جدیدترین ویدئو های آموزشی لیمس

چگونه برای آموزشگاه زبان از گوگل زبان آموز جذب کنیم؟
20 دی 1400

چگونه برای آموزشگاه زبان از گوگل زبان آموز جذب کنیم؟

یکی از راههای جذب زبان آموز از گوگل افزایش ترافیک سایت است. آموزشگاه‌های زبان از روش‌های مختلفی برای جذب زبان آموز استفاده می‌کنند، انواع مختلفی از روش‌های تبلیغاتی، برگزاری دوره‌های متنوع، به کارگیری بهترین اساتید و استفاده از به روزترین متدهای آموزشی همگی از روش‌های افزایش زبان‌آموز در آموزشگاه‌های زبان است.

در این بین، یکی از جدیدترین و موثرترین روش‌ها برای این کار، جذب ترافیک ارگانیک برای آموزشگاه زبان است. افزایش ترافیک سایت درحقیقت نوعی تبلیغ رایگان و موثر است که اثرات آن تا مدت‌ها باقی می‌ماند و اگر به درستی آن را ادامه دهید، این روند افزایشی برای ترافیک سایت، ادامه خواهد داشت. چطور می‌توان از گوگل ترافیک ارگانیگ گرفت؟ اساسا ترافیک ارگانیک چیست و چه تاثیری بر افزایش زبان‌آموز آموزشگاه دارد؟ در این مطلب به صورت کامل به موضوع افزایش ترافیک ارگانیک سایت و تاثیرات آن بر افزایش ورودی آموزشگاه زبان می‌پردازیم، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

فهرست مطالب:

ترافیک ارگانیک یعنی چه؟

چرا برای سایت آموزشگاه زبان ترافیک ارگانیک جذب کنیم؟

روش جذب زبان آموز از گوگل

 

ترافیک ارگانیک یعنی چه؟

برای اینکه ببینیم ترافیک ارگانیک سایت چیست و رسیدن به آن چه اهمیتی برای افزایش زبان‌آموز دارد، ابتدا باید به تعریف ترافیک سایت بپردازیم. ترافیک سایت به زبان ساده، تعداد بازدیدهایی است که از سایت ما انجام می‌شود. به عبارت دیگر، هرچه افراد بیشتری به سایت ما وارد شوند و از صفحات مختلف آن بازدید کنند، ترافیک سایت ما بالاتر است.

روش‌های مختلفی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد، برخی ترجیح می‌دهند با پرداخت پول و انجام تبلیغات به ترافیک بالا دست پیدا کنند. اما خوب می‌دانیم که بازدهی تبلیغات دائمی نیست. درواقع روند تبلیغات به این صورت است که ما پولی به شرکت تبلیغاتی پرداخت می‌کنیم، سایت ما در یک بازه زمانی مشخص در معرض دید کاربران اینترنت قرار می‌گیرد. در نتیجه ورودی سایت‌مان افزایش می‌یابد و با قطع تبلیغات پولی، ترافیک سایت کاهش پیدا می‌کند.

بنابراین اگر قرار باشد ترافیک سایت ما از طریق تبلیغات افزایش پیدا کند، این چرخه به صورت مداوم باید تکرار شود. بدون شک این روش یکی از پرهزینه‌ترین روش‌های افزایش ترافیک سایت است، از طرفی بازدهی آن نیز کوتاه‌مدت است و به محض قطع این چرخه، ترافیک سایت دوباره افت خواهد کرد. پس راه حل چیست؟ چطور می‌توانیم بدون صرف هزینه و به صورت ماندگار، میزان رفت و آمدها به سایت‌مان را افزایش دهیم؟


در مقاله‌ی دو قسمتی «آموزشگاه‌های زبان تبلیغات را از کجا شروع کنند؟» به طور مفصل در مورد تبلیغات پولی یا هزینه‌دار مانند گوگل ادز صحبت کرده‌ایم.

علاوه بر ترافیک پولی یا تبلیغاتی، انواع دیگر از ترافیک نیز می‌تواند برای یک سایت ایجاد شود، از جمله ترافیک مستقیم، ترافیک ارجاع، ترافیک اجتماعی، و ترافیک ارگانیک. جذب ترافیک ارگانیک برای آموزشگاه زبان یکی از بهترین راههای جذب زبان آموز از گوگل است. ترافیک ارگانیک ترافیکی است که به صورت طبیعی برای سایت ایجاد می‌شود و هیچ هزینه‌ی مستقیمی برای ایجاد آن پرداخت نشده است.

جذب ترافیک ارگانیک برای آموزشگاه زبان

 

تفاوت ترافیک ارگانیک و ترافیک مستقیم

گاهی برخی افراد ترافیک ارگانیک را با ترافیک مستقیم اشتباه می‌گیرند. اینجا باید اشاره کنیم که ترافیک مستقیم هر نوع ترافیکی است که منبع یا مرجع مشخصی ندارد. درحقیقت، در ترافیک مستقیم مشخص نیست بازدیدهایی که از سایت ما صورت می‌گیرد در نتیجه کدام تلاش ما بوده است. زمانی که از این منبع آگاهی نداشته باشیم، نمی‌توانیم برای تقویت آن نیز کاری انجام دهیم.

اما ترافیک ارگانیک ترافیکی است که دقیقا حاصل نتایج موتور جستجوی گوگل است. در اینجا ما دقیقا می‌دانیم که با کار کردن بر روی چه فاکتورهایی می‌توانیم به بازدید بیشتری برای سایت خود دست پیدا کنیم. به همین دلیل است که جذب ترافیک ارگانیک برای آموزشگاه زبان تاثیر ویژه‌ای برای افزایش تعداد زبان‌آموزان دارد. 

چرا برای سایت آموزشگاه زبان ترافیک ارگانیک جذب کنیم؟

جذب ترافیک ارگانیک برای آموزشگاه زبان چه اهمیتی دارد؟ چرا آموزشگاه‌های زبان باید به طور اختصاصی برای این بخش از فعالیت‌های خود زمان بگذارند؟ به طور کلی جذب ترافیک ارگانیک دارای ۳ اهمیت ویژه است.

افزایش جذب زبان آموز

مهم‌ترین دلیل برای آنکه بر روی جذب ترافیک ارگانیک کار کنید، افزایش تعداد زبان‌آموزانی است که به موسسه شما می‌آیند. درحقیقت شما با کار بر روی این بخش از سایت خود، باعث می‌شوید افرادی که در گوگل به صورت هدفمند برای یافتن آموزشگاه زبان سرچ کرده‌اند، سایت شما را ببینند و وارد آن شوند. تصور کنید سایت آموزشگاه شما در بخش‌های مختلف به صفحه اول گوگل راه پیدا کند. به این ترتیب، هر کاربری که در گوگل موضوعات مربوط به سایت شما را سرچ می‌کند، گوگل وبسایت شما را در معرض دید او قرار می‌دهد. در نهایت اتفاقی که می‌افتد افزایش رفت و آمدها به سایت شما و بیشتر دیده شدن نام آموزشگاه‌تان است. این می‌تواند یکی از بهترین راههای افزایش زبان‌آموز در آموزشگاه‌تان باشد.    

افزایش اعتبار آموزشگاه زبان

رسیدن به ترافیک ارگانیک باعث افزایش اعتبار موسسه شما خواهد شد. هرچه افراد بیشتری شما را در فضای اینترنت ببینند، بهتر و بیشتر می‌توانند به شما و برندتان اعتماد کنند. فراموش نکنید که در حال حاضر، افراد پیش از انجام هر کاری درمورد آن در گوگل جستجو می‌کنند. تقویت این بخش از بیزنس شما، تاثیر مستقیمی بر افزایش اعتبار آموزشگاه شما خواهد گذاشت.

صرفه جویی در هزینه های آموزشگاه

بخش دیگر اهمیت افزایش ترافیک ارگانیک سایت، کاهش میزان هزینه‌های آموزشگاه است. قطعا هر آموزشگاهی نیاز دارد که به شکلی خود را به مردم معرفی کند تا از این طریق زبان‌آموزان بیشتری جذب آن شوند. جذب ترافیک ارگانیک برای آموزشگاه زبان به صرفه‌ترین روش برای این کار است. با این روش، شما نیازی ندارید هر چند وقت یک بار هزینه‌ای بابت تبلیغات سایت خود و دیده شدن نام آموزشگاه‌تان بپردازید. به جای آن، گوگل این کار را برایتان خواهد کرد.

افزایش بازدید سایت آموزشگاه زبان

 

روش جذب زبان‌آموز از گوگل

روش‌های مختلفی برای جذب ترافیک ارگانیک برای آموزشگاه زبان و به دنبال آن، افزایش زبان‌آموز در آموزشگاه وجود دارد. به طور خلاصه برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت، باید سایت خود را سئو کنید، به عبارت دیگر، موتور جستجوگر گوگل را برای سایت خود بهینه کنید. در ادامه به مهم‌ترین روش‌ها برای جذب ترافیک ارگانیک برای آموزشگاه زبان اشاره می‌کنیم.

محتوای با کیفیت خلق کنید

اساسی‌ترین روش برای جذب ترافیک ارگانیک تولید محتوای خلاقانه و باکیفیت است. تلاش کنید با استفاده از خلاقیت، مهارت‌ها و امکاناتی که از آن بهرمند هستید، بهترین محتوای ممکن را برای سایت خود ایجاد کنید. درمورد موضوعات جذاب مرتبط با بیزنس خود در سایت‌تان بنویسید و حتما محتوای خود را سئو کنید. در محیط وردپرس چک لیست سئوی محتوا وجود دارد، می‌توانید از آن استفاده کنید. زمانی که محتوای شما سئو باشد، گوگل به سایت شما رتبه بهتری می‌دهد و آن را در معرض دید کاربران می‌گذارد.

برای تولید محتوای خلاقانه و با کیفیت، تنها به تولید محتوای متنی بسنده نکنید. می‌توانید با ساخت کلیپ‌ها، ضبط ویدیو از فضای کلاس‌ها و سایر بخش‌های آموزشگاه، انتشار تصاویر و حتی تولید پادکست‌های جذاب آموزشی باعث جذب ترافیک ارگانیک از گوگل شوید. فراموش نکنید در بحث جذب ترافیک ارگانیک، یونیک و دست اول بودن محتوا اهمیت زیادی دارد. هرچقدر محتوای شما جدیدتر باشد و تجربه کاربری بهتری بسازد، گوگل به آن بهای بیشتری می‌دهد.   

کلمات کلیدی مهم را شناسایی کنید

یکی از راه‌های افزایش ورودی از گوگل استفاده درست از کلمات کلیدی است. در حوزه کاری خود، کلمات کلیدی را شناسایی کنید، کلماتی که به صورت دقیق و روشن به گوگل نشان می‌دهند که فعالیت شما در چه زمینه‌ای است. به این ترتیب، زمانی که کاربر درمورد آن موضوع سرچ می‌کند، گوگل محتوای سایت شما را به او نشان خواهد داد. درحقیقت با استفاده از این واژگان، به گوگل سرنخی می‌دهید تا کاربران را به سمت سایت شما هدایت کند.  

در زمینه فعالیت آموزشگاه‌های زبان کلیدواژه‌هایی همچون آموزشگاه زبان، آموزشگاه زبان انگلیسی، آموزش زبان، آموزش زبان انگلیسی، یادگیری زبان، زبان فرانسه، زبان آلمانی از جمله پرکاربردترین کلیدواژه‌ها هستند. بنابراین در محتوایی که خلق می‌کنید حتما باید از این واژه‌های کلیدی به اندازه کافی استفاده کنید.

نیم نگاهی به رقبایتان داشته باشید

اینکه بخواهید به صورت مداوم تمرکز خود را بر روی فعالیت رقبایتان بگذارید، نه‌تنها کمکی به شما نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود از مسیر موفقیت خود هم دور شوید. اما در هر بیزنسی گاهی نیاز است که نگاهی به رقیبان خود بیاندازید تا ببینید آن‌ها چگونه فعالیت می‌کنند و از چه روش‌هایی برای افزایش زبان‌آموز بهره می‌برند. از نکات مثبت فعالیت‌های آن‌ها ایده بگیرد و سپس با استفاده از خلاقیت خود، آن‌ها را در کسب و کارتان به کار ببرید.

اگر شرایطش فراهم بود، می‌توانید حتی گاهی با رقیبان خود همکاری هم داشته باشید. اگر آموزشگاه شما نوپا است، می‌توانید به آموزشگاه‌هایی که سابقه و تجربه بیشتری در زمینه آموزش زبان دارند پیشنهاد همکاری در چند بخش مختلف را بدهید. این بستگی به نحوه فعالیت شما دارد؛ به طور مثال می‌توانید نمایشگاه، ورکشاپ یا دوره‌های مشترک برگزار کنید. سپس از این رویدادها محتوای مناسب خلق کنید و با استفاده از کلیدواژه‌های مناسب آن را در سایت خود منتشر کنید. قرار گرفتن نام آموزشگاه شما در کنار نام آموزشگاه‌های بزرگ، می‌تواند به شما در افزایش ورودی از گوگل کمک کند.  

مخاطبان خود را به استفاده از سایت آموزشگاه تشویق کنید

یکی دیگر از روش‌های افزایش ورودی سایت آموزشگاه زبان این است که مخاطبین خود را به شکل‌های مختلف تشویق کنید تا به سایت‌تان سر بزنند. می‌توانید این کار را از طریق شبکه‌های اجتماعی که در آن فعالیت دارید انجام دهید. اگر پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام شما بازدید خوبی دارند، گاهی از مخاطبین خود بخواهید که از طریق گوگل، سایت شما یا موضوعات مرتبط با سایت شما را جستجو کنند. این کار باعث می‌شود ترافیک سایت شما از گوگل افزایش پیدا کند.

جذب کاربران ارگانیک از گوگل

 

فضای سایت را جذاب کنید

برای جذب ترافیک ارگانیک برای آموزشگاه زبان بسیار مهم است که فضای سایت شما جذاب باشد. در برخی فاکتورهایی که گوگل برای رتبه‌دهی به سایت‌ها استفاده می‌کند، مدت زمان حضور کاربر در سایت است و صفحات مختلف آن را باز و مشاهده می‌کند هم اهمیت زیادی دارد. بنابراین شما باید تلاش کنید فضایی در سایت خود به وجود آورید که کاربر پس از ورود به آن، زمان بیشتری را در سایت سپری کند. می‌توانید از انواع جذابیت‌های گرافیکی، رنگ‌های شاد و البته محتوای جالب برای ساخت تجربه کاربری بهتر بهره ببرید تا به این ترتیب بتوانید رتبه بهتری از گوگل دریافت کنید.

از اسکیما و متا استفاده کنید

ارائه توضحیات مناسب در بخش توضیحات متا (Meta Description) از مواردی است که در سئو محتوای خود باید به آن دقت کنید. همچنین استفاده از کدهای اسکیما روش‌های خوبی برای این هستند که کاربران مجاب شوند بر روی سایت شما کلیک کنند. توضیحات متا، متنی کوتاه است که زیر آدرس سایت شما در گوگل نمایش داده می‌شود و نشان می‌دهد محتوای مربوطه دقیقا راجع‌به چه مواردی است. کدهای اسکیما تقریبا مشابه توضیحات متا عمل می‌کنند با این تفاوت که اطلاعات بیشتری را در اختیار کراولرهای گوگل و مخاطب قرار می‌دهند. به طور کلی هرچه این توضیحات کامل‌تر و جذاب‌تر باشند، کاربر بیشتر مشتاق می‌شود روی آدرس سایت شما کلیک کند و وارد آن شود.

لینک سازی کنید

یکی دیگر از روش‌های خوب و موثر برای افزایش ورودی سایت آموزشگاه زبان از گوگل لینک‌سازی مناسب است. در هر محتوایی که در وب‌سایت آموزشگاه ایجاد می‌کنید، باید دست کم ۲ لینک داخلی مناسب قرار دهید. یعنی از مطالبی که پیش از این در سایت‌تان منتشر کرده‌اید، در بخش‌های مرتبط محتوای جدید، لینک‌سازی کنید تا کاربر از این طریق به سایر محتوای سایت شما سر بزند.

نقص‌ها و مشکلات را برطرف کنید

موضوع مهم دیگری که برای جذب ترافیک ارگانیک از گوگل که باید به آن توجه کنید، رفع مشکلات سایت است. اگر سایت شما در بخشی با مشکل مواجه باشد و کاربر نتواند از سایت‌تان استفاده کند، شما باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن از این مشکل مطلع شوید و آن را رفع کنید. برای بررسی نقص‌ها و مشکلات موجود، نیازمند یک پشتیبانی قوی برای سایت‌تان هستید. پشتیبان سایت باید مدام بخش‌های مختلف را بررسی کند تا به محض آنکه مشکلی ایجاد شد به سرعت آن را شناسایی و برطرف کند. همچنین بهتر است از کاربران خود بخواهید در صورت مواجه با هر مشکل در وارد شدن به سایت، شما را در جریان قرار دهند. 

و اما در آخر باید گفت

راه‌های مختلفی برای افزایش زبان‌آموز در آموزشگاه زبان وجود دارد، اما همیشه روش‌های نوین است که بازدهی بیشتری ایجاد می‌کنند. فعالیت در فضای اینترنت برای بیزنس‌ها دیگر یک فعالیت جانبی محسوب نمی‌شود، در شرایط فعلی تمام کسب‌و‌کارها باید تلاش کنند بخشی از فعالیت‌های خود را وارد فضای آنلاین کنند. راه‌اندازی وب سایت آموزشگاه زبان و تلاش برای جذب ترافیک ارگانیک برای آموزشگاه زبان یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی است که موسسات را از صرف هزینه برای تبلیغات، که عموما بازدهی بلندمدتی هم ایجاد نمی‌کنند، بی‌نیاز می‌کند. کافی است از روش‌های جذب ترافیک ارگانیک از گوگل استفاده کنید، آنگاه شاهد خواهید بود که فعالیت به این شکل چطور می‌تواند تعداد زبان‌آموزان، کیفیت خدمات‌رسانی و در نهایت اعتبار آموزشگاه‌تان را ارتقا ببخشد. با تهیه پکیج پیشرفته لیمس، لیمس برای آموزشگاه شما، وب‌سایت و اپلیکیشن اختصاصی طراحی خواهد کرد و برای رشد وب‌سایت نیز همراه و مشاور شما خواهد بود.

نظرات

تیم لیمس

شما می توانید برای ارتباط با واحد فروش لیمس با شماره های زیر تماس بگیرید:

0902-202-4949031-91091022

اگر در مورد خرید لیمس نیاز به مشاوره دارید، اطلاعاتتون رو وارد کنید تا با شما تماس بگیریم: