جدیدترین ویدئو های آموزشی لیمس

راهنمایی گام به گام برای خلق استراتژی بازاریابی دیجیتال آموزشگاه‌های زبان(بخش دوم)
16 شهریور 1400

راهنمایی گام به گام برای خلق استراتژی بازاریابی دیجیتال آموزشگاه‌های زبان(بخش دوم)

همان‌طور که در بخش اول، مطالعه فرمودید، در این مقاله سعی داریم تا مهمترین عناصر استراتژی بازاریابی موسسات زبان را بررسی نماییم. در بخش اول این مقاله به سراغ بررسی پرسونای مخاطبان موسسات زبان، ضرورت سئوی تکنیکال و محتوایی وب‌سایت موسسه و همچنین نقش بازاریابی محتوایی در ارتقای جایگاه موسسه در بین رقبا رفتیم.

در بخش دوم این مقاله از عناصر بازاریابی‌ای صحبت می‌کنیم، که شاید کمتر در جایی دیگر مورد بررسی قرار گرفته باشند؛ عناصری کاملاً عملیاتی و کاربردی!

فهرست بخش دوم مقاله:

گام چهارم: تبلیغات کلیکی چندزبانه را حتماً جدی بگیرید

گام پنجم: شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌های اجتماعی!

گام ششم: مدیریت ساده ارتباط مشتری با نرم‌افزار لیمس!

گام هفتم: استفاده از سیستم رزرو/ثبت‌نام آنلاین و سریع

گام هشتم: به صورت مداوم، میزان موفقیت بازاریابی دیجیتال موسسه زبانتان را بسنجید.

 

گام چهارم: تبلیغات کلیکی چندزبانه را حتماً جدی بگیرید!

تبلیغات کلیکی، فرصت ارزشمند دیگری را برای موسسات آموزش زبان فراهم می‌کند تا راه‌های دسترسی مخاطبان دغدغه‌مند را به آموزشگاه، افزایش داده و زبان‌آموزان جدیدی جذب آن‌ها شوند. تبلیغات کلیکی که خوشبختانه در ایران نیز می‌تواند در بسترهای متعددی صورت گیرد، تأثیرات بسزایی در رشد برند آموزشگاه"brand "awareness وهمچنین فروش دوره‌های آنلاین زبان ایشان خواهد داشت.

تبلیغات کلیکی در شرایط فعلی در ایران را می‌توان از طریق گوگل ادز و همچنین از طریق بسترهای قوی ایرانی مثل یکتانت، صبانت، مدیااد، سنجاق و... پی گرفت. یکی از مزیت‌های تبلیغات کلیکی برای آموزشگاه‌ها این است که درصورت ظاهر شدن نام تبلیغ در کنار نتایج جستجو شده در سایت اصلی و کلیک مخاطب تبلیغ روی آن است که هزینه‌ای به ازای هر کلیک برای آموزشگاه در نظر گرفته می‌شود. این بدین معناست که در بیشتر موارد، هزینه تبلیغات کلیکی، صرف مخاطبانی می‌شود که علاقه خود را به آموزشگاه نشان داده و به‌طورجدی مؤسسه یا حوزه‌ی شما را دنبال می‌کنند.

یکی دیگر از نقاط قوت تبلیغات کلیکی برای آموزشگاه‌ها این است که تبلیغات به‌راحتی به مخاطبان علاقمند و خاص و طبقه‌بندی شده منتقل می‌شوند. شما می‌توانید تبلیغات خود را برای افراد در یک مکان خاص، باتوجه‌به جنسیت یا گروه سنی به‌خصوص و یا علایق آنان نشان دهید. این بدان معناست که مؤسسه شما می‌تواند تبلیغات کلیکی خود را بر گروهی خاص از مخاطبان متمرکز کند. (پرسوناهای مورد نظر)

تبلیغات کلیکی اینترنتی باید بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با استراتژی محتوای شما ایجاد شوند. برای دستیابی به نتیجه مطلوب، کلمات کلیدی و در نتیجه لحن تبلیغات (Tone of Voice)  خود را به لحن و زبان دانش‌آموزان (پرسوناهای) احتمالی که سعی می‌کنید آنان را جذب کنید، بسازید و نه لزوماً زبان آموزشی مؤسسه خود یا لحنی که هیچ طرفداری در بین مخاطبان بالقوه‌تان ندارد.

در حالت ایدئال، همه آگهی‌ها، باید مخاطبان بالقوه را به صفحه فرود(landing page) مشخصی هدایت کنند که برای سهولت مخاطب و حس تداوم، باید به همان زبان تبلیغات نوشته و برنامه‌ریزی شود. این صفحه باید اطلاعات مربوط به هر چیزی که در آگهی وعده داده شده است را ارائه کند. مثل موارد مربوط به یک دوره خاص قابل‌ارائه در آموزشگاه شما یا فرایند ثبت‌نام دانشجویان  یا حتی یک فرم ساده کسب اطلاعات. همچنین وجود یک فرم تماس در صفحه فرود نیز ضروری است. هدف این صفحه باید علاقه‌مند ساختن مخاطبان به آموزشگاه شما و ماندگاری مؤسسه‌تان در ذهنشان باشد که بعدها هم به شما مراجعه کنند.

هنگامی که کمپین تبلیغاتی کلیکی شما فعالیت خود را آغاز کرد، مهم است که بر نتایج نظارت داشته باشید و تبلیغات و صفحه اصلی را به طور مداوم به‌روزرسانی کنید. اگر تبلیغ شما کلیک‌های زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهد، ممکن است لازم باشد تا متن تبلیغ را بهبود بخشیده و کلمات کلیدی مختلفی را به آن اختصاص دهید تا بیش‌ازپیش به تبلیغتان مرتبط شود. هدف اصلی صفحه فرود باید جذب بیشتر مشتری و مخاطب باشد و با ساختن صفحه‌ای جذاب و هوشمندانه  باید بتوان این هدف را در زمانی کوتاه محقق ساخت.

گام پنجم: شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌های اجتماعی!

امروزه، هر استراتژی مربوط به بازاریابی مدارس زبان باید قدرت و تأثیر رسانه‌های اجتماعی را برای ایجاد ارتباط با دانش‌آموزان در سراسر جهان در نظر بگیرد. حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به شما در ارائه اخبار و به‌روزرسانی امکاناتتان و مطلع ساختن مشتریان و همچنین ارتباط در محیطی صمیمی با ایشان کمک کند. البته باید توجه داشت که بسترهای دسترسی به فضای مجازی در کشورهای مختلف متفاوت است و باید باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی خود بهترین امکانات را گزینش کنید.

فیس‌بوک به دلیل تعداد مشترکان خود در سراسر جهان که به بیش از دو میلیارد کاربر می‌رسد، انتخابی آشکار و روشن برای بسیاری از مدارس است اما لزوماً در هر بازاری و در هر مؤسسه‌ای نتیجه نخواهد داد. به‌عنوان‌مثال، در کشور چین یا ایران، فیس‌بوک یا تلگرام مسدود شده است و در عوض شبکه‌های اجتماعی مثل Instagrem،  WeChat و... به‌عنوان شبکه‌های مجازی، غالب هستند. محبوبیت شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز می‌تواند در سایر نقاط جهان متفاوت باشد، بدین معنا که اولین قدم در جهت توسعه استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای مدرسه زبان شما این است که تعیین کنید کدام شبکه‌ها، بهترین فرصت را برای ارتباط با مخاطبان موردنظر شما به شما ارائه می‌دهند.

مثال: نمودارهای زیر که توسط دو سایت Statista  و Oberlo طراحی شده‌اند، پرطرف‌دارترین شبکه‌های اجتماعی را در سال 2021 نشان می‌دهند. همان‌طور که مشهود است Facebook محبوب‌ترین و پربازدیدترین آنان محسوب می‌شود.

 oberlo

همچنین شایان‌ذکر است که عده‌ای از مخاطبان خاص می‌توانند در رسانه‌ای گرد هم آمده باشند که به‌عنوان رسانه غالب شناخته نمی‌شود، اما دریافتن آن برای شما لازم است. به‌عنوان‌مثال، اگر می‌خواهید دانش آموزانی را جذب کنید که به دنبال بهبود مهارت‌های زبانی خود برای اهداف حرفه‌ای و کاری هستند، حتماً نرم‌افزار linkedin را دریابید. همچنین برای حضور دانش‌آموزان جوان‌تر، می‌توانید از نرم ‌افزارهای جدیدتری مثل tik tok را در نظر بگیرید.

در نمودارهای زیر می‌توان، شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده کسب‌وکارها و همچنین عموم مردم در ایران را به صورت جزیی مشاهده نمود:

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسپا)

تعدادی از انواع مختلف پست‌ها می‌توانند به طور مؤثری در بسترهای رسانه‌های اجتماعی موفق عمل کنند، بنابراین هنگام برنامه‌ریزی محتوای اجتماعی خود، باید به این انواع توجه کنید. مواردی مانند توصیفات دانش‌آموزان از دانش‌آموزان فعلی یا سابق که تجربه یادگیری زبان در مدرسه شما را داشته‌اند و پست‌های وبلاگ یا گزارش‌های خبری که ممکن است برای زبان‌آموزان جالب باشد می‌توانند راه‌های خوبی برای جلب‌توجه و تشویق دانش‌آموزان به مشارکت در جریان فعالیت‌های آموزشگاه باشند.

در مورد هر موضوعی که تصمیم بر اشتراک گذاشتن آن می‌گیرید مهم است که تصاویری جذاب را در آن بگنجانید زیرا تصاویر بسیار مؤثرتر از پاراگراف‌ها و متن‌های توصیفی و توضیحی عمل می‌کنند.

مثال: این صفحه نمونه‌ای از یکی از صفحات موفق آموزش زبان آلمانی در اینستاگرام است که علاوه بر مباحث آموزشی، با ارائه توضیحات و ویدئوهایی از کشور آلمان، مکان‌های دیدنی، فرهنگ و آداب‌ورسوم و ... مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.

 

گام ششم: مدیریت ساده و راحت با مشتری با نرم‌افزار لیمس!

فارغ از این که در کجای جهان هستند، دانش‌آموزان پس از پرس‌وجو، انتظار دریافت پاسخی سریع و جامع را از سوی مؤسسات دارند. به همین دلیل، بسیار مهم است که موسسه شما در پیگیری هرگونه سرنخ(lead) ایجاد شده از کمپین‌های بازاریابی دیجیتال، سریعاً اقدام نماید.

در حالت ایدئال، کارمندان بخش بازاریابی که پیگیر سرنخ‌های تولید شده توسط تیم بازاریاب  هستند باید بتوانند چه به‌صورت مکتوب و شفاهی،  با تسلط به لحن مخاطبان و مشتریان، به بهتربن نحو با ایشان ارتباط برقرار کنند. ارتباط روان، یک راه مهم برای تسهیل این فرایند و برقراری ارتباط است. پیگیری چندزبانه نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر شما تبلیغاتی را به چندین زبان انجام داده‌اید، باید قدرت پاسخگویی به سؤالات را با تمامی آن زبان‌ها داشته باشید. زیرا دانش‌آموزان احتمالی انتظار دارند که به زبانی که پرسش اولیه خود را با آن مطرح کرده‌اند، پاسخ بگیرند.

بسته به ترجیحات ارتباطی ویژه مشتریان احتمالی، پیگیری را می‌توان در چندین خط ارتباطی شامل ایمیل، تلفن و حتی خدمات اسکایپ یا پیام‌های فوری مانند WhatsApp دنبال کرد.

برای دستیابی به بهترین نتایج، توصیه می‌شود از CRM و سیستم اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید. این نرم‌افزار می‌تواند به شما کمک کند روابط درحال‌ گسترش خود را با افرادی که اطلاعات تماس خود را ارسال کرده‌اند پیگیری کنید. می‌توانید ببینید چند بار با آنها از طریق تلفن، ایمیل و سایر کانال‌های ارتباطی تماس گرفته شده است، و نحوه و زمان تعامل بعدی با آنها را درک کنید. همچنین می‌توانید ایمیل‌ها و سایر ارتباطات را خودکار کنید و مخاطبین خود را برای پیگیری کارآمدتر تقسیم‌بندی کنید.

در این زمینه یکی از بهترین نرم‌افزارهای یکپارچه برای آموزشگاه‌های زبان که نیازهای بیش از 300 آموزشگاه زبان را در سراسر ایران در زمینه اتوماسیون بازاریابی برآورده می‌سازد، نرم‌افزار لیمس می‌باشد. آموزشگاه‌های مهم و با تعداد دانش‌آموز و پرسنل بالا نمی‌توانند هر کدام از نیازهای اداری، آموزشی، مالی، مدیریتی و... خود را با یک نرم‌افزار متفاوت مرتفع نمایند. به همین خاطر نیاز به وجود نرم‌افزار خودکاری که بتواند همه حوزه‌های فعالیت آموزشگاه را پوشش بدهد، برای ایشان حیاتی‌ترین مسئلۀ موجود است.

دستیار هوشمند لیمس، پیشرفته‌ترین نرم‌افزار مدیریتی آموزشگاه‌های زبان

ما در لیمس با دستیار هوشمند، تمام نیازهای اداری آموزشگاه‌های زبان مثل حضور و غیاب، اعلان‌های مدیریتی، نظارت بر اساتید و دانش‌آموزان و...را انجام می‌دهیم و از طرف دیگر با ایجاد نسخه‌ اختصاصی بیگ بلوباتن، خیال ایشان را از بابت کیفیت سامانه آموزش مجازی کاملاً راحت می‌نماییم.  

لیمس همچنین به عنوان یک دستیار هوشمند بازاریابی و تبلیغات، لیدها یا مشتریان اولیه‌ای که شما در فرایند بازاریابی‌تان کشف کرده‌اید، به بهترین شکل، دسته‌بندی و با گزارش‌های منظم، ایشان را در فرایند تبدیل به لید یا مشتری راغب و با کیفیت قرار می‌دهد.

 

گام هفتم: استفاده از سیستم رزرو/ثبت‌نام آنلاین

یکی از بخش‌های غالباً نادیده گرفته شده که در بازاریابی دیجیتال مدارس زبان در عصر دیجیتال بسیار حائز اهمیت است، استفاده از یک سیستم رزرو آنلاین راحت و سریع است. امروزه مخاطبان می‌توانند به‌راحتی و به‌صورت ایمن، کالاها و خدمات را به‌صورت آنلاین سفارش دهند. مدارس زبان نیز باید خدمات مشابهی با سایر مشاغل ارائه دهند.

 این بدان معناست که به مشتریان امکان می‌دهید تا آنجا که ممکن است رزرو یا ثبت نام خود را مستقیماً در وب‌سایت شما انجام دهند. ارائه نقل‌قول‌های رایگان یا نشان دادن رضایت مشتریان در سایت شما همچنین می‌تواند برای افرادی که به دنبال رزرو/ثبت نام هستند بسیار مفید باشد، زیرا به آنها امکان می‌دهد قبل از خرید دوره، مجموع هزینه کل حضور در مدرسه شما را محاسبه کنند.

تیم لیمس در ادامه سیاست یکپارچه‌سازی حل نیازهای آموزشگاه‌های زبان، در صورت تمایل ایشان، می‌تواند در کمتر از 7 روز برای ایشان وب‌سایت‌هایی با CMS اختصاصی ایجاد نماید. مزیت این این وب سایت‌ها که تا کنون برای بیش از 50 آموزشگاه زبان، تاسیس شده است، آشنایی دقیق با نیازهای مهم آموزشگاه از تاسیس وب‌سایت توسط تیم سخت‌افزاری لیمس می‌باشد.

وب‌سایت متصل به لیمس

همچنین ذیل ایجاد وب‌سایت، از طرف تیم لیمس، پیشنهادهایی را دریافت خواهید نمود که برگرفته از تجربه 7 ساله در زمینه مدیریت آموزشگاه‌های زبان می‌باشد.

 

گام هشتم: مدام میزان موفقیت بازاریابی دیجیتال موسسه زبانتان را بسنجید.

در هر یک از این جنبه‌های استراتژی بازاریابی دیجیتال ذکر شده در موسسه زبان شما، نظارت بر نتایج و اعمال تغییرات برای بهبود عملکردتان در درازمدت ضروری است.

به‌هرحال بازاریابی دیجیتال یک‌رشته مبتنی بر داده است و شما می‌توانید طیف وسیعی از منابع داده‌ای را که از طریق آنها موفقیت خود را ارزیابی می‌کنید، پیدا کنید. Google Analytics ، Search Console ، Google Ads و instagrm Insights تنها تعدادی از پلتفرم‌های فوق‌العاده‌ای هستند که داده‌های زیادی را در اختیار شما قرارمی دهد. استفاده از این ابزارها در کنار دریافت گزارش کامل از CRM و اتوماسیون بازاریابی نرم‌افزار لیمس، باعث می‌شود تا بینش کاملی در مورد وضعیت کلی سیاست‌های بازاریابی خود به دست بیاورید.

 

 

نظرات

تیم لیمس

شما می توانید برای ارتباط با واحد فروش لیمس با شماره های زیر تماس بگیرید:

0902-202-4949031-91091022

اگر در مورد خرید لیمس نیاز به مشاوره دارید، اطلاعاتتون رو وارد کنید تا با شما تماس بگیریم: