه‌های هدف‌گیری مختلفی را ارایه می‌دهند؛ گزینه‌هایی مانند سن، جنسیت، و موقعیت مکانی که باید در هنگام ساخت و به اشتراک گذاشتن تبلیغات، مورد توجه قرار بگیرند. 

از میان این عوامل، "موقعیت مکانی" را می‌توانیم مهم‌ترین عامل در روند تبلیغات گوگل ادز و کلیکی بدانیم. با گسترش مخاطبان و زبان‌آموزان آموزشگاه و موسسه آموزش زبان، آموزشگاهی موفق خواهد بود که طیف جغرافیایی وسیع‌تری را در نظر گرفته و در آن فعالیت بکند.

 

سئوی لوکال یا محلی برای آموزشگاه زبان

سئوی محلی به دیده‌دن آموزشگاه شما در نتایج جستجو کمک زیادی می‌کند.

 

مثال: با تبلیغات گوگل، شما میتوانید مکان‌های مختلفی را با ویژگی‌های گوناگون انتخاب کنید و یا تبلیغات خود را بر آن نواحی متمرکز سازید.

 با تیم آموزشگاه و نمایندگان آن در مورد اینکه کدام مخاطبان از نظر اولویت ثبت نام بیشتر اهمیت دارند صحبت کنید. این اولویت‌ها و ایده‌آل‌های گزینشی می توانند کاملا بومی و محلی باشند، در شهرهای به‌خصوصی زندگی کنند، از مناطق زبانی خاصی باشند و یا شاید ترکیبی از تمام این عوامل باشند.

برای مثال اگر فرض کنیم که افرادی با زبان مادری ترکی/آذری تعداد زیادی از مخاطبان بالقوه و استراتژیک شما را تشکیل می‌دهند، شما می‌توانید با هدف قرار دادن دانشجویانی که برای ادامه تحصیل قصد مهاجرت به ترکیه را دارند، تبلیغات خود را سمت و سو بدهید. شاید شما متوجه شوید که به‌سرعت از جانب این مخاطبان نتایجی دریافت نمی‌کنید، اما امر مهم، گستردگی فرایند تبلیغاتی شما است که بسط داده شده و ممکن است شانس بهتر و بیشتری را برای هدف قرار دادن شهرهای مهم آذری/ترکی زبان داشته باشید.

درحالیکه هدف‌گذاری تنها عامل موثر در موتورهای جستجو نیست، اما توجه به آن برای گسترش نرخ بازگشت سرمایه(ROI) بسیار حائز اهمیت است. 

در بخش دوم این مقاله، به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برای آموزشگاه زبان، می‌پردازیم.

 

منبع: Essentials of Language School Adverting

نظرات

تیم لیمس

شما می توانید برای ارتباط با واحد فروش لیمس با شماره های زیر تماس بگیرید:

0902-202-4949031-91091022

اگر در مورد خرید لیمس نیاز به مشاوره دارید، اطلاعاتتون رو وارد کنید تا با شما تماس بگیریم: