جدیدترین ویدئو های آموزشی لیمس

10 روش بازاریابی آنلاین برای افزایش ثبت‌نام در آموزشگاه
22 اسفند 1400

10 روش بازاریابی آنلاین برای افزایش ثبت‌نام در آموزشگاه

برای این که یک آموزشگاه یا موسسه آموزشی بتواند در این بازار پررقابت دوام بیاورد باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد؛ اما این تمام ماجرا نیست.

فرقی نمی‌کند شما صاحب چه آموزشگاهی هستید؛ چه یک آموزشگاه زبان و چه یک آموزشگاه آشپزی، برای این که بتوانید به موفقیت برسید باید قبل از هر چیز خود را به دیگران معرفی کنید.

حتی اگر بهترین آموزشگاه در کهکشان راه شیری باشید، بدون این که دیگران از حضور شما آگاه باشند هیچ گاه نمی‌توانید خدمتی به دیگران ارائه کنید.

در دنیای امروز که همه چیز آنلاین شده است باید بتوانید از این فرصت برای کمک به رشد آموزشگاه‌تان بهره ببرید. برای این کار روش‌های متفاوتی وجود دارد. ما سعی می‌کنیم در این مقاله به برخی از این روش‌ها اشاره کنیم. اگر مشتاق هستید بدانید چه راه‌هایی می‌تواند به افزایش ثبت نام آموزشگاه شما کمک کند، حتما ادامه مقاله را بخوانید.

فهرست مطالب:

10 راه برای کمک به افزایش ثبت نام آموزشگاه

چه کارهای دیگری می‌توان برای رشد آموزشگاه انجام داد؟

 

10 راه برای کمک به افزایش ثبت نام آموزشگاه

در این بخش از مقاله می‌خواهیم شما را با 10 روش متفاوت آشنا کنیم که می‌تواند به موسسه آموزشی شما کمک شایانی کند.

نکته قابل توجه در این قسمت آن است که شما نباید تمام تمرکز خود را روی زبان‌آموزان بگذارید. بخصوص اگر آن‌ها کم‌سن‌وسال هستند؛ چراکه در این موارد این والدین خواهند بود که برای آن‌ها تصمیم می‌گیرند.

درواقع کسی که دست در جیبش می‌کند و به آموزشگاه شما پول خواهد داد پدر یا مادر دانش‌آموز است و نه خود دانش‌آموز؛ بنابراین در کنار دانش‌آموزان، از سرمایه‌گذاری روی والدین غافل نشوید.

1.یک وب‌سایت خوب طراحی کنید

وب‌سایت شما باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که وقتی افراد به آن مراجعه می‌کنند بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند و تجربه خوبی را پشت سر بگذارند.

وب‌سایت شما باید با صفحه نمایش موبایل سازگار باشد. اگر افراد با موبایل به سایت شما سر بزنند و نتوانند به‌آسانی از آن استفاده کنند، سرخورده خواهند شد و آن را خیلی زود ترک می‌کنند.

همچنین پر واضح است که یک سایت کند نمی‌تواند رضایت افراد را به خود جلب کند. اگر سرعت بارگزاری صفحات سایت شما خوب باشد، می‌تواند تاثیری مثبتی روی افراد بگذارد.

از طرف دیگر سایت شما باید به‌گونه‌ای باشد که افراد برای پیداکردن مطلبی خاص مدت‌ها سرگردان و گیج در آن پرسه نزنند؛ اگر به افزایش ثبت‌نام آموزشگاه خود اهمیت می‌دهید، مطمئن شوید که افراد با کمترین کلیک و در کمترین زمان به اهداف خود دست می‌یابند.

10 راه برای کمک به افزایش ثبت نام آموزشگاه

2. سئوی وب‌سایت را بهبود دهید

قبل از این که والدین تصمیم بگیرند بچه‌های خود را در آموزشگاه شما ثبت‌نام کنند، احتمالا درباره آموزشگاه‌های مختلف تحقیق خواهند کرد. آن‌ها سعی می‌کنند اطلاعات خود را با جستجو در اینترنت افزایش دهند. بسیاری از افراد برای این کار از این عبارت استفاده می‌کنند: "بهترین آموزشگاه در...".

شما به‌عنوان یک آموزشگاه، وقتی این عبارت را در منطقه خود جستجو می‌کنید در موتورهای جستجو چه رتبه‌ای دارید؟ آیا آموزشگاه شما در صفحه اول قرار دارد؟ اگر جواب شما به این سوال منفی‌ست، بهتر است به فکر چاره‌ای برای آن باشید. سئو مسئله مهمی‌ست که می‌تواند در رشد آموزشگاه شما موثر باشد.

در مقاله‌ی «راهنمای سئو سایت آموزشگاه زبان» در مورد روش‌ها و نکات مهم در بهینه‌سازی وب‌سایت می‌توانید بخوانید.

3. از  تبلیغات در گوگل استفاده کنید

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به کمک آن در صفحه اول نتایج قرار بگیرید استفاده از گوگل ادوردز یا گوگل ادز (Google Ads) است. در واقع این یک روشی‌ست که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید در فضای اینترنت به تبلیغ کسب‌وکار خود بپردازید.

وقتی افراد در حال جستجو برای یک آموزشگاه هستند شما می‌توانید با استفاده از تبلیغات در گوگل خود را در معرض دید آن‌ها قرار دهید. این‌گونه می‌توانید در افزایش ثبت نام آموزشگاه خود موثر باشید.

4. ارتباط خود را در لینکدین با فارغ‌التحصیلان ادامه دهید

در لینکدین شرکت‌های مختلف برای خود پروفایل درست می‌کنند. شما هم به‌عنوان یک آموزشگاه می‌توانید این کار را انجام دهید. این کار می‌تواند به عملکرد موتور جستجوی شما کمک کند.

همچنین وقتی یک پروفایل لینکدین درست می‌کنید و با دانش‌آموزان قدیمی ارتباط می‌گیرید، می‌تواند به بهبود تصویر و برند شما کمک کند.

5. از ایمیل استفاده کنید

خبرنامه‌های ایمیلی ابزارهایی کم‌هزینه و تبلیغاتی هستند که به ایجاد ارتباط کمک می‌کنند. شما می‌توانید به‌صورت هفتگی یا ماهانه برای والدینی که در حال حاضر فرزندان‌شان در آموزشگاه شما درس می‌خوانند ایمیل بفرستید.

بهتر است ایمیل‌ها را شخصی‌سازی کنید. اسم و فامیل مخاطب خود را در ایمیل به کار ببرید. همچنین محتوای مفیدی در ایمیل بنویسید. برای این کار باید مخاطب‌های خود را دسته‌بندی و برای هرکس اطلاعات مورد نیازش را ارسال کنید.

یکی از فواید استفاده از ایمیل تعامل با والدین است. والدین مشتاقند بدانند که فرزندان‌شان در چه وضعیت تحصیلی قرار دارند و نمودار رشد آن‌ها چگونه است.

شما می‌توانید با ارسال ایمیل، آن‌ها را از شرایط درسی فرزندشان آگاه کنید. به والدین این اطمینان را بدهید که از بهترین روش‌ها برای رشد فرزندشان استفاده می‌کنید. به کمک این کار آن‌ها فکر پیداکردن یک موسسه جدید را از ذهن خود پاک خواهند کرد.

استفاده از بازاریابی ایمیلی تکنیک‌ها و نکات مختلفی دارد که در مقاله «تکنیک‌های طلایی ایمیل مارکتینگ برای آموزشگاه زبان» به آن پرداخته‌ایم.

6. ویدئو درست کنید

ویدئوی آنلاین یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی و ارتباطی موجود است. درست است که برای تولید و ویرایش یک ویدئو حرفه‌ای باید پول بپردازید؛ اما می‌توانید آن را بین مخاطبان زیادی بدون هیچ هزینه‌ای توزیع کنید. همچنین در مقابل تبلیغات چاپی که عمر کوتاهی دارند، یک ویدئو می‌تواند مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد.

یک کانال یوتیوب درست و ویدئوهای خود را آن‌جا آپلود کنید. همچنین این ویدئو را در لینکدین و فیسبوک خود قرار دهید.

بسیاری از افراد مشاهده یک ویدئو را به خواندن یک متن ترجیح می‌دهند. سعی کنید با درست‌کردن ویدئو کار را برای افراد راحت کنید.

 شاید مخاطبین شما حال‌وحوصله این که یک متن نوشته‌شده را تا انتها بخوانند نداشته باشند؛ اما احتمال این که یک ویدئو را تا آخر تماشا کنند بیشتر خواهد بود. حال که این‌طور است، لقمه را برای‌شان بپیچید و در دهان‌شان بگذارید!

سعی کنید برای درست‌کردن ویدئو از دادن اطلاعات اشتباه به مخاطب بپرهیزید. شما قرار نیست با دروغ‌گفتن به مخاطب به رشد آموزشگاه خود کمک کنید. با این کار اعتماد او را از دست خواهید داد.

7. روش‌های آفلاین و آنلاین را ادغام کنید

شما می‌توانید روش‌های آفلاین و آنلاین خود را ادغام و به این ترتیب به بهبود روش‌های آنلاین‌تان کمک کنید.

برای مثال زمانی که می‌خواهید در روزنامه محلی، آموزشگاه خود را تبلیغ کنید، حتما آدرس وب‌سایت خود را در آن‌جا ثبت کنید. همچنین این کار را برای تابلوهایی که در سطح شهر از آموزشگاه خود گذاشته‌اید و در پاکت‌هایی که به والدین می‌فرستید از یاد نبرید. علاوه بر آدرس سایت می‌توانید آدرس صفحات اجتماعی خود را هم بنویسید.

8. محتوای ارزشمند تولید کنید

بلاگ‌نویسی کنید و محتوای ارزشمند منتشر کنید. هدف شما باید ارائه اطلاعات مفید به افراد باشد. چه افرادی که تازه شروع به تحقیق کرده‌اند، چه آن‌هایی که می‌خواهند ثبت‌نام کنند و چه آن‌هایی که از قبل ثبت‌نام کرده‌اند.

با این کار هم به بهبود عملکرد موتورهای جستجو کمک می‌کنید و هم اطلاعاتی را که افراد به آن نیاز دارند در اختیارشان قرار می‌دهید.

9. از زبان‌آموزان خود بخواهید برای شما محتوا تولید کنند

از زبان‌آموزانی که مایل به انجام این کار هستند بخواهید که نظرشان را درباره آموزشگاه به شما بگویند و شما آن را در قالب یک ویدئو در سایت خود قراردهید.

شما همچنین می‌توانید از آن‌ها بخواهید که از تجربه خودشان از خدمات آموزشگاه صحبت کنند؛ سپس این تجربه را در شبکه‌های اجتماعی خود قرار دهند.

شاید مخاطبان به مطالبی که توسط خود آموزشگاه مطرح شده است، به دیده شک و تردید نگاه کنند؛ اما وقتی می‌بینند افراد مختلفی درباره آموزشگاه شما نظرات مثبتی دارند احتمالا آن‌ها هم جذب آموزشگاه شما خواهند شد.

10. از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

اگر بتوانید در شبکه‌های اجتماعی خود به‌درستی فعالیت کنید، می‌توانید ارتباط خود را با مخاطب افزایش دهید.

سعی کنید از انواع محتوا در شبکه اجتماعی خود استفاده کنید. پست‌های آموزشی، معرفی دوره‌ها و... می‌توانند بخشی از محتوای شبکه اجتماعی شما را تشکیل دهند.

سعی کنید اگر سمیناری برگزار می‌کنید تکه‌هایی از آن را در شبکه اجتماعی خود قرار دهید. همچنین می‌توانید تجربه دانش‌آموزان خود را از طریق همین فضا به مخاطبین نشان دهید. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید قراردادن بخشی از کلاس‌های درس آموزشگاه در شبکه‌های اجتماعی‌ست.

همچنین شبکه‌های اجتماعی می‌توانند فضای خوبی برای پاسخ به سوال‌های مخاطبین شما باشند.

اینستاگرام یک پلتفرم محبوب در بین ایرانیان است. فعالیت در این پلتفرم را فراموش نکنید؛ چراکه می‌تواند به افزایش مشتریان و افزایش ثبت نام آموزشگاه شما کمک کند. اگر نمی‌دانید چگونه در اینستاگرام فعالیت کنید مقاله‌ی «رشد آموزشگاه زبان با اینستاگرام» را مطالعه بفرمایید.

داشتن یک حساب کاربری تجاری برای آموزشگاه‌تان باعث می‌شود گزارش‌های نسبتا خوبی در اختیار داشته باشید.

از پلتفرم آپارات هم می‌توانید برای توزیع ویدئوهای خود بهره ببرید. 

چه کارهای دیگری می‌توان برای رشد آموزشگاه انجام داد؟

تا این قسمت از مقاله 10 مورد از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا به رشد آموزشگاه خود کمک کنید اشاره کردیم. اما کار به اینجا ختم نمی‌شود شما می‌توانید کارهای دیگری هم انجام دهید.

  • جلب رضایت زبان‌آموزان

اگر بتوانید مشتریان خود را راضی نگه دارید، آن‌ها شما را به‌صورت کاملا رایگان به دیگران معرفی خواهند کرد. یکی از روش‌های راضی‌نگه‌داشتن دانش‌آموزان‌تان این است که آن‌ها برای کارهایی مثل ثبت‌نام یا مشاهده نتایج دچار دردسر نشوند.

زبان‌آموزان با کمک لیمس می‌توانند به امکانات زیادی دسترسی داشته باشند. امکاناتی مثل ثبت‌نام، نوبت‌دهی، پرداخت هزینه، اطلاع‌رسانی‌های مختلف و امکانات بسیار دیگر. استفاده از نرم‌افزاری که بتواند رضایت دانش‌آموزان شما را به خود جلب کند به افزایش درآمد شما هم کمک خواهد کرد.

  • برگزاری وبینار رایگان

وبینار رایگان برگزار کنید. افرادی که به دنبال ثبت‌نام در یک آموزشگاه خوب هستند، در وبینار شما شرکت می‌کنند و شما را با آموزشگاه‌های دیگر مقایسه خواهند کرد.

  • استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ

از اینفلوئنسر مارکتینگ بهره ببرید و موسسه خود را تبلیغ کنید. شما می‌توانید در ازای پرداخت مبلغی از اینفلوئنسر بخواهید آموزشگاه شما را در قالب یک فیلم یا پست به دیگران معرفی کند. حتی می‌توانید برای اینفلوئنسر مورد نظر امکان ثبت‌نام رایگان در نظر بگیرید تا بعد از مدتی نظرش را درباره موسسه شما به دیگران بگوید.

  • طراحی وب‌سایت اختصاصی

داشتن یک سایت برای آموزشگاه می‌تواند به معرفی آن آموزشگاه کمک شایانی کند. آموزشگاه‌ها حتی می‌توانند با ایجاد یک سایت فروشگاهی به فروش دوره‌های آنلاین و محصولات خود بپردازند. این کار به افزایش درآمد آن‌ها کمک خواهد کرد.

 یکی دیگر از خدماتی که می‌توانید از لیمس دریافت کنید، امکان طراحی سایت است. اگر یک آموزشگاه زبان دارید و می‌خواهید یک سایت داشته باشید می‌توانید از خدمات لیمس بهره ببرید.

  • منابع رایگان در سایت

شما می‌توانید منابع مورد نیاز مخاطبان خود را به‌صورت رایگان یا با قیمت پایین در سایت خود قرار دهید. این کار باعث می‌شود ترافیک سایت‌تان افزایش پیدا کند.

رشد آموزشگاه زبان

سخن آخر

وقتی از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنید می توانید خود را به دورترین نقاط کشور هم معرفی کنید. اما آیا این معرفی برای رشد آموزشگاه شما کافی‌ست؟ بد نیست که موسسه شما به‌گونه‌ای باشد که بتوانید در کنار کلاس‌های حضوری، کلاس مجازی هم برگزار کنید.  با این کار می‌توانید به درآمد بیشتری برسید. این دقیقا کاری‌ست که لیمس، نرم افزار مدیریت آموزشگاه زبان، می‌تواند برای شما انجام دهد.

آموزشگاه‌های زبانی که نمی‌خواهند خود را به شهر خود محدود کنند و خواهان افزایش ثبت نام آموزشگاه حتی از شهرهای دیگر کشور هستند می‌توانند به کمک لیمس آموزش مجازی موسسه خود را توسعه دهند و به درآمد بیشتری برسند.

نظرات

تیم لیمس

شما می توانید برای ارتباط با واحد فروش لیمس با شماره های زیر تماس بگیرید:

0902-202-4949031-91091022

اگر در مورد خرید لیمس نیاز به مشاوره دارید، اطلاعاتتون رو وارد کنید تا با شما تماس بگیریم: