4تعریف ترم بندی

ویدئو آموزشی تعریف ترم بندی با کیفیت معمولی

ویدئو آموزشی تعریف ترم بندی با کیفیت عالی

برای ورود به این بخش ابتدا از منوی آموزشی وارد اطلاعات پایه شده و سپس بر روی ترم بندی کلیک نمایید.
پس از ثبت اطلاعات مربوط به دوره ها ، و استاندارد های آموزشی ، شما باید برای هر استاندارد آموزشی نحوه برگزاری هر ترم را مشخص کنید . منظور از نحوه برگزاری این است که شما در هر ترم از استاندارد باید چه کتابی خوانده شود و ترتیب آنها مشخص شود.
به عنوان مثال شما دوره ای با عنوان Family&Firend تعریف کرده اید و سپس استاندارد آموزشی آن را 18 ترم در نظر گرفته اید
حال باید برای آن استاندارد آموزشی در قسمت ترم بندی ، 18 مورد ثبت کنید و در هر کدام کتاب و سطح مورد نظر خود را وارد کنید.
برای افزودن مورد جدید بر روی + کلیک کرده تا فرم ثبت آن باز شود.
در ادامه هر یک از فیلدها را به تفصیل شرح می دهیم.
دوره : دوره ای که می خواهید برای آن ترم بندی ثبت کنید.
استاندارد : استانداردی که در آن می خواهید ترم جدیدی را ثبت کنید.
سطح : سطحی که زبان آموز بعد از گذر از این ترمی که شما در حال ثبت آن هستید به دست خواهد آورد.
کتاب : کتابی که باید در این ترم تدریس شود . (همچنین شما می توانید یک کتاب را برای چند شماره ترم انتخاب کنید)
شماره ترم : شماره ترم از استاندارد مذکور . به عنوان مثال اگر شما استاندارد را 18 ترم در نظر گرفته اید باید از شماره 1 تا 18 در این مقدار وارد شود.
تا این قسمت فیلدها مربوط به ترم بندی بوده و برای ثبت اجباری هستند.
در ادامه فیلدهای مربوط به ثبت کلاس می باشد که شما می توانید مقدار پیشفرض آنها را در این قسمت وارد کنید تا در هنگام ثبت کلاس ، عملیات با سهولت بیشتری همراه شود. پیشنهاد می کنیم این فیلدها را وارد کنید.
توجه داشته باشید در صورت وارد کردن مقادیر پیشفرض کلاس ، در هنگام ثبت کلاس ، فیلدها به صورت پیشفرض مقدار دهی خواهند شد و در آنجا شما خواهید توانست مقادیر را برای یک کلاس خاص تغییر دهید.
هر یک از این فیلدهای پیشفرض را خدمت شما معرفی می کنیم.
عنوان : عنوان کلاس که در تمامی گزارش ها و فیلدهای نمایش قرار می گیرد. به عنوان مثال family1
آزمون مشترک : در صورتی که تمایل دارید از آزمون مشترک برای این ترم استفاده شود این گزینه را فعال کنید. نحوه تنظیم آزمون مشترک در آموزش ترم های آموزشگاهی ارائه شده است.
نمایش : وضعیت کلاس می باشد . در سیستم فقط کلاس های فعال نمایش داده می شوند.
تعداد جلسات : تعداد جلساتی که برای کلاس باید برگزار شود.
سقف ظرفیت : ظرفیت حداکثری کلاس
حد نصاب : حداقل تعداد افراد برای شروع کلاس
سقف نمره : حداکثر نمره برای کلاس(به عنوان مثال 100)
نمره قبولی : حداقل نمره برای قبولی (به عنوان مثال 70)
نمره مشروطی : بازه نمره مشروط ( به عنوان مثال 65)(در صورتی که نمره قبولی 70 باشد و شما این نمره را 65 قرار دهید ، در صورتی که شخصی بین نمره قبول و مشروط یعنی از 65 تا 69 باشد سیستم وضعیت آن را مشروط قرار می دهد و در صورت دادن مجوز توسط مدیریت قادر به ثبت نام در ترم بالاتر خواهد بود)
توجه داشته باشید در صورتی که تمایل به استفاده از حالت مشروط را ندارید می توانید این فیلد را برابر و یا بزرگتر از نمره قبولی قرار دهید.
نمره فوق برنامه : در صورتی که از کلاس های فوق برنامه استفاده می کنید میزان تاثیر نمره آن را مشخص کنید. (به عنوان مثال 10)
در صورتی که تمایلی به استفاده از آن ندارید آن را 0 قرار دهید.
فوق برنامه : در صورتی که از فوق برنامه استفاده می کنید باید این گزینه را فعال کنید تا زبان آموزان این کلاس قادر به ثبت نام در کلاس های فوق برنامه باشند.
انتخاب استاد : در صورتی که می خواهید استاد پیشفرض همیشه برای این ترم یک استاد خاص باشد می توانید استاد را نیز انتخاب کنید.
توجه داشته باشید که در هنگام ثبت کلاس قادر به تغییر آن خواهید بود و فقط این فیلدها به منظور افزایش سرعت کار می باشد.
مبلغ ثبت نام هر زبان آموز : شهریه کلاس
مبلغ حق التدریس هر جلسه : مربوط به حقوق هر جلسه استاد
حداکثر نمره میان ترم : نمره ای که برای میانترم در نظر گرفته می شود . در صورت عدم وجود میانترم می توانید 0 قرار دهید.
حداکثر نمره پایان ترم : نمره ای که برای آزمون پایانترم در نظر گرفته می شود. در صورت عدم وجود آزمون پایان ترم می توانید 0 قرار دهید.
پک کالا : در صورتی که بخواهید پک کالایی به این ترم اختصاص دهید می توانید از این قسمت انتخاب کنید. توجه داشته باشید پک کالا فقط در ماژول کتابخانه و فروشگاه قابل استفاده است و نحوه ثبت آن در بخش فروشگاه توضیح داده شده است.
مهارت ها : مهارت هایی که تمایل دارید در این کلاس تدریس شود و به آنها نمره دهی شود. شما می توانید چندین مهارت برای هر کلاس انتخاب کنید. برای انتخاب بر روی کلید کنار آن کلیک کرده و سپس مهارت های مورد نیاز را وارد کنید . برای ثبت مهارت جدید نیز می توانید از منوی تنظیمات -> اطلاعات پایه اقدام کنید. پس از انتخاب مهارت نمره حداقل و حداکثر را می توانید برای آن وارد کنید. منظور از نمره حداکثر ، تاثیر آن در نمره کلی این کلاس است . یعنی در صورتی که حداکثر نمره کلاس را برابر با 100 قرار داده اید می توانید برای این مهارت مقداری که می خواهید در نمره کل باشد را انتخاب کنید. در واقع
حداکثر نمره کلاس برابر است با = نمره میانترم + نمره پایانترم + مجموع نمرات مهارت های انتخابی
پس توجه داشته باشید که باید حداکثر نمره هر مهارت را بسته به حداکثر نمره کلاس و میزان تاثیر مهارت در نمره وارد کنید.
حداقل نمره مهارت نیز مربوط به مهارت هایی است که شما می خواهید نمره شخص از آن میزان کمتر نشود. در واقع نمره در صورتی که نمره مهارتی را 10 قرار داده باشید و نمره حداقل را 5 وارد کرده باشید ، و زبان آموزی نمره آن کمتر از نمره حداقل یعنی همان شود ، آن شخص در آن مهارت مردود خواهد بود. پیشنهاد میشود حداقل نمره را 0 وارد کنید تا برای ورود نمرات دچار مشکل نشوید. زیرا این فیلد فقط در موارد خاص کاربرد دارد.
پس از ورود اطلاعات لازم هر مهارت بر روی تایید کلیک کنید تا به جدول سمت راست اضافه شود. همچنین مهارت های انتخابی خود را از سمت راست می توانید کم یا زیاد کنید.
پس از وارد نمودن مهارت ها بر روی تایید کلیک کنید.
پس از ورود اطلاعات لازم بر روی تایید کلیک کنید تا ترم بندی مد نظر شما ثبت شود.
شما باید برای هر استاندارد به تعداد ترم های آن این کار را انجام دهید و برای راحتی کار شما سیستم پس از ثبت فرم را پاک نکرده و شماره ترم را +1 می کند. تا شما به راحتی بتوانید با تغییر فیلدهای لازم مورد بعدی را ثبت کنید.
برای مدیریت ترم بندی نیز می توانید به فرم اصلی آن رفته و با با استفاده از فیلتر های بالا ترم مورد نظر خود را یافته و از گزینه عملیات در جلوی نام هر ترم استفاده کنید.
توجه داشته باشید که با ویرایش هر ترم بندی سوابق و اطلاعات گذشته آن نیز ویرایش خواهد شد بنابراین در صورتی که تمایل به تغییر کتاب و یا سطح آن می باشید پیشنهاد می شود که استاندارد جدیدی تعریف شود.
همچنین در صورت استفاده این ترم در سیستم شما قادر به حذف آن نخواهید بود و فقط ترم های بلااستفاده قابلیت حذف را دارند.
در صورت استفاده از ماژول فایل جلسات ، شما قادر خواهید بود که به جلسات خود فایل اضافه کنید تا زبان آموزان بعد از گذر از هر جلسه فایل های مربوط به آن را دریافت کنند. برای این کار بر روی فایل ها کلیک کرده تا فرم مورد نظر باز شود.
سپس با ورود شماره جلسه و نوع فایل قادر به ثبت فایل برای هر جلسه خواهید بود.