4 تعریف اساتید

ویدئو آموزشی تعریف اساتید با کیفیت معمولی

ویدئو آموزشی تعریف اساتید با کیفیت عالی

به منظور تعریف و مدیریت اساتید از منوی ثبت نام وارد بخش ثبت نام و مدیریت کاربران می شوید.
در این فرم تمام اشخاص سیستم قرار دارند. برای تعریف استاد جدید شما باید بر روی کلید + کلیک کرده و سپس اطلاعات را وارد نمایید.
توجه داشته باشید که فرم تعریف اشخاص در سیستم یکسان می باشد اما موارد مورد نیاز متفاوت خواهد بود.
در ادامه فیلد های مورد نیاز اساتید را به تفصیل توضیح میدهیم
نوع کاربری : حتما باید استاد انتخاب شود
نکته : انواع کاربری در سیستم قابل ثبت می باشند اما تنها موارد سیستمی قابلیت استفاده از اپلیکیشن را دارا خواهند بود بنابراین شما باید از نوع های کاربری تعریف شده پیشفرض برای اساتید خود استفاده کنید.
نحوه ثبت نام -> این مورد برای اساتید کاربردی نخواهد داشت
نام -> باید برای استاد وارد شود
نام خانوادگی -> به صورت اجباری باید وارد شود
نام انگلیسی -> در صورتی که نام فارسی در دیتابیس نام ها وجود داشته باشد به صورت اتوماتیک پٌر خواهد شد. در غیر اینصورت باید به صورت دستی وارد نمایید
نام خانوادگی انگلیسی -> در صورتی که نام خانوادگی فارسی در دیتابیس وجود داشته باشد به صورت اتوماتیک پٌر خواهد شد در غیر اینصورت باید به صورت دستی وارد نمایید.
نام پدر -> در صورت تشابه اسمی کاربرد خواهد داشت
کد ملی -> به صورت پیشفرض رمز شخص خواهد بود بنابراین به صورت صحیح وارد شود
نکته : در صورتی که کدملی را ندارید و تمایل به ادامه کار دارید می توانید از آیکن کنار فیلد استفاده نمایید و یا از کلید ترکیبی اسپیس برای پر شدن اتوماتیک این فیلد اقدام کنید.
تاریخ تولد -> برای ارسال پیام تبریک کاربرد خواهد داشت
وضعیت -> تنها افراد فعال ،قادر به انجام فعالیت در سیستم خواهند بود ، بنابراین اساتیدی که دیگر در مجموعه شما فعالیت ندارند را بهتر است که به جای حذف، ویرایش کرده و غیرفعال کنید.
جنسیت -> جنسیت شخص را انتخاب کنید
وضعیت تاهل -> وضعیت تاهل شخص را انتخاب کنید
اطلاعات تماس -> اطلاعات تماس را باید وارد نمایید تا در صورت نیاز به اطلاع رسانی برای این کار مشکلی نباشد
توجه فرمایید : شما برای اشخاص می توانید به تعداد نامحدود اطلاعات تماس را وارد کنید ولی فقط یک مورد از هر نوع آن به صورت پیشفرض خواهد بود به عنوان مثال شخصی که چند تلفن همراه دارد فقط یکی از آنها را باید پیشفرض انتخاب کنید و اطلاع رسانی ها و پیامک ها به شماره پیشفرض ارسال خواهد شد.
شما انواع اطلاعات تماس را نیز می توانید به سیستم اضافه کنید که برای این کار می توانید به منوی تنظیمات -> اطلاعات پایه مراجعه کرده و نوع داده ای را تعریف انواع اطلاعات تماس انتخاب نمایید
استان و شهر -> این 2 گزینه را انتخاب نمایید توجه داشته باشید در صورتی که استان و شهر مد نظر شما در سیستم موجود نبود می توانید با تایپ آن و زدن کلید اینتر مورد را به سیستم اضافه نمایید همچنین این کار از منوی تنظیمات قسمت اطلاعات پایه امکان پذیر می باشد
تصویر پرسنلی -> در صورت نیاز می توانید تصویر پرسنلی شخص را نیز در سیستم ثبت نمایید تا در مکان های مورد نیاز به نمایش گذاشته شود
پس از ورود اطلاعات فوق با زدن کلید تایید اطلاعات شما ثبت خواهد شد.
بعد از ثبت به جدول کاربران در منوی ثبت نام -> قسمت ثبت نام و مدیریت کاربران رفته و سپس نام شخص را جستجو کنید.
سپس از جدول موجود در جلوی نام شخص در قسمت عملیات بر روی حساب ها کلیک نمایید
در این قسمت حساب های شخص برای شما به نمایش گذاشته می شود
توجه داشته باشید در صورتی که این شخص در سیستم شما در سایر سمت ها مثل زبان آموزی و یا پرسنلی فعالیت می کند از همین قسمت می توانید با کلیک بر روی + اکانت دیگر را برای ایشان ثبت نمایید.
برای ویرایش اطلاعات حساب کاربری نیز می توانید بر روی ویرایش در جلوی حساب کاربری کلیک کنید.
توجه داشته باشید که اکانت شخص حتما باید فعال باشد و گزینه بلاک تیک نخورده باشد
حال به قسمت مدیریت کاربران باز می گردیم
در این قسمت شما در جلوی نام شخص می توانید از گزینه ویرایش اطلاعات برای تغییر مشخصات استفاده کنید.
همچنین در صورت نیاز به حذف اطلاعات شخص می توانید از گزینه حذف در جلوی نام شخص استفاده کنید. توجه داشته باشید با حذف اطلاعات شخص تمامی سوابق آن نظیر حضوروغیاب ، مالی و اطلاعات ثبت شده توسط این شخص حذف خواهد شد بنابراین در صورت وجود این اطلاعات سیستم به شما اجازه حذف را نخواهد داد. پیشنهاد میشود به جای گزینه حذف ، به قسمت ویرایش رفته و کاربر را غیر فعال کنید با این کار دیگر شخص در موسسه فعال نخواهد بود و تمامی امکانات سیستم از وی سلب خواهد شد.