4ثبت و مدیریت تقویم آموزشی

ویدئو آموزشی ثبت و مدیریت تقویم آموزشی با کیفیت معمولی

ویدئو آموزشی ثبت و مدیریت تقویم آموزشی با کیفیت عالی

پس از ثبت برنامه هفتگی باید تقویم آموزشی آن ثبت شود.
برای ورود به فرم چینش اتوماتیک تقویم آموزشی از طریق منوی آموزشی وارد فرم مدیریت کلاس ها شده و سپس کلاس مورد نظر خود را جستجو کرده و سپس از طریق عمیلیات آن وارد فرم تقویم آموزشی می شوید.
این فرم مربوط به چینش تقویم اتوماتیک کلاس شما طبق برنامه هفتگی ثبت شده و همچنین بر اساس تعداد جلسات و تاریخ شروع و پایان می باشد.
به محض ورود به این فرم سیستم به تعداد جلسات مورد نیاز شما جلسه ایجاد می کند.
که شما می توانید هر یک از آنها را به صورت دستی ویرایش کنید و مکان یک جلسه و یا زمان یک جلسه و یا حتی استاد یک جلسه را تغییر دهید.
همچنین می توانید برای هر جلسه نوع آن را مشخص کنید به عنوان مثال می توانید نوع جلسه آخر را پایانترم قرار دهید . برای تعریف انواع جلسات می توانید از طریق منوی تنظیمات - > اطلاعات پایه اقدام کنید و سپس نوع داده را تعریف انواع جلسات انتخاب کنید. در این قسمت شما می توانید نوع جلسه ای خود را ثبت و یا ویرایش کنید. با کلیک بر روی + وارد فرم ثبت آن می شوید که با ورود عنوان و زدن تیک فعال می توانید نوع جلسه ای خود را ثبت کنید. گزینه چک کردن تداخلات نیز می توانید در بررسی تداخلات به شما کمک کند زیرا در برخی انواع جلسات سیستم نباید تداخل ها را بررسی کنید (مثل جلسه پایانی) بنابراین تیک چک کردن تداخل را برای آن نوع غیر فعال کنید. پس از ورود اطلاعات مورد نیاز بر روی ثبت کلیک نمایید.
حال به فرم چینش باز می گردیم.
در صورتی در جلسات شما تداخل وجود داشته باشد آیکن قرمز رنگی در کنار جلسه نمایش داده می شود که با قرار دادن موس بر روی آن متن تداخل نمایان خواهد شد و همچنین در صورتی که جلسه ای در روز تعطیل قرار گرفته باشد ، سیستم آن را به رنگ قرمز درخواهد آورد و در صورتی که تمایل ندارید در روزهای تعطیل کلاس برگزار کنید می توانید تیک اسکیپ کردن روزهای تعطیل را فعال کنید . با فعال کردن این گزینه سیستم ، در روزهای تعطیل جلسه ای تشکیل نخواهد داد. همچنین در سمت راست روزهای تعطیل اسکیپ شده را قید خواهد کرد. تعطیلات رسمی در سیستم در شروع هر سال وارد می شود اما شما می توانید تعطیلی های موسسه را نظیر شروع امتحانات و ... را نیز در منوی اداری -> تقویم کاری ثبت نمایید.
در صورتی که بخواهید جلسه ای را به صورت دستی به لیست جلسات اضافه کنید می توانید با کلیک بر روی + این کار را انجام دهید.
همچنین برای حذف یک جلسه به صورت دستی می توانید از آیکن حذف استفاده کنید.
کلید رفرش نیز در بالای هر آیتم برای رفرش کردن آن جلسه طبق برنامه هفتگی قرار داده شده است.
پس از بررسی های لازم بر روی ثبت کلیک نمایید. توجه داشته باشید در صورتی که تاریخ آخرین جلسه شما مطابق تاریخ پایان کلاس نباشد سیستم به شما اطلاع می دهد و شما با زدن کلید بله تاریخ کلاس را نیز به تاریخ آخرین جلسه تغییر می دهید.
همچنین در صورتی که تداخل وجود داشته باشد اجازه ثبت به شما داده نخواهد شد.
پس از ثبت یک آیکن دیتابیس به بالای هر جلسه اضافه می شود که به منزله آن است که جلسات در دیتابیس وجود دارد و در صورت عدم وجود این آیکن یعنی آن جلسه در دیتابیس وجود ندارد و حتما باید بر روی ثبت کلیک کنید.
در بالای فرم نیز امکان از سرگیری جلسات مطابق برنامه هفتگی از طریق 2 کلید وجود دارد. کلید اول مربوط به حذف همه ی جلسات و کلید دوم مربوط به حذف جلسات آینده می باشد. در صورتی که بخواهید تمامی جلسات را حذف کنید و برای آنها حضوروغیاب و نمره کلاسی وارد شده باشد ، سیستم حضوروغیاب و نمره کلاسی آن را نیز حذف خواهد کرد بنابراین در استفاده از این قسمت دقت کافی را داشته باشید.
برای مدیریت تقویم آموزشی و انجام عملیات لازم روی هر جلسه می توانید از منوی آموزشی وارد قسمت تقویم آموزشی شوید.
در این فرم کلیه جلسات موسسه نمایش داده می شود که می توانید با فیلترهای مختلفی که در بالای فرم وجود دارد به جلسه مورد نظر خود دستیابی پیدا کنید. همچنین شما می توانید از این فرم به عنوان دریافت خروجی های مختلف اقدام کنید. به عنوان مثال در صورتی که بخواهید جلسات لغو شده ترم قبل را مشاهده کنید باید فیلتر ترم را ترم مورد نظر خود انتخاب کنید و گزینه فقط لغو شده را انتخاب نمایید.
در جلوی هر جلسه در جدول نمایشی می توانید بر روی ویرایش کلیک کرده و جلسه مورد نظر خود را ویرایش کنید. به عنوان مثال اگر بخواهید استاد یک جلسه را تغییر دهید از این کلید می توانید استفاده کنید.
در انتهای جدول گزینه عملیات برای هر جلسه وجود دارد که می توانید با کلیک بر روی آن عملیات مربوط به جلسه را انجام دهید.
مورد اول مربوط به لغو جلسه می باشد که با کلیک بر روی آن باید نوع لغو را انتخاب کرده و سپس توضیح مورد نظر خود را ثبت کنید. انواع لغو جلسات را نیز در منوی تنظیمات -> اطلاعات پایه می توانید تعریف کنید.
3 نوع پیشفرض برای لغو وجود دارد که در گزارش ها تاثیر خواهد داشت.
همچنین پس از لغو از شما سوالی پرسیده می شود مبنی بر این که تمایل به ایجاد جلسه جبرانی دارید و یا خیر. در صورتی که بر روی بله کلیک نمایید سیستم مطابق برنامه هفتگی یک جلسه برای شما به انتهای کلاس اضافه خواهد کرد.
گزینه های بعدی در عملیات مربوط به ثبت نمرات کلاسی و حضوروغیاب می باشد که با کلیک بر روی آنها می توانید به فرم مورد نظرتان منتقل شوید.
همچنین در صفحه اصلی نرم افزار نیز جلسات نمایش داده می شود که شما در آنجا نیز می توانید عملیات لغو و انتقال را انجام دهید.